Är du en skrotsamlare?

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Är du en skrotis?

• Antal röstningar
    0
Har varit elektronikskrotis men lyckades någon gång förra året att ta mig i kragen och rensa. Det ledde nästan till ett brustet hjärta men mycket mera plats! för nytt skrot

Det farligaste man kan göra är att reservera ytor till förvaringsutrymme...

Ja, man vet aldrig när man behöver den där skruven eller andra grejen! Har ni tänkt på det att när man råkat kasta något upptäcker man att man behöver just det där föremålet någon dag senare, eller hur? :hihi

Självklart, stolt över det dessutom! Jag samlar på mig allt möjligt, bra-att-ha-saker kan man inte få för många av! :fakta Och visst fan används dom då och då, kanske inte till det dom var tänkta för från början, men allt går att bygga om! Saker i metall kan aldrig bli skrot som GuW sa! :fakta
Och om jag nu mot förmodan skulle vilja skylla ifrån mig (vilket jag inte vill, jag ser det som en dygd) så är det genetiskt betingat, farsan var likadan! "En vänsterkrökt flänsdryvel från -38? Jodå, det ska ligga en här nånstans!" :hihi

skrot is tha shit!
jobbar som mekaniker på fabrik o faen va grejer som slängs som hittar hem till mig :D synd bara man får kicken om nåra månader :brinnerup

självklart, flest saker när man dör vinner!

man vet ju aldrig när saker och ting kommer komma väl till pass... alla gamla trasiga reservdelar till mopeder och motorcyklar som man för länge sedan sålt kan man ju inte bara slänga, någon gång kanske de kan fixas och modifieras till att fylla en annan funktion! all gammal böjd och rostig metall i olika former och utförande kan man säkert svetsa ihop till något roligt, alla värdelösa små förbrukningsprylar som är slut sen länge (sprayburkar, limsprutor, plastbehållare och dylikt) kan man säkert ha nytta av... allt skrot är bara gamla prylar som kan användas på nya sätt:mattias :mullemeck

Apapap! Inte skriva bilarna på barnen för att slippa böter! ;)

Näerå, dom är hans allihopa!

Tror dock han syftade på att skrotsamlandet gått i arv, att sonen samlar på "bilar i behov av kärlek".

Precis, en är ombyggd och färdig A-traktor och används, en är en halvt färdigbyggd A-traktor, två är färdiga folkracebilar, en Pegadiesel som han tänkte ta motor från till en A-traktor, resten är bara bra att ha...

Nu snackar han om att köpa en Rallybil också, eller en bil att bygga rallybil av...

Känner jag honom rätt blir det tre fyra bilar till innan det är klart.

Last edited:
Tror dock han syftade på att skrotsamlandet gått i arv, att sonen samlar på "bilar i behov av kärlek".

Hmpf... 15 kvm större än min lägenhet. Och jag som tycker jag samlar på mycket skit. (sen att mesta står i päronens garage är en annan sak).

Har en halv (snarare en hel nästan) CBR ståendes, försöker sälja, men vill inte sälja rubbet, kan vara bra att ha till Moto-Martinen... Sedan ett gäng lådor andra bra att ha grejer. Utsliten kolv, kam, kamkedja till XR är bra att ha...

Jag har även tagit över min mors sinne att spara på papper. Gamla anteckningsblock från gamla kurser och sånt... Varför?

4st. hojar + fullsize cheva tar plats...:)

Näerå, dom är hans allihopa!

Precis, en är ombyggd och färdig A-traktor och används, en är en halvt färdigbyggd A-traktor, två är färdiga folkracebilar, en Pegadiesel som han tänkte ta motor från till en A-traktor, resten är bara bra att ha...

Nu snackar han om att köpa en Rallybil också, eller en bil att bygga rallybil av...

Känner jag honom rätt blir det tre fyra bilar till innan det är klart.

Det är rätta takter det! :tummenupp Själv är jag för fattig för att hålla på så... :(

Allt ryker, tyvärr händer det att bra saker som man behöver slängs, eller kanske ska säga slarvas bort.
När jag väl orkar städa brukar mycket slängas blir dock endast när man byter bostad.

Jävlar vad mycket skrotisar det fanns på SH då :D

Känns tryggt att hänga på ett forum med likasinnade.

Men jag måste skärpa mig, ibland spar jag på gamla c-vitamin rör, kan ju vara bra att ha små skruvar i eller liknande, tänker jag när jag lägger röret i lådan :näsblod

Slängde faktiskt 4st sånna rör igår :hihi

Någon jevla måtta får det vara :mad:

Ännu en sann skrotnisse.
Bra o ha,ligger och glöms bort men börjat så smått att ta tag i det och inse att endel saker kan man likabra göra av med.
Men även andras skrot och släng kan bli mina fynd.

Drömmer väl om det unika eller värdefulla fyndet. He he bekänner att jag en och annan gång fastnat framför Antikrundan. Sist var det ju en dam som fyndat en hund gjord i nån dynga lera eller nåt,ful som stryk var den men värd 80-100 tusen.
Varför är inte det min tur ?

Röstade tyvärr i pollen. Jag har ju fördomar om folk som har minst fem fastvuxna bilvrak ståendes i trädgården samt g:a brädfodringen som byttes för 10år sedan och gärna 3 skabbiga schäfrar vars föräldrar är syskon.

Jag tror att de är halv alkoholiserade sjukpensionärer.

Men om man knackar på hos nån av dessa halv alkoholiserade sjukpensionärer
För att man sett den där maskinen stå o förfalla som det finns kanske tre kvar av i hela landet.
Då öppnar ett fyllo eller en gubbe på 80 bast, och på frågan om man kan få köpa den lilla skatt som står i trädgårn är alltid svaret -den ska jag göra iordning sen.
SEN! du har inget sen , gubbe:mad:

Men ända anledningen till att jag själv har någorluna ordning på mitt eget skit är ju att jag har flyttat 11ggr på 32år.

Men et par ggr om året kan man inte hålla sig utan tar en roadtripp med en likasinnad till bärebergs järn o maskin, de har allt från vanligt handelsstål o skrot till armens avlagda maskinpark. att gå runt där o klämma o känna på skrotet ger en massa uppslag till galna projekt. man blir helt enkelt lycklig.
Jag är en skrotis!

Last edited:
Jävlar vad mycket skrotisar det fanns på SH då :D

Känns tryggt att hänga på ett forum med likasinnade.

Men jag måste skärpa mig, ibland spar jag på gamla c-vitamin rör, kan ju vara bra att ha små skruvar i eller liknande, tänker jag när jag lägger röret i lådan :näsblod

Slängde faktiskt 4st sånna rör igår :hihi

Någon jevla måtta får det vara :mad:

vafan sånna slänger man ju inte, är ju ultimata för att göra smällare av :D:D

förövrigt samlar jag på en massa skit, mest elektronik då då det intresserar mig mest, har en massa burkar som aldrig står igång för man vet ju aldrig när man behöver ett chassi eller just den där sladden som hänger där inne.

Last edited:
Är nog en skrotnisse jag med.. Mest bildelar.
Det farligaste är ju att ha mkt utrymme, då tycker man ju att de inte gör nåt att spara på massa brôte för man har ända plats tycker man..

Ska bli kul att se hur de ser ut i garaget om ett tag, har nyss blivit av med mina garagepolare.. så har ett garage på 100m2 för mig själv :hihi

Så in i helvete men mest prylar...
Tror jag har över 200bits.
5-6 spärrskaft... likförbannat så hittar man ej dem när de skall användas.
Lufttorkar för industribruk, X antal skrotade modeller.
Kan vara bra o ha kvar grejer i mängder.
O när man väl slänger skiten så behöver man det 2v efter...slår aldrig fel.:mad:

Så in i helvete men mest prylar...
Tror jag har över 200bits.
5-6 spärrskaft... likförbannat så hittar man ej dem när de skall användas.
Lufttorkar för industribruk, X antal skrotade modeller.
Kan vara bra o ha kvar grejer i mängder.
O när man väl slänger skiten så behöver man det 2v efter...slår aldrig fel.:mad:

Fick du med dig något skrot hem i natt ;) ?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph