Är du en skrotsamlare?

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Är du en skrotis?

• Antal röstningar
    0

Dominator-Rocks

Guest
Har du också svårt att slänga grejor? :3freak Dom kan ju vara bra och ha! :fakta

Jag har ett gäng med bra och ha lådor, rätt så stora lådor. I dom ligger alltifrån
gamla paintballkulor till lampkontakter ett gammalt pingisrackfodral från 80talet handledsskydd från 1998 då jag styrketränade............... :S

Ikväll är en sådan kväll då jag bestämt mig för att städa och slänga lite skit i min verktygsbod och kontoret/lagret.

Det är då jag inser att det är något som är knas! :D

Jag slänger inte mycket då jag rensar vill jag lova :näsblod Sorterar och strukturerar skrotet gör jag men slänga, FAAN :mad: man kan ju få användning för den där skruven om 10 år, och det där gamla bla bla blaq kan man säkert bygga en rymdraket av någon gång, sprayburken där färgen har fryst och gasen är slut kommer komma till användning :nicka :fakta

Finns det fler skrotisar här på SH?

:confused:

Har svårt att slänga, då jag vet att den kommer att behövas eller användas någon gång i framtiden och då måste jag istället köpa nytt! :näsblod :hihi

Polla gör ni men släng gärna en kommentar också ;)

Vad samlar ni på?

Jag har alldeles för mycket kablar och elektronikskrot. :näsblod

Skrotsamlare enligt min fru,,men saksamlare enligt mig själv.
Hade 48 gamla datorer i garaget vid ett tillfälle,,:)

Kolla vad jag hittade :näsblod men den kan jag faan släng iaf :nicka :hoppa

Edit: Många skrotnissar på SH :hihi

Last edited:
Skrotsamlare? :va Jag samlar bara på "bra-att-ha-skit". :D

Det är lika spännande varje gång man kommer på att man ska röja lite. Det slutar alltid likadant med att man hittar en massa kul saker man inte kommer ihåg att man sparat och så flyttar man grejorna några meter tills nästa röjning. :gnissla

Last edited:
Skrotsamlare? :va Jag samlar bara på "bra-att-ha-skit". :D

Det är lika spännande varje gång man kommer på att man ska röja lite. Det slutar alltid likadant med att man hittar en massa kul saker man inte kommer ihåg att man sparat och så flyttar man grejorna några meter tills nästa röjning. :gnissla

:skrattaåt :fakta

Gissa.
Städar dock med några års mellanrum.
Slänger oerhört mycket.
Skaffar "nytt" i samma takt.
Gården full med lantbruksredskap.
Bland annat tre traktorer.
Använder en.
Verkstaden innehåller tre gamla motorcyklar (Husqvarna 420 AE, Yamaha TR1, Honda XR 500).
En ladugård med Uralen, snipa med modern yanmardiesel, tändkulemotor, scania 111 motor, kawasaki 125a, Husqvarna 390 i delar.
Verkstadsmaskinerna använder jag nästan aldrig.
Klassar dem dock inte som skrot.

Skrotsamlare enligt min fru,,men saksamlare enligt mig själv.
Hade 48 gamla datorer i garaget vid ett tillfälle,,:)

Jag hade 8st 286or uppkopplade i nätverk hemma en gång...

En annan gång hade jag tre olika datorer med tre olika operativsystem på datorbordet, en i fönsterbrädan och en laptop, tur att övriga familjen hade egna datorer...

Sen har jag ju min samling av gamla transistorradios (vissa är delvis rörbestyckade)

Mina Populär Mekanik från 50talet

Mina QST tidningar från 50talet till dags dato (11 nummer om året sedan 70 talet)

Lådorna med nätverkskabel, datorskrot, moppedelar, motorcykeldelar, verktyg, ja , allt möjligt...

Jag hade 8st 286or uppkopplade i nätverk hemma en gång...

En annan gång hade jag tre olika datorer med tre olika operativsystem på datorbordet, en i fönsterbrädan och en laptop, tur att övriga familjen hade egna datorer...

Sen har jag ju min samling av gamla transistorradios (vissa är delvis rörbestyckade)

Mina Populär Mekanik från 50talet

Mina QST tidningar från 50talet till dags dato (11 nummer om året sedan 70 talet)

Lådorna med nätverkskabel, datorskrot, moppedelar, motorcykeldelar, verktyg, ja , allt möjligt...

Jag hittade 2st splitt nya kolvringar, måste vara till den gamla 60cc cyllen jag skulle byta dom men han bli påkörd av en bil då jag stilade på bakhjulet genom stan... :rofl

Sköna minnen när man rotar i skrotet
:nicka :)

Edit: Sparade mopeden (vad som var kvar av den) i många många år, den fick stå längst in i garaget ute på landet, älskade den moppen Cresent Compact med 60cc och 17 fugge varvade galet med 14 drev!

När jag för 4 år sen bestämde mig för att renovera den, så fanns det ingen moped där? :näsblod ?

:hördu Halåå vart faan e´moppen? :mad:

Pappa: Den har jag gett bort det var ju bara skrot!

DR: Men förihelvete jevla gubbe :mad: :gråta

Last edited:
Har själv avancerat mig, övertagit farsans B&W-kasse, full med Bilsport-tidningarna från 70/80-talet! :tungan

Även så har vi prenumationer på Kalle från 70-talet. Vi får fortfarande tidningarna.

Är en hel del kassar som ligger på vindarna!

Jag är skrotslängare. Försöker hålla prylarna på en nivå så att jag ska kunna packa ihop och flytta vart som helst på en dag. Har dock fuskat lite på sistone och gömt en del i förådet, har lite svårt att motstå böcker bla. Har inga gardiner, mattor, krukväxter, bokhyllor (nja en liten, men inga böcker i den..) eller annat pynt hemma.

Jag använder termen hobby istället för skrotsamlare.

Vissa samlar på frimärken eller grytunderlägg,jag samlar på mekaniska bra att ha saker.

Man skall inte underskatta lyckan i att snida ihop en fungerande konstruktion av div ihopsamlade delar.

Jag använder termen hobby istället för skrotsamlare.

Vissa samlar på frimärken eller grytunderlägg,jag samlar på mekaniska bra att ha saker.

Man skall inte underskatta lyckan i att snida ihop en fungerande konstruktion av div ihopsamlade delar.

:hihi

LER STORT!

Det är ju precis så det är! :Mikegyver

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...