Är du en lönsam eller icke-lönsam kund för föräkringsbolagen?

• Thread starter Thread starter mb
  • Start date Start date

Är du en lönsam eller icke-lönsam kund för föräkringsbolagen?

• Antal röstningar
    0

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Man hör ofta ifrån försäkringsbolagshåll att motorcyklar är något som de egentligen inte vill hålla på med, då de pga alla olyckor mest förlorar på det. Sporthojar är i sin tur den mest olycksdrabbade kategorin bland motorcyklar och av denna anledning vägrar exempelvis bilsport och MC att försäkra klass 7.

Min fråga till er sporthojare är: Är ni lönsamma eller icke-lönsamma för föräkringsbolagen?

Om du summa summarum har pyntat in mer pengar i premier än vad du har fått tillbaka i samband med t.ex. skadereglering --> fyll i det övre alternativet.

Om du har fått ut mer pengar på försäkringen, än vad du själv betalat in i form av premier --> fyll i det nedre alternativet.

mb skrev:
2404960 Man hör ofta ifrån försäkringsbolagshåll att motorcyklar är något som de egentligen inte vill hålla på med, då de pga alla olyckor mest förlorar på det. Sporthojar är i sin tur den mest olycksdrabbade kategorin bland motorcyklar och av denna anledning vägrar exempelvis bilsport och MC att försäkra klass 7.

Min fråga till er sporthojare är: Är ni lönsamma eller icke-lönsamma för föräkringsbolagen?

Om du summa summarum har pyntat in mer pengar i premier än vad du har fått tillbaka i samband med t.ex. skadereglering --> fyll i det övre alternativet.

Om du har fått ut mer pengar på försäkringen, än vad du själv betalat in i form av premier --> fyll i det nedre alternativet.

Har inte lyft en krona från något försäkringsbolag i hela mitt liv vad jag vet. Så jag borde vara rätt lönsam.. :rolleyes:

Har inte utnyttjat ett dyft av mina försäkringsbolag. De har mao fått in rätt mycket pengar från mitt konto.

R1Monstret skrev:
2404970 Har inte lyft en krona från något försäkringsbolag i hela mitt liv vad jag vet. Så jag borde vara rätt lönsam.. :rolleyes:

Jepp samma här...

Nä nu ljög jag...(tar med bilen i detta) har bytt en fram rutan en gång...och lagat stenskott 2ggr.

Men har ändå betalat in mer än jag tagit!

R1Monstret skrev:
2404970 Har inte lyft en krona från något försäkringsbolag i hela mitt liv vad jag vet. Så jag borde vara rätt lönsam.. :rolleyes:
Tror jag är en relativt lönsam kund också. Har visserligen råkat utför slip-on-stölder och liknande, men har aldrig själv varit orsak till något tillbud.

R1Monstret skrev:

Samma här. Har iofs bara kört hoj sedan -02 men de borde ju fått in en slant på den tiden eftersom jag har kört med två hojar imellanåt.

Har stått som ägare samt haft försäkring i ett sträck sedan 1973. Tyvärr har en stöld (snorungar som stal, racade och eldade upp min bästa mc hittills) dragit ner nettot men nog ligger bolagen på plus i alla fall...

Lönsam!

Har iof bara kört hoj en sommar, Men haft bil de senaste sex åren så lite pengar har man allt gett dem...

mb skrev:
2404960 Man hör ofta ifrån försäkringsbolagshåll att motorcyklar är något som de egentligen inte vill hålla på med, då de pga alla olyckor mest förlorar på det. Sporthojar är i sin tur den mest olycksdrabbade kategorin bland motorcyklar och av denna anledning vägrar exempelvis bilsport och MC att försäkra klass 7.

Hej
Har aldrig tagit ut något på min motorcykelförsäkring sedan jag började åka som 18-åring -85. Peppar, peppar...

/J

Lönsam som faen, halvförsäkring, tre klotningar alla betalda ur egen ficka.
Ett stöldförsök som gav mig en ny styrkrona, nytt tändnigslås och ny styrhalva för 3000 i självrisk... dom ligger plus på mig änsålänge iaf

e en ganska stor kostnad för bolaget. Gått sjukskriven 3 år sen min olycka. Då jag bytte till detta bolag bara två månader innan krashen, hann mao endast betala in 1616kr.

Är icke lönsam, ännu...
Kört hoj sen 90, och klotat 3 gånger, två av dem utnyttjade på försäkring. Båda med Aprilia Mille, den kostar multum att laga. Den 3:e gången körde jag jappsare, och betalade själv.

// Wip

Lönsam ännu så länge.

Problemet är nog att de som är allra mest olönsamma knappast hänger kvar på sånna här forum om dom nu fortfarande är i livet....

Jag är inte heller så lönsam stratde med en inlöst kawa
sedan ett försäkringsärende på min hornet.
Därefter körde jag r1 i två år halvförsäkrat och numera är det garage som gäller. och det blir dom inte feta på.

Jag är lönsam för mitt försäkringsbolag men inte för volvia(motpart).

pjohan skrev:
2405047 Lönsam ännu så länge.

Problemet är nog att de som är allra mest olönsamma knappast hänger kvar på sånna här forum om dom nu fortfarande är i livet....
Jodå, dom finns. Dom snackar inte så högt om det bara :hihi

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka