Är din könsidentitet något du föds med eller något du lär dig?

Är könsidentitet något du föds med eller något du lär dig?

• Antal röstningar
    0
Könsidentiteterna är väl svagare än någonsin, nuförtiden är det ju helt okej för vuxna män att blondera sig med slingor, ha rosa pike, använda nagelbandscreme, gå på ansiktsbehandlingar och kleta in sig med BUS...
(även om stofiler som jag klassar dom som homos, i 9 fall av 10 har vi dessutom rätt)

Likförbannat så ska genusmaffian tjafsa, låt tiden ha sin gång så krymper skillnaderna mer, i den takt majoriteten vill.

Dom tvättäkta homosexuella jag känner är grabbiga om dom är män och tjejjiga om dom är tjejjer, jag lyfter inte ett ögonbryn om någon jag känner skulle vilja "komma ut"

Däremot förkastar jag homosexuella som överdriver motsatt könsroll, som paljettbögar och butchflator, bara för att dom är så kassa på att spela.

Last edited:
"ska" vi inte vara olika då fast jämställda?

För mig handlar inte könsidentitet så mycket om nagelbandscreme och blonderingar, utan mer om barn leker våldsamt eller inte. Om de väljer att leka tekniskt eller vårdande. Och alla beteenden i samma område.

"ska" vi inte vara olika då fast jämställda?

Det vore ju bäst faktiskt, för jag har jävligt svårt för att vara gravid och att amma små barn, men jag har inget emot att vara pappaledig lika länge när barnet inte behöver ammas.

(vi räknade ut att jag faktiskt hade varit hemma med barnen längre än deras mor, vilket IOFS berodde på att vi delada 50/50 men sedan blev jag arbetslös och på den tiden fick man ha barnen hemma om man var arbetslös, bara man hade en dagis/dagmammeplats om man skulle få jobb)

Teo..

Det är klart du har en poäng. Men det är också bevisat att vi genom beteenden kan styra våra hormoner. Så vad händer nu?

Självklart kan du lära en hund att jama och bete sig som en katt, men det är fortfarande en hund.

Vi föds med instinkter och behov bestämda sedan årtusenden tillbaka via evolution. Då människan är skapad för att reproducera sig själv och överleva så är det så vi föds.
Att samhället har skapat en annan bild av det hela gör inte att vi per automatik har snabbat på evolutionen utan vi har använt våra skarpa hjärnor för att få människan att förstå att vi är fria varelser som kan bestämma själva utan att låta vår genetik bestämma åt oss hela tiden.
Annars skulle där inte finnas vegetarianer eller homosexuella, svårare än så behöver det inte vara.

Om vi däremot pratar om Tabula rasa så innebär det att vi kan lära människan precis vad som helst efter födseln, men det är ju just för att vi har välutvecklade hjärnor som tillåter oss att göra just detta.
Du kan inte lära en fisk att bli homosexuell eller vegetarian, eller för den delen lära den att bli troende.

Jag ser inte könsrollerna som något negativt alls, varför skulle jag göra det? Min dotter kommer inte bli en sämre kvinna bara för att hon växer upp med rosa kläder och får leka med dockor. Å andra sidan så kommer min son inte bli en sämre man av att få leka med dockor tillsammans med sin syster. Hoppas jag.

I övrigt är genus"forskning" ett arbetslöshetsprogram för misslyckade akademiker och bindgalna flator, inget att bry sig om m.a.o.

jag känner mig mer som en rymdvarelse. jag bryr mig inte direkt om jag är kille eller tjej då jag inte kan riktigt identifiera mig med något :) utav em

Polarens grabb plockade blommor en hel sommar. Det var ingen fara på taket.

När de hade städdag där en polare bor tog hans fru itu med rabatterna... Många av barnen i fastigheten hjälpte till bland annat grannens son på 4-5 år som tyckte det var kul när polarens fru berättade vad de olika blommorna hette.... Iaf till hans pappa sträckte ut huvudet genom fönstret och skrek:
- "Det där är inget för dig!"
...så då fick grabben hitta något annat att göra på städdagen. :hihi

jag har en bekant som har skaffat sig ett sladdbarn som uppfostras genusneutralt och benämns "hen" istället för han/hon
(det är en kille)

Det är någon jävla trend bland genusfolket just nu tydligen.

Är det så illa? :va Jag har hört talas om det men aldrig stött på det. På samma sätt hör man talas om de där genusextremisterna i tid och otid men jag har aldrig stött på någon själv trots att lillkorvs dagis skall ha ett "genusperspektiv" och många i omgivningen är sånna där metrosexuella sittkissare..

I Umeå finns det gott om dom, vi har ett universitet som fullkomlig kräks ut genuspedagoger vänsterfeminister veganer och annat verklighetsfrånvänt folk.

Det finns en synnerligen intressant norsk dokumentär som heter hjenevask som måste ses om man är intresserad av ämnet. Genus maffian blir fullständigt avklädd.

/T

:rofl Allt fan funderar ni på där i Sweariket...:rofl Genusneutralt!? sicket skämt!

Jag hade en bekant som flyttade till sverige och lekiset, som han stoppade sin unge i hade bara typ gula, gröna samt andra "neutrala" färger... Rött o blått var inte okey!:dummer Sedan skulle barnen variera vad de lekte med. Lekte de ena dagen med en tågbana, så skulle de leka följade dag med en "mjuk" leksak, typ dockor, kök, djur etc. När föräldrana till ungen fick reda på detta så blev det en diskussion med lekiset... numer leker ungen med vad han vill... i blåa och röda kläder...

Jag orkar inte läsa alla svar men om min grabb (2 1/2 år) skulle bli intresserad av rosa & dockor skulle jag styra om han omgående i rätt riktning. Varför? Kalla mig konservativ (vilket jag naturligtvis är) men jag skulle hellre se att han kom hem med Johanna än Johan som första partner. Inget personligt mot homosexuella men känner nog att jag hellre skulle vilja ha ett barnbarn från mitt eget kött & blod. Trist för er som är liberala & gillar regnbågsfärger men det skiter jag fullständigt i! Jag vill ha en machoson som mig själv (japp, är grymt macho). Än så länge ser det ljust ut då han formligen älskar när jag tar fram stora verktygslådan och vill leka med verktygen.

Jag orkar inte läsa alla svar men om min grabb (2 1/2 år) skulle bli intresserad av rosa & dockor skulle jag styra om han omgående i rätt riktning. Varför? Kalla mig konservativ (vilket jag naturligtvis är) men jag skulle hellre se att han kom hem med Johanna än Johan som första partner. Inget personligt mot homosexuella men känner nog att jag hellre skulle vilja ha ett barnbarn från mitt eget kött & blod. Trist för er som är liberala & gillar regnbågsfärger men det skiter jag fullständigt i! Jag vill ha en machoson som mig själv (japp, är grymt macho). Än så länge ser det ljust ut då han formligen älskar när jag tar fram stora verktygslådan och vill leka med verktygen.

Och där har du tvärfel, hur macho en unge är har ingenting med den långt senare utblommande sexualiteten att göra.

Du ger bara uttryck för den mest patetiska homofibin.

Och där har du tvärfel, hur macho en unge är har ingenting med den långt senare utblommande sexualiteten att göra.

Du ger bara uttryck för den mest patetiska homofibin.

Bra där, GuW! Precis den reaktion jag förväntade mig från någon som dig! Om jag bryr mig? Inte ett jävla smack! Kunde faktiskt inte bry mig mindre :rofl. Hälsa Gun!

Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...