Är din hoj en leksak eller ett bruksfordon? Kanske båda?

Bilen e kraschad så hojen används varje dag oavsett väder...
Dags att skaffa dubbdäck snart!? :va

till å från jobbet,på tisdagar till jobbet å från jobbet till RR träning, så lek å nytta....:)

Min mc används till allt! Nytto fordon till och från affären. Leksak på grus. Tränings maskin i stälet för gymkort. Och mycket mer.

Använder min hoj som rekreation och ett sätt att skingra tankarna från vardagsproblemen.

alltså.. en leksak.

Just nu är min hoj en nyttopryl tills mitt kort är i handen, från den dagen är den 100 % leksak.
:hojbusa Kommer aldrig att köra den till jobb, där skulle den inte få vara ifred för klåfingringa ungdomar, har jag ett mål med min körning på fritiden är hunden med och hon får inte plats i en tankväska.

Leksak & Nytta!

Då jag åker från södra sidan om Stockholm till den norra varje vardag så spar jag 2 timmar dagligen i resa med hojen mot att sitta i bilen.

Den är nog mest nöjesmaskin för annars borde en packbox på... :rolleyes:

MC = Nöje, transport och billig terapi

Zenit skrev:
2446510 en poll hade ju inte vat fel..o ja LEKSAK...som en införståd kvinna sagt till mig killar blir 10 sen blir leksakerna dyrare :yoparty

Dethär med poll va...jag får väll krypa till korset och erkänna att jag inte vet hur man gör en sån. Men vill ngn instruera mig hur man gör en sån nu i efterhand så löser vi det:tummenupp

Leksak... Till vardags har jag tjänstebil dock försöker jag ta hojen till jobbet någon dag om vädret tillåter.

[Tim] skrev:
2448182 Dethär med poll va...jag får väll krypa till korset och erkänna att jag inte vet hur man gör en sån. Men vill ngn instruera mig hur man gör en sån nu i efterhand så löser vi det:tummenupp

när du gör en ny tråd så finns där under extra val, Post a Poll klicka i den o välj antal alternativ sen så ska du nog se att du fixar resten när man går vidare inte så himla svårt :tummenupp

Zenit skrev:
2448383 när du gör en ny tråd så finns där under extra val, Post a Poll klicka i den o välj antal alternativ sen så ska du nog se att du fixar resten när man går vidare inte så himla svårt :tummenupp

Perfekt ! Då har jag lärt mig ngt nytt idag också:tummenupp .

BTW, du har PM.

har än så länge inget B-kort så tills vidare får Gissela agera både nöjes-och nyttomaskin :tummenupp

Jag har mina hojar som bruksfordon halva året, kör i ur och skur.:yoparty
Tyvärr så kör jag ganska lite för skojs skull nu för tiden, ingen av mina "gamla" hojpolare kör längre och det är lite trist att alltid köra själv.:(

Jag ska köpa sporthoj i dagarna som ren leksak och bruksa med Teneren.
Man får väll hitta några nya att åka med och få tillbaka gnistan.:hojsmilie

[Tim] skrev:
2446499 Tänkte kolla hur det är fördelat bland folket här.

Använder ni hojen som en ren leksak eller kör ni den när ni ska ta er till jobb, affären och annat också?

Enduron är oreggad, så den får man nog räkna som en ren leksak. Racern har mer blivit en livsstil, jag har den till allt. På bana så ofta jag får chansen (har precis gått licenskurs för att det ska bli lite oftare) och till och från jobbet varje dag. Halva första sommaren hade jag bilen påställd också, men insåg att jag aldrig använde den, så numera går den bara den allra snöigaste delen av året.

Att jag sedan har ett par mil fin motorcykelväg till jobbet gör det ju lite lättare att motivera sig på måndagmornarna. :)

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph