Är din hoj en leksak eller ett bruksfordon? Kanske båda?

Leksak, enda ransporten blir till och från folk som ska med ut och leka. Arseltransport klarar min bil mycket bättre, i den finns det dunka-dunka och klimatanläggning.

[Tim] skrev:
2446499 Tänkte kolla hur det är fördelat bland folket här.

Använder ni hojen som en ren leksak eller kör ni den när ni ska ta er till jobb, affären och annat också?

Jag köpte iaf min hoj som en ren leksak men nu kör jag den vart jag än ska. Med undantag för kalas och andra tillställningar där ryggskyddskrynklade kläder inte passar in:).

Jag skulle vilja säga att det är ett bruksfordon man har väldigt roligt med :) Men ska jag sätta mig i ett fack så blir det bruksfordon

För mig är det en leksak.. men jag förenar gärna nytta och nöje!! :yoparty

Både och kör varje dag under säsongen..

1000mil hitills och tyvär så lär det inte bli så många fler :mad:

Om man kollar på hur jag kör så måste man ju säga att det är en leksak, men blir ju att man tar hojjen dit man skall sålänge det passar sig med ärende, väder och vind.

Till och från jobbet varje dag 2x4,6mil + 2x5,5mil till tennis :tummenupp . Nöjesåkning 1 eller 2 kvällar i veckan + lördag eller söndag ca 30 - 50 mil. 56 mil nytta och ca 40 mil nöjesåkning i veckan :) .

Köpte min hoj som komplement till min bensintörstiga V8 pickis. Kör med hojjen till och från jobb och har tänkt köra med den så länge det går, dvs så länge det inte e minusgrader ute. Så den är främst ett bruksfordon, men en och annan nöjes tur blir det nog oxå.

//Micke

första sommaren på hoj.
tidigare tog man kortaste vägen till jobbet, nu tar man den roligaste. blir väl nån mil extra :yoparty , + en del körning under helgerna

Åker till o från jobbet, till affären. Åker så ofta man kan eftersom säsongen är lite kort. Lite längre turer när man är ledig.

[Tim] skrev:
2446499 Tänkte kolla hur det är fördelat bland folket här.

Använder ni hojen som en ren leksak eller kör ni den när ni ska ta er till jobb, affären och annat också?

Jag köpte iaf min hoj som en ren leksak men nu kör jag den vart jag än ska. Med undantag för kalas och andra tillställningar där ryggskyddskrynklade kläder inte passar in:).

När jag började med hoj, så var det tänkt som nyttofordon, men nu är det enbart nöjesfordon, men så har jag även ett rent nyttofordon med, som även ibland blir nöjesfordon, när ungarna vill åka lite.

Använder hojen till det mesta.
Kör ofta till och från jobbet.:tummenupp

Leksak eller bruksfordon

Fan vilken svår fråga.

Jag har åkt hoj (med några års undantag, ca 4) sedan jag var 16... (och hur :cdevil gammal är jag?)
Det finns inte med i min självbild att vara utan hoj, det är ingen lek :huvet. Det är som en drog, ett måste = Motorcycle Junkie.

Jag brukar en drog helt enkelt, alltså ett bruksfordon.

Kör till och från jobb med hojen så länge väglaget tillåter det! :squid
Men självklart nöjesåkning med...:yoparty

Båda hojarna är främst leksaker. Tidigare hade jag en KLR som till 90% använde som bruksfordon i ur och skur från tidig vår till sen höst men nu är den såld och utbytt mot en något bekvämare Volvo :).

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT