Zee
MotoGP URT 3 seed: 5
Ja, det är väl en av anledningar till att det blir så få fällande domar i våldtäktsmål generellt. Det är ju ofta bara två inblandade så ord står mot ord. Det är ju bristen på vittnen som gör det så svårt om det saknas bevisning i form av skador eller annat. När det gäller gruppvåldtäkter lär det ju bli ännu svårare eftersom gärningsmännen garanterat lär hålla varandra om ryggen.
Men det är helt Ok enligt AndreasNo. En tjej som är promiskuös är lovligt byte för eventuell våldtäkt är självförvållat!
Det var det jag anade.
F.ö. tycker jag att alla ska sluta gå på AndreasNo. Det får räcka nu. Det är ingen som tycker att tjejen "får skylla sig själv" och att det på något sätt är hennes eget fel, men man kan ju välja att inte försätta sig i sådana situationer. Klart hon får dricka sig drängfull och ingen ska ha rätt att dra över henne för det, men det är kanske mindre lämpligt att dricka en halv flaska vodka när man är 15 år på en fest med hormonstinna 20-åringar. Det handlar om sunt förnuft. Självbevarelsedrift. Hon hade hade haft lika kul om hon druckit en tredjedel av det hon drack och om hon sett till att ha ett par goda pålitliga vänner kring sig hela kvällen.
Varför har jag en skrämmande människosyn?