Är detta framtiden

Detta är

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jag var nere på MECA strippen idag och fotade dragracing då denna dök upp på gridden, en eldriven dragbike som faktiskt gick rätt så snabbt.

Elmotorer har grymt vrid och levererar effekten linjärt.

Ekologiskt och helt tyst är ju miljöpartiets våta drömmar.

Bifogat

• DSCN5661.JPG
    DSCN5661.JPG
    208.4 KB · Visningar: 465
jag hoppas inte .. :arsele

Eller historia kanske...

Den första bilen hade elmotor om jag inte är felinformerad.

Såg förresten i en annan tråd(orkar inte söka nu) om ett hembygge i USA.
En sporthoj som pinnade på rätt bra:tummenupp

Det är helt ok men vad sjutton gör galningen senare i filmen...:D :va:huvet

Han njuter av linjärt levererad kraft! :tummenupp

Jag tror att det är framtiden. Den första biltillverkaren som kommer med en ok plug-in hybrid eller ren elbil kan tjäna storkovan. Se bara på Priusen, den kostar ju mer begagnad än ny på grund av hög efterfrågan.

Finns ju elhojar på marknaden också, minns en eldriven off-road hoj, men den är dyyr.

Nu vet jag inte så mycket om dragracing, men 8.76 är väl ok på kvarten.

Det är faktiskt en svensk tjej med i detta Team och hon har en elmotorcykel här i sverige också, fast den är mer anpassad för vanlig gatkörning.

El är säkert en grej som kommer även på MC, men designen på den där hojen är lägre än Glo...

den e ju för fan mindre än min 125a:) men trist som fan, ljudet e ju halva nöjet när det har med mc att göra

Den första bilen hade elmotor om jag inte är felinformerad.

Du är felinformerad, den första bilen drevs av ånga! :tungan

Beror ju självklart på vad man räknar som bil. Men det fanns helt klart flera väldigt tidiga bilar som drevs med elmotor.

Elhojar är riktigt häftiga. Jag vill bygga en egen, men det kommer -nog- bli av!
Hoppas att det släpps seriösa elhojar på marknaden snart!

Det är väl bra, tävlingverksamheter för ju utvecklingen framåt och bensinens dagar är ju räknade.

Back