Är det värt det?

Kryckan

Twintorsk!
Gick med
19 Nov 2007
Hoj
KTM SD990
Rak fråga:

Är det värt att sälja min GSX-R 750 -2000 och köpa en GSX-R 1000 -2003?
Jag är riktigt nöjd men mycket vill ha mer och vintern ställer ju alltid till det i skallen :dummer

Va:confused: Kryckan har vaknat till liv igen:tummenupp

Svar: JA om du har stålarna. Du kommer inte bara bli snabbare, du får mer tjejer oxå

gixxer 750 -00 e juu egentligen en gammel s-rad med lite fräckare plastkåpor, så tekniskt är den ju från 96 ;) (inget fel med den har själv en, men bra argument att motivera sigsjälv med för ett byte). gixxer 1000 blev väl uppdaterad 2003 har jag för mig så blir ju en 7år nyare modell :D

Last edited:
Köp en K5'a

Vill du vara snabb skall du köpa en K5 :yoparty:yoparty:yoparty

Haha japp, jag är tillbaka ;-) Blev mer åka än surfa de sista månaderna av säsongen så forumet blev lite bortprioriterat..

Fan, man kanske t om ska byta märke... Jävla snö och vinter! :huvet

Vill du ha en literklubba och har råd så varför inte? Om några år sitter du med ungar och amorteringar på huset. :huvet

Vill du ha en literklubba och har råd så varför inte? Om några år sitter du med ungar och amorteringar på huset. :huvet

Det har du fan rätt i, känns som att dom två sakerna ligger runt knuten så det kanske är lika bra att dänga till på en literklubba :) Iofs så skulle jag kunna tänka mig en lätt och vass 600 av nyare årsmodell.

600'a...om du tänkt köra mest bana kanske... Kört du mkt landsväg så är det väl goare med lite mer vrid... snegla du "uppåt"! Varför inte en twin på 1000cc?

600'a...om du tänkt köra mest bana kanske... Kört du mkt landsväg så är det väl goare med lite mer vrid... snegla du "uppåt"! Varför inte en twin på 1000cc?

Ja näe det är helt rätt där, jag ska inte ha en 600'a då jag mest dunkar landsväg :)
Jovars, det finns en del twin 1000cc som är intressanta, men jag har gått och blivit frälst av radfyror. Dock skulle en naken 1000cc twin sitta fint :gnissla

Men jag ska kolla lite vad marknaden har att erbjuda så får vi se :)
Nån som åker/åkt äldra retta? Är det att byta upp sig?

Kan du så köp med en gång!!

Jag sitter här med ungar och hela kittet. Pengar finns men knappast någon tid. Turerna kan i bästa fall sträcka sig till att åka fram och tillbaka till jobbet.

Fast jag klagar inte. Har ägt över 30 olika hojar i mitt liv och provat på allt det där. Hade varit värre om jag inte provat :fakta

K3an är ingen dålig hoj! Du gör ett himla lyft! Jag har haft både k2, k3 och k5, men efter k5 har jag nu gått tillbaka till k3 då jag tycker den är skönare till vardags. Det var nåt som gjorde att jag inte gillade k5an lika mkt, nån grad aggressivare körställning skulle jag tro.

Last edited:
K3an ser riktigt trevlig ut, men frågan är om man får mer för pengarna om man byter märke, t ex Yamaha. Det är svårt att hitta en prisvärd k3 tycker jag. Letade förra sommaren också men då var det helt sjuka pengar.

K3an ser riktigt trevlig ut, men frågan är om man får mer för pengarna om man byter märke, t ex Yamaha. Det är svårt att hitta en prisvärd k3 tycker jag. Letade förra sommaren också men då var det helt sjuka pengar.
Det är ju för att dom är så himla bra! :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...