Är det värt det?

Ägt en K3:a och det är fan den bästa hojen jag haft!
Ägt och kört ca 1500mil om året med både äldre och nyare hojar men inget var lika roligt som K3:an. Mest hoj för pengarna, enda man bör göra är att förbättra frambromsarna.

Rak fråga:

Är det värt att sälja min GSX-R 750 -2000 och köpa en GSX-R 1000 -2003?
Jag är riktigt nöjd men mycket vill ha mer och vintern ställer ju alltid till det i skallen :dummer

Det är inte att förglömma heller att K3an nu efter nyår blir 10 år gammal och då väldigt förmånlig att försäkra genom Suzukis märkesförsäkring...

bästa hojen att köra med är K5-K6 på grund av chassiet och motorn..bästa hojen att åka med så K3-K4...

Tycker absolut att du ska byta till en k3a. men jag håller med dig om att priserna på just k3 är för höga. vill själv ha en k3 men känner att 45-50lax för en 10 år gammal hoj är waaay to much.

Ähh. Kryckan...

Vänta tills snön är borta så ska vi ta en sväng så ska du få prova min RSV så kommer du att bli såld på en sån...

gixxer 750 -00 e juu egentligen en gammel s-rad med lite fräckare plastkåpor, så tekniskt är den ju från 96 ;) (inget fel med den har själv en, men bra argument att motivera sigsjälv med för ett byte). gixxer 1000 blev väl uppdaterad 2003 har jag för mig så blir ju en 7år nyare modell :D

Snacka om o vrida till det för att motivera ett köp ;) GSX-R 750 -00 har ju faktiskt insprutning gentemot -96 :)

Snacka om o vrida till det för att motivera ett köp ;) GSX-R 750 -00 har ju faktiskt insprutning gentemot -96 :)

jo, 98 fick ju motorn insprut och ett par kusar till, men en 00'a är endå en gammel s-rad med andra plastkåpor ;) fast kan säga en 98 då om det känns bättre för dig

Tycker absolut att du ska byta till en k3a. men jag håller med dig om att priserna på just k3 är för höga. vill själv ha en k3 men känner att 45-50lax för en 10 år gammal hoj är waaay to much.

Men hur är dessa maskinellt? Var det inte en ny motor 03?
Med tanke på att dessa nu är väldigt billiga att försäkra så känns k3an ganska så intressant.

jo, 98 fick ju motorn insprut och ett par kusar till, men en 00'a är endå en gammel s-rad med andra plastkåpor ;) fast kan säga en 98 då om det känns bättre för dig

00:an har inte dom där fula stagen som stadgar upp kåpan heller ^^

Hudik,

Jo nog är det snön som ställer till det allt, så ska vi kanske ta och ge oss ut med varsin hårfön och smälta fram asfalten i ett par kurvor? :va

.... minus 13 kilo, annat insprutningssystem, längre sving mmm....00 är ju tweakad och slipad på 500 punkter i jämförelse med sradmopparna. Ge teknikerna lite cred tack ;-)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park