Är det svårt att byta olja i kopplingen?

polsk_dockfilm

Missis tjej som kör SM
Gick med
14 Apr 2007
Hoj
KTM 450cc
Hejsan, här om dagen köpte jag ytligare en apelsin, nu en ktm 450, är inte helt säker på vad det är för beteckning på den (tjejsyndrom), eller årsmodell, men det kommer!

I brist på saker att göra vill jag pyssla lite med den, har fått veta av folk att man ska byta alla oljor i en MC, och det är ju hydralisk, är inte helt dålig på motorcyklar, och vill lära mig...Läste i instruktionsboken, och där står ju allt, men en sådan där "spruta", kan det skaffas hos KTM-handlare? Och kan man inte gå uppifrån som med bromsar, eller måste man "köra bakifrån"?

Har inte varit aktiv på ett tag, men nu kommer ni få utstå massa dumma frågor!

Ha en bra vecka, kram!

Sprutor kan du lika gärna köpa på Apoteket, dom har stora saker som egentligen är till för att skölja ren näsan. Misstänker att dom är billigare än KTM orginal dessutom :rolleyes:

Det går säkert att pumpa ner nu vätska uppifrån, men enklast och snabbast brukar vara att trycka upp det nerifrån :)

De e ju skitlätt att pumpa på de gamla hederliga sättet. Pumpa tryck och släpp nippeln, dra åt innan du tryckt in handtagen helt. Ny olja går igenom på 3-4 pump. Nästan bökigare att fixa med spruta.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti