Är det svårsålt just nu? Eller motarder i allmänhet?

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Hoj
KTM 525
Har haft min ute på annons ett par dagar. Inte många som hört av sig, brukar ju bli nedringd när man annonserar hojar och bilar. :musik

Är det en konstig tid att köpa hoj just nu? :confused: :va

kan tänka mig som en annan sa här att det e midsommar .
plus många e på semester .
folk har inte pengar till .tålamod .

Tycker inte det e så svårsålt just nu ,har sålt 2st Rettor och en eumoped på en vecka

jag verkar då faeeen inte få min xr såld :huvet

För högt pris helt enkelt tror jag på.
Rätt pris och den går på 1 dag.

Dock är det ju alldrig kul att sälja för billigt.

Olof.B skrev:
2258453 Varför ska du sälja en odödlig hoj? :)

därför att jag komma tappa körkort på den, jag e sugen på en raggarbil, jag har 2 andra varav en kommer bli fighter. känns mest onödig o ha..
dock kommer en cross införskaffas för vinterkörning o ev lite motard så småningom.

ja verkar vara lite svårt.. har min ute också, väldigt svalt intresse trots jag ligger näst lägst i pris på 660 04... hoppas man får iväg den snart bara så nån kan njuta av skönheten :)

Är inte direkt desperat av att sälja min hoj men tycker absolut inte att min hoj ligger på ett överpris! Somliga tror att de kan göra ett fynd och skickar ett mail typ du får 40000:- så hämtar jag den direkt. Sådana personer kommer aldrig få köpa min hoj även om de höjer sin gräns igen senare.

Hade en kille "hoppas du läser detta!" från Åtvidaberg ett riktigt pucko som kom och kollade på hojen. Hade sagt till honom exakt vad som gällde samt skicket på hojen likt förbannad så kommer han och frågar om den har stått ute hela tiden för han såg lite rost på en skruv. "detta var på kylarlocket" samt det var lite stenskott på den "va fan jag har ju kört grus" Det roliga i kråksången var att han uteslutet skulle köra grus och ta bort dubbel dämparna och sätta dit orig och så kommer han och gnäller på stenskott. Sen gnällde han på ett läckage vid ventilkåpan "vanligt fel" även detta pratade vi om i telefon innan han åkte att jag skulle lämna in hojen dan efter och få det åtgärdat vilket är fixat nu men han skulle fixa själv. Han tyckte det fuktade för mkt att han ville avvakta och kontakta Beviks "varför sade han att han skulle fixa det själv?". Påpekade detta med rosten för killarna på verkstan där jag lämnade in hojen för ventilkåpan & de gapskrattade åt detta och förstod inte riktigt hur han har kört grus/cross med sina hojar!

Han sade att han hade kört cross i 15 år bla bla bla och kollade kedjan på ett sätt som jag aldrig gjort. slitage kollar man genom att dra ut kedjan vid bakre delen av drevet, denne tog tag i kedjan och drog den åt sidan! :va
Sen verkade han inte fatta att man tar det lugnt de första minutrarna utan gasade friskt direkt. Så denne fick åka tomhänt tillbaka 25 mil hemåt!!!! :)

Och jag som tycker det är svårt att få tag på vad man vill ha... Iaf här i närheten :gnissla

Jag har oxå letat ganska länge efter den "rätta" hojen men har haft svårt att hitta någon, känns som att dom flesta hojjar finns nedåt i landet:confused: ...Men nu så har jag hittat det jag har letat ganska så länge, åker till Stockholm och hämtar pärlan imorgon. :tummenupp

nice, jag vart också uppe i stockholm för att hämta hem min skönhet :)
(ca 36 mil (jkpg-sthlm) plus några mil extra) helt klart värt det!
(dock är det svårt att få föräldrar, sambo och vänner att förstå att en hoj kan vara värt en sådan resa, "finns ju hur många KTM här i stan ju" hehe)

denne tog tag i kedjan och drog den åt sidan! :va

haha, skum nisse! jag brukar bita kedjan, ger den efter det minsta så byter jag - och har jag ingen kedja hemma så knyter jag ihop lite presentsnöre och spänner fast så jag kan ta mig till och från MC-affären :yoparty :gnissla

Last edited:
haha ja men kom till sthlm och hämta min då! :P

slet av korsbandet och kan inte åka.. hatar att ha den hemma utan att kunna använda den, särskilt sen jag fixat klart den utan att tagit premiärturen :(

nu blir det en jordenruntresa istället... fifan.

Allt är lättsålt... till rätt pris!
Sålde iväg min 525a på mindre än ett dygn efter att jag lade upp anonsen på blocket! =) Självklart låg den rent prismässigt under alla andra av samma årsmodell och var säkert i bättre skick än många andra! Orkar inte snika i ett halvår för att bli av med en hoj! :)

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back