tHOORd
Ny medlem
Blablabla, jag kör hoj utan kort och det är för att jag köpte mina hojar innan jag tog kortet. Jag trodde det skulle ge mig en liten push att ta körkortet, innerst inne så visste jag nog att det inte skulle hända. Så är det okej att köra utan kort? Nej, inte enligt lagen. Oavsett om du har indraget eller inte har ett alls. Det är fan ingen skillnad, har man ett indraget kort så är det ju ett tecken på att man inte är en lämplig bil/båge-förare. Det betyder alltså inte att "man kan köra egentligen". Utan mer att man inte kan dom trafikregler som gäller eller bara väljer att inte följa dom. Om du väljer att skita i att stanna för rödljus och jag väljer att skita i att ta körkort så är förmodligen Du en större trafikfara än vad jag är.
Enligt min personliga åsikt så är det okej för mig att köra utan körkort, men inte för andra. Dock så ska hojen säljas nu då jag väntar en liten knodd, grattis till mig. Så nu ska jag köra barnvagn och det behöver jag inget körkort till och skulle man behöva det så skulle jag antagligen inte orka ta det.
Nu har jag köpt bil för det kommer verkligen behövas. Jag valde att köpa bilen först för att ge mig en liten push att ta bilkörkort..
Enligt min personliga åsikt så är det okej för mig att köra utan körkort, men inte för andra. Dock så ska hojen säljas nu då jag väntar en liten knodd, grattis till mig. Så nu ska jag köra barnvagn och det behöver jag inget körkort till och skulle man behöva det så skulle jag antagligen inte orka ta det.
Nu har jag köpt bil för det kommer verkligen behövas. Jag valde att köpa bilen först för att ge mig en liten push att ta bilkörkort..