Hejsan!
I våras köpte jag mig en Honda VF750 -83(uttagen 84). Jag har kört den snart 800 mil denna säsongen och efter ett ha kört den ett tag märkte jag att det var tungt att växla upp till tvåan och trean. Kom på att kolla oljan och den visades ju inte alls på stickan så det var bara att fylla på. Växlarna gick bra efter det. Har fått fylla på två gånger till nu under säsongen med totalt runt 1.7 liter olja vilket för mig känns högt men vissa påstår att det kan vara normalt.
Jag har funderat om det kan vara slitna kolvringar men efter diskussion med en vän så förstod jag det som att det skulle synas som blå-aktig rök från avgaserna? Jag har ingen synlig rök från avgaserna. Har heller inte hittat någon läcka någonstans.
Era tankar, är det en vettig förbrukning?
I våras köpte jag mig en Honda VF750 -83(uttagen 84). Jag har kört den snart 800 mil denna säsongen och efter ett ha kört den ett tag märkte jag att det var tungt att växla upp till tvåan och trean. Kom på att kolla oljan och den visades ju inte alls på stickan så det var bara att fylla på. Växlarna gick bra efter det. Har fått fylla på två gånger till nu under säsongen med totalt runt 1.7 liter olja vilket för mig känns högt men vissa påstår att det kan vara normalt.
Jag har funderat om det kan vara slitna kolvringar men efter diskussion med en vän så förstod jag det som att det skulle synas som blå-aktig rök från avgaserna? Jag har ingen synlig rök från avgaserna. Har heller inte hittat någon läcka någonstans.
Era tankar, är det en vettig förbrukning?