Är det nån som INTE ska fira jul?

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
(Ja förutom er som just skrivit att ni ska jobba i en annan tråd då.)

Jag ska jobba annandagen, annars ska jag inte göra nått speciellt i jul. För mig är inte julen nått specielt alls. Ska jobba nyårsdagen med så det blir nog inget nyårsfirande heller.

Men ska du inte ens vara med några o ha trevligt ?
Äta god mat...?

Undrar varför det blir så att vissa inte ens gillar julen........det är ju så mycket mer än att ge saker till varandra......det viktigaste tycker jag är att få träffa min familj o vara tillsammans med människor man tycker om.........

:)

Prillan73 skrev:
2674679 Men ska du inte ens vara med några o ha trevligt ?
Äta god mat...?

Undrar varför det blir så att vissa inte ens gillar julen........det är ju så mycket mer än att ge saker till varandra......det viktigaste tycker jag är att få träffa min familj o vara tillsammans med människor man tycker om.........

:)

Nepp, jag ska va hemma med missarna och mysa. Syrran ska fira med sin mans familj i år. Det gör mig inget. Julmat kan man äta ändå, om man vill det.. :)

Hoppas ni får en mysig jul! :krama

Ska äta lite mat och så. Inget mer.
Skiter i julklappar i år. Herregud va gött.

Paradoxy skrev:
2674693 Ska äta lite mat och så. Inget mer.
Skiter i julklappar i år. Herregud va gött.

Ja visst e det skönt att slippa hysterin kring att hitta klappar till alla o allt sånt.

Jag ska inte fira nån julafton, och jag ska inte äta nån rälig julmat, julklapparna har jag inte handlat i år heller.

Nä det blir att sitta hemma och lyssna på dödsmetall HELA dagen för att störa grannarna, förutom i en timme då jag ska köra båge, och det är när det är Kalle på tv.

Fy fan.

Är det här en förklädd "tyck inte synd om mig"-tråd..?

Jag tänker fira svulstigt mycket jul. Jag kräver ett berg av klappar, går klädd i tomteluva hela dagen och männen i släkten SKA ha slips som spelar tomtemelodier när man trycker på den.
Kalle Anka ska ses, sen blir det traditionell julmat varpå farsan går ut och köper tidningen och vips! så kommer tomten.
Sen ägnar jag resten av kvällen åt mina klappar och glöggen.

Solid snake skrev:
2674701 Jag ska inte fira nån julafton, och jag ska inte äta nån rälig julmat, julklapparna har jag inte handlat i år heller.

Nä det blir att sitta hemma och lyssna på dödsmetall HELA dagen för att störa grannarna, förutom i en timme då jag ska köra båge, och det är när det är Kalle på tv.

Fy fan.

Hehe, ja det lär ju vara bilfritt då ialla fall! :tummenupp

duckie skrev:
2674703 Är det här en förklädd "tyck inte synd om mig"-tråd..?

Vad menar du?

Last edited:
Jag är i USA på jobb... Kunden skiter i ifall det är jul eller inte, han vill bara ha igång sin maskin, så JA, jag jobbar jul :(

Gillar egentligen inte julen så det gör inte så mycket att missa skiten

Probotector skrev:
2674833 Jodå, kanske han också :tummenupp Själv firar jag jul men istället firar jag inte Midsommar ;)

Det ju bättre att fira när det verkligen finns nått att fira! Jag kommer säkert fira jul igen om man får barn o så nångång i framtiden... Varför firar du jul? :)

Milla skrev:
2674841 Det ju bättre att fira när det verkligen finns nått att fira! Jag kommer säkert fira jul igen om man får barn o så nångång i framtiden... Varför firar du jul? :)

Håller med, anser man att det inte finns något att fira behöver man självklart inte det :tummenupp
Nja jag firar egentligen jul för att grupptrycket är starkt, vågar inte gå emot strömmen :gnissla plus att det kan hända att det finns ett och annat paket under granen som är till mig och det vill jag inte missa (är nämligen rätt materialistisk) :tummenupp

Ska fira min första lediga jul sedan -93.
Planen är att träna (hoppas det inte är trångt i lokalen) och det ska bli en liten snabb tur till föräldrarna för att äta,sedan hem till hunden igen.
Juldagen ska jag jobba extra på förmidagen och ta en pubrunda på kvällen.

Tycker julen är den mest överskattade högtiden av alla.

Tänkte dricka öl på julafton... får leta på nån jul öl eller nått så får det bli mitt jul firande:)
Och nej det är inte ett tyck synd om mig uttalande... som man bäddar får man ligga brukar det heta.:rolleyes: och julen är överskattad...

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...