Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
akerstrom skrev:2362640
Sen sluta whina om skattepengar, dem är till för att spenderas.
akerstrom skrev:2362559Blev tagen för fortkörning utanför Nyköping för ett par veckor sen. Polisen påstod att jag tutat runt i 127km/h på 110-vägen, något som jag självklart nekade till.
Idag fick jag ett beslut av åklagaren där det stod att jag ska böta 1200kr.
Jag vill dock inte acceptera detta, dels för att jag fortfarande har prövotid på mitt körkort så om jag gör minsta lilla sak efter det här blir jag av med lappen.
Vad kan jag säga till mit försvar vid eventuelll rättegång?
Jag tänkte åberopa att polisen antagligen inte gjort någon sikteskontroll och att dem måste ha mätt på bilen innanför mig.
Men finns det nåt mer jag kan skylla på så jag slipper dem här böterna?
niisse skrev:2362792Hej anders ditt lilla rövhål.
Det är du som ska sluta whina för 1200:-
darth_igel skrev:2363637Årets inlägg
Var fan kommer alla stollar ifrån?
mini-knutten skrev:2363042127 på 110 väg är ensamt inte tillräckligt för att du ska förlora körkortet, har du klarat teoriprovet?En bevisad hastighet 140+ på samma väg hade gjort det, men en mindre hastighetsöverträdelse som denna kräver att den har sällskap på 2-3 andra liknanden brott mot trafiklagen för att du skall förlora kortet.
Går din 125a ens så fort?
akerstrom skrev:2363797Har inte påstått att jag kommer förlora kortet, men vid en till trafikförseelse kommer jag bli av med det i 2år, vilket jag inte är så sugen på.
Sen körde jag faktiskt bil och inte 125'a![]()
Men men, jag tyckte det var tråkigt att lägga 1200kr på böter. Men det verkar som majoriteten här tycker om att pynta böter.
Sen har jag inte sagt att jag faktiskt körde i 127km/h, det var endast polisen som påstod det. Jag undrade bara om det fanns några knep om man ville komma undan denna missbedömning![]()
akerstrom skrev:2363797Har inte påstått att jag kommer förlora kortet, men vid en till trafikförseelse kommer jag bli av med det i 2år, vilket jag inte är så sugen på.
Tjet skrev:2363888Vem har lurat i dig det? Det är ju inte direkt som så att du blir dömd hårdare för att du har prövotid.
RawLion skrev:2363901Tack Tjet, glömde helt bort att säga det.
Det är väl bara vid en förseelse som leder till en körkortsindragning som återkallelsetiden är 2 år?
Rätta mig om jag har fel...
akerstrom skrev:2363921Ok, ja det var polisen jag blev stoppad av som upplyste mig om det jag sa. Tyckte det lät vettigt, men jag ska faktikst ta och ringa till polisen imorrn och höra om det kan vara så som ni säger. Jag skulle bli glad om det var så![]()
Du har fattat det helt fel, moral är något bra och positivt. Du tänker på moralist eller något annat.prulle skrev:2364208Moral, moral, moral, mo
Fan sluta gnälla både trådskaparen å gnälltöntar. Gnäll på min dåliga stavning det är lika efektivt.![]()
Sh måste va det mest poliktiskt insatta och dubbel/trippelmoral (dom som gnäller på dubbelmoral och sen har den ssjälv måste ju ha trippelmoral?) tättaste forumet öster om ungvänster.se
HanneZ skrev:2364498Du har fattat det helt fel, moral är något bra och positivt. Du tänker på moralist eller något annat.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |