Är det lagligt att ...

papparazzi

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
svart sak, snabb ;)
Är det verkligen lagligt av en MC firma att sätta ut att det är tex som i detta fallet en 05:a fast sen visar sig vare en 04:a när man frågar förra ägare som ägde den innan firman ?

Den är från tyskland och är tydligen en 04a fast är uttagen 05.
Jag frågade försäljaren innan jag betalade handpenningen om det verkligen inte var en 04 för tyckte den lackningen såg ut som det. men han nekade och sa att det var en 05a. :confused:

NEJ,kan inte vara lagligt!
Men en mc firma som inte vet skillnad mellan mc och mc kan inte heller vara seriösa.

Häng ut firman på nätet så alla hojåkare gaddar ihop oss och skickar arga mail och bojkottar dem så de konkar !!!

Jeg købte min Triumph i juni '06. Nummeret på rammen siger det er en '06 model, alle papirene siger '06, registreringen siger '06.... Men, jag vet den er fremstillet på fabriken i september '05 :arsele

Om hojen är väl omhändertagen och bara ser fin ut. Så tycker jag inte att du ska känna dig missnöjd. Du behöver ju inte köpa någon fler hoj av dem någe mer du har ju det bästa redan R1:tummenupp

Jag var på Bilia häromdagen å kollade på en S60 som var utsatt som 06 men var uttagen 05.Det var alltså samma utrustning som 06:orna men uttagen 05.Kanske inte hjälper dig men Årsmodellen används ofta som att beskriva vilken utrustning bilen har inte när den e uttagen eller köpt.

Häng ut firman. Så hjälper du andra i framtiden. Men ja måste få fråga utan och vara spydig, varför köpte du hojen om du misstänkte att de var en 04?

Häng ut firman på nätet så alla hojåkare gaddar ihop oss och skickar arga mail och bojkottar dem så de konkar !!!

Du verkar vara naiv o mysig, har du den synen på allt i världen? hoppas det! För det finnns andra världar där allt inte är chill!

Klart som fan vi ska bojkotta hor-firmor???? Vad är problemet?????

När det gäller bilar så finns det ju inte längre några riktiga årsmodeller som det fanns förr i och med helbilsgodkännandet. Förr kom de nya årsmodellerna i september oktober ungefär så att man kunde köpa en fjolårsbil i slutet av det året man var på. Titta i ett besiktningsprotokoll så står det på årsmodell bara 0000. Så det finns nog tyvärr inget enkelt sätt att kolla årsmodeller på längre om man inte är insatt.
Mvh
Peter

Har ingen större koll på tyskimporterade hojar men
en polare som är lite insatt berättade att tyskarna
sätter året som fordonet tas ut i trafik som årsmodell.

Stämmer det kan det ju faktiskt vara en 04 utplockad
i trafik 05 och därför (i Tyskland)räknas som -05.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!