eisbaer: (jag orkar inte fundera på hur quote funkitionen fungerar här ;-) ) Ja det verkar inte omöjligt. Det du säger är att du betalar nånstans mellan 5000 och 8000 för din R6a helförsäkrad, right?
Stämmer, betalar strax under 8 helåret. (förra året 6,5)På TH ...som flera här verkar såga i år.... jag har ett antal fordon osv som jag gör totalkoll på vid försäkringsuppdatering och med de avtal som SMC har med TH så fick jag bonusen ifrån det fordon som har längst skadefria år....14 år vilket innebär full pott..jag är 32..så även om jag inte haft hojkortet mer än ngt år så blev det bra.... att dessutom mina övriga fordonspremier sjönk gör ju inte saken sämre. LF ville ha 47' av mig.....
Och jag har fram tills jag läst ett antal poster ang de höga SM-premierna varit helt på det spåret att man kanske skulle köra SM för att komma snorbilligt undan i försäk...(i linje med det du skriver om 40' mot 12 hos Susab) men har då sett att det verkar som att även SM har gått upp och kanske tom i vissa fall "tävlar med sporthoj".... och för att slippa kolla upp detta direkt själv så startade jag topicen för att få eran samlade erfarenhet utav detta.
Vänligen
\\backande hunden