men det va ju inte frågan.honkiie skrev:trafikförsäkringen gäller även utan körkort. Trafikförsäkringen gäller ALLTID!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
men det va ju inte frågan.honkiie skrev:trafikförsäkringen gäller även utan körkort. Trafikförsäkringen gäller ALLTID!
Japp det stämmer..bagerah skrev:Det luriga är ju om man inte strypt ner den "själv". Stryper du den och försäkrar den på strypt effekt för att sedan ta bort strypningen lurar man ju systemet= "skenförsäkring"
Men som de omtalade R1 98 som bara har55 kw från början i papprerna, eller en svensksåld monster 97:a med 33 kw från början så har man ju inte själv gått in och mixtrat. "systemets" eget fel...
Hultan skrev:Japp det stämmer..
Bäst är att få tag på en knarr som är strypt, för då "vet man ju inte"
k.HanneZ skrev:Wassup va dillar du om?
Man kan ändra effekten på hojen genom ett intyg från firma. Antingen bänkning eller papper om att klassad strypning är monterad. Ursprungseffekten går INTE att ändra. Tar du in en hoj från tyskland däremot som står på 25 kw så blir det urpsrungeffekt när den tas in till Sverige.
/ Hannes
bagerah skrev:Det luriga är ju om man inte strypt ner den "själv". Stryper du den och försäkrar den på strypt effekt för att sedan ta bort strypningen lurar man ju systemet= "skenförsäkring"
Men som de omtalade R1 98 som bara har55 kw från början i papprerna, eller en svensksåld monster 97:a med 33 kw från början så har man ju inte själv gått in och mixtrat. "systemets" eget fel...
Ja, det är ju självklart att man gör!Zeb_Macahan skrev:KTM 660 -04 har samma "fel". Den är enhetsgodkänd med 21 kw och inga strypningar eller begränsningar står skrivna. Inte heller någon ursprungseffekt står utskriven. Med andra ord är den billig att försäkra. Vad ska jag göra åt det? Det är ju inte helt enkelt att typa om en helfordonsgodkänd hoj....
så jag betalar och ser glad ut....
//jaG
bagerah skrev:vad annat skall man göra?![]()
men ser ni min poäng? Hur mycket handlar om fiflet, och hur mycket handlar "effekt vs erfarenhet, bonus, ålder, boendesituation etc"?
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |