Jag är väldigt säker på att ingen sitter där bara för att den har skägg faktiskt.
Faktiskt. Eller okej, han jobbade som taxichafför, saken var den att han körde två personer USAs militär misstänkte ha avfyrat en missil mot ett av deras läger i Afghanistan.
Han hade slutat jobba för dagen egentligen om jag inte minns fel, men skjutsade dom från en stad till en annan för att han själv bodde där.
Dom infångades och några veckor senare avled han p.g.a våldet/tortyren han utsattes för under sin "korta" period i fångenskap.
(dokumentär som gick på TV8 och SVT vid ett flertal tillfällen)
Men visst, det är bara ett exempel, om det är ett extremfall, eller om detta är en bland många oskyldiga infångade människor... finns det inte många människor som har en aning om...
Jag är väl ganska neutral mot det hela, eller inte, jag vet vad jag tycker om det hela, men jag måste inte predika och skrika ut det till andra människor (men tar gärna en diskussion om det hehe).
Men dessa behandlingar av den självutnämnda världspolisen av sjukt och fungerar inte alls ihop med demokrati och frihet.
Visst, attackerna mot USA har säkerligen minskar, från få små incidenter till noll(?), men vi har ju attackerna i London och Madrid, så frågan är väl nästan om det inte har ökat (med tanke på det korta tidsspannet mellan 9/11 och mellan dessa två attacker).
Och även om vi ser det hela som en seger, att terrorism har minskat, så kan man ju ändå inte låta det godkänna det hela när oskyldiga samt civila människor får lida och dö, bara att amerikanarna har byt ut offren från sina egna till muslimer, både offer för krig samt oskyldiga som blir frihetsberövade samt torterade.
(Tills en utomstående grupp kan bevisa att fångarna på Gizmo m.m. inte torteras så tänker jag förutsätta det, att tro att bara de få fall man hört om är exceptionella kan jag inte tänka mig)
Hur många oskyldiga muslimska lik är det värt för att hålla terrorismen mot USA på noll?
Hur många oskyldiga amerikanska lik är det värt för att hålla amerikanarna borta från vårt heliga land tror du extrem-islamister tror?