Är det inte lite för varmt?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gôtteborg
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Det räcker med 20 grader tycker jag :mad:

För varmt för att köra hoj, för varmt för att göra nåt alls.
Nåja, svalkar mig lite med en vodka/redbull :)
Imorrn kommer en y-front in över västkusten så då kanske man kan orka göra nåt igen när det blir lagoma 20 grader.

Är jag gnällig eller är det fler som inte tycker det är behagligt med över 30 grader :va
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Det som stör mig mest är att man fan inte får något gjort i värmen. Orkade städa lite på gården nu på kvällskvisten men träna gick fan inte.

Edit: åas är det första gången på länge jag inte vill att det ska vara vinter. Vintern inräknad.
 
Last edited:

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Det är alldeles underbart skönt!
En vecka till sen bär det av till medelhavet & ännu mer värme :tummenupp

Släng kylskåp i skogen, då slipper vi snön :yoparty
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Det som stör mig mest är att man fan inte får något gjort i värmen. Orkade städa lite på gården nu på kvällskvisten men träna gick fan inte.

Edit: åas är det första gången på länge jag inte vill att det ska vara vinter. Vintern inräknad.

Beställa varsin M8 le imorrn?
 

Anndreeaas

otursfågeln
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Eslöv
Hoj
Cagiva mito f 00
mjo, jag kände inte av den 30 gradiga värmen idag med tanke på blåsten, men de blev lite svettigt efter mekat och polerat med hojen i 5 timmar :va
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Man ska inte klaga på värmen! :4skrika

Då blir det bara regnigt och pissigt och jävligt. Tyvärr så funkar det inte så på vintern. Att det blir regnigt om man klagar på temperaturen. Man kan ge sig faan på att om man klagar på att det är -30 så har termometern sniglar sig ner till -32 nästa gång man kollar, bara för att jävlas. :mad:
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Tycker det är precis lagom varmt. Här. På jobbet. Med AC:n på max.:arsele
 

Merovingian

Guest
Vill minnas att jag startade en tråd förra sommaren där jag frågade just varför jag tål värme så dåligt. Nu är vi där igen. Återigen kan man inte klä sig vettigt utan att drunkna i sina egna transpirerade kroppsvätskor, och återigen får man varken vila eller ro. Lagom är bäst, det finns ingen njutning i hetta.
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
tänk er för nu, annars får vi en snor-kall vinter som vara i evigheter igen! :rolleyes:
Jo, jag kände att det blev lite varmt att lasta hö-balar ute på det öppna gärdet igår mitt på dagen, men det kändes desto skönare att komma där ifrån och ta ett dopp i en nära sjö på 21 grader.

värmen gör bara att vi uppskattar de små sakerna lite mer än vanligt, typ en kall öl eller ett kallt och tyst garage :tummenupp
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Livet är ett helvitte! Jag liter nåt så fruktansvärt av den här värmen! Över 20+ är en mardröm. Jag vill ha minus och snöskoter I tells ya!
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
tänk er för nu, annars får vi en snor-kall vinter som vara i evigheter igen! :rolleyes:
Jo, jag kände att det blev lite varmt att lasta hö-balar ute på det öppna gärdet igår mitt på dagen, men det kändes desto skönare att komma där ifrån och ta ett dopp i en nära sjö på 21 grader.

värmen gör bara att vi uppskattar de små sakerna lite mer än vanligt, typ en kall öl eller ett kallt och tyst garage :tummenupp

Slåttern skötte jag mestadels nattetid i år.
Jag har dock en del skogs- och byggarbete att göra.
Tål inte värme.
Hjälper inte direkt att man måste ha skyddskläder på sig.
Värst tycker jag det är att jag har så löjligt dåliga ögonbryn, så att svetten rinner rakt ner i ögonen.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Det var då ett jävkla gnäll, hur jobbigt kan det vara att svettas lite?
Så jävla typiskt svenskt, lagom är bäst. Alltid ska det finnas något att klaga över.

Klart det går att göra saker, igår var vi ett stort gäng som spenderade dagen åt liftburen åkning i Gesunda, trots 31 grader i skuggan. Desto skönare svalkar det när man är påväg neråt!

Hoppas att ni får en svinkall vinter!! :rock
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top