Är det inte dags att åka till Tyskland...

DonTino

FFF- Full Fart Framåt
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld, MC-time-out???
...och hämta hem en hoj (eller flera).

Tänkte om det finns fler i detta forum som är sugna och kan tänkas åka i en grupp tillsammans ner till Tyskland för att inhandla en "dröm-hoj".

Har själv aldrig gjort det förut men, men.....hur svårt kan det vara???

Det är busenkelt. Jag hade heller aldrig gjort det men ringde på en annons en dag i januari och hämtade cykeln i februari. Inga konstigheter alls.

Jag går i samma funderingar och som sagt, det är skitenkelt. :) Har plockat hem 4 hojar, 2 från handlare och två privat (en ropade jag in på ebay.de)

Får man plats med ett par pallar öl också så gör det ingenting....:tummen upp

Jobbsituationen gör dock att det inte kan bli innan nyår.

Tänkta att man kunde åka tillsammans med likasinnade samt "dela på resekostnaderna".....Med det krävs att några "anmäler" sitt intresse...

Tänkta att man kunde åka tillsammans med likasinnade samt "dela på resekostnaderna".....Med det krävs att några "anmäler" sitt intresse...

God idé...rese/transportkostnaderna är sura att ta själv + att det blir lite lättare med sällskap.

Kan du tyska så är jag på.
Men inte förrän i vår (februari o frammåt)
Vad e du sugen på för hoj?
Jag funderar på zzr 1200 -02 finns inga i sverige till salu

hämtade hem min ninja från tyskland.. tog tåget ned, och körde hojen hem. det var ett litet projekt och ont i arslet hade man när man äntligen var hemma. och det berodde inte på några hårda tyskar, utan enbart en hård sittdyna :tungan
men hade en sån här möjlighet dykt upp hade jag lätt hoppat på.. bra initiativ, man kan ju göra riktiga fynd :tummenupp

Jag är på. Har hittat flera intressanta objekt redan. Men hur många hojar kan man ta på ett släp? Mer än 2 känns svårt.

Har glömt bort det mesta av att prata tyska men förstår forfarande. Detta brukar inte vara någor problem att prata engelska i Tyskland nu för tiden.

Tittar på en Cagiva V-raptor. årsmodel ?

Jag är på. Har hittat flera intressanta objekt redan. Men hur många hojar kan man ta på ett släp? Mer än 2 känns svårt.

Är man flera stycken så kan man väl ha skåpbil + släpkärra vilket borde klara av 4 st hojar + annat (drickbart????)

Last edited:
Detta brukar inte vara någor problem att prata engelska i Tyskland nu för tiden.

)

Nä det är inga problem att prata engelska i Tyskland, problemet är att ingen förstår ett skit....

Engelska i tyskland, även nu för tiden, fungerar ungefär lika bra som engelska i Thailand.

Eller så är det jag som bara lyckas köpa grejer av tyska bondlurkar.

Last edited:
Nä det är inga problem att prata engelska i Tyskland, problemet är att ingen förstår ett skit....

Engelska i tyskland, även nu för tiden, fungerar ungefär lika bra som engelska i Thailand.

Eller så är det jag som bara lyckas köpa grejer av tyska bondlurkar.

Kan ej svara på det. Ska vara i Tyskland v. 49 o 50 och jag pratar endast engelska och det funkar....

Ja, det är sant. Om vi skulle börja med att se var folk som är intresserade bor för att få en överblick över det? Du bor i ett hus men var? :va

http://www.mobile.de/home/index.html

I linköping, precis som Naurin.....

Last edited:
I linköping, precis som Naurin.....

Ok, det är helt rätt geografiskt i förhållande till E-tuna. Men om det här verkligen skulle bli realitet måste vi kolla upp transportfordon. Hyra från mack/hertz/ngt annat eller hyrlåna av bekanta? Var i tyskland är man beredd att åka? Själv har jag hittat en del objekt runt Hamburg vilket känns överkomligt men att dra mer söderöver är inga problem. Skulle man köra i ett? Hur som helst; skulle du vara inne på att göra slag i saken kan du PM:a.

Bara fina oljekylda gixxer 1100 i originalskick :tummenupp

Det är bra att kunna en del tyska mctermer men inte nödvändigt. Engelska duger bra när man gör upp affären. Är man flera så kan man ju komplettera varandra.

Last edited:

Jag åker helgen 8-9 dec.... Har vanlig liten biltransport kärra, 4 hojar är "lagom" på den:tummenupp , 6 hojar går...:va 8 är rekordet men då är det trångt så in i helvete.:yoparty (trångt så man får lossa lite blinkers och ljuddämpare)

Är man flera stycken så kan man väl ha skåpbil + släpkärra vilket borde klara av 4 st hojar + annat (drickbart????)

Drog släp med en hi-ace, fick in 2 hojar i den + ca 40 plattor öl... 8 hojar på släpet. Dock kunde man bara sitta 3 pers i blen då.

Jag åker helgen 8-9 dec.... Har vanlig liten biltransport kärra, 4 hojar är "lagom" på den:tummenupp , 6 hojar går...:va 8 är rekordet men då är det trångt så in i helvete.:yoparty (trångt så man får lossa lite blinkers och ljuddämpare)

Kör du ofta? Varför så många, tar du hem beställningar eller är det ren företagsverksamhet?

Drog släp med en hi-ace, fick in 2 hojar i den + ca 40 plattor öl... 8 hojar på släpet. Dock kunde man bara sitta 3 pers i blen då.

Ska själv vara i Tyskland den 2-5 dec samt 10-14 dec....hmmm...går det att sammanstråla på något sätt??

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman