Är det här en bra speldator?

Clifton skrev:
http://www.datorbutiken.com/se/defa...p?cartId=136083

Har jag fått med allt??.
O är allt kompatibellt med varandra??.

Nåt jag ska ändra på.
Den ska ligga på det priset ugnefär

mmm...länken kanske :D

The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Make sure that the Web site address displayed in the address bar of your browser is spelled and formatted correctly.
If you reached this page by clicking a link, contact the Web site administrator to alert them that the link is incorrectly formatted.
Click the Back button to try another link.
HTTP Error 404 - File or directory not found.
Internet Information Services (IIS)

--------------------------------------------------------------------------------

Technical Information (for support personnel)

Go to Microsoft Product Support Services and perform a title search for the words HTTP and 404.
Open IIS Help, which is accessible in IIS Manager (inetmgr), and search for topics titled Web Site Setup, Common Administrative Tasks, and About Custom Error Messages.

Det brukar vara lite mer strul med amd än med standard-intel-prylar.
Det inbyggda ljudet på moderkortet brukar ta märkbart mer processorkraft och vara sämre än tex soundblaster Audigy 2.
Ska du spela spel som tex Americas Army är ett Audigy 2 eller bättre, ett måste för de inbyggda "ljudkorten" stödjer inte alla "ljud"-finesser i spelet.

Du ska helt klart ha AMD64 prollen. Är i de flesta fall bättre än Intel. Och har aldrig haft strul med min AMD. Intel däremot.

Som UltraMarine sa så köp till ett ljudkort. Blir klart mycket bättre då.
Sen hade jag nog satsat på en SATA disk istället för en IDE. Kostar inte mycket mer men ger lite bättre prestanda. Annars ser den bra ut

jag är en intelnörd..har haft amd innan dock..
gillar intel mer...svalare,lägre decibel,stabilare...

men,intel är även dyrare.amd64 har jag dock inte testat.

men för en speldator:
prcessor runt 3.0ghz
ramminne minst 1gb
hårddisk helst s-ata..gärna en sk raptor 10k varvare.
grafikkort typ nvidia 256mb...jag kör ultra 5950 256mb,det klarar alla spel och nog även dom som kommer inom 2 år..

men det är givetvis bara min tanke.alla har olika uppfattning om vad som krävs..

vilken budget snackar vi om? ska du själv montera ihop sakerna?
jag har byggt div speldatorer till mig själv och bekanta.
kan nog plocka ihop en fungerande om jag vet budgeten :tummenupp

kollade lite snabbt på komplett.se..
detta är bara ett exempel på en kalasdator för spel.

Artiklar i kundvagnen --

MSI 915P NEO2 Platinum, I915P,Socket-775 Firew,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16
Varunummer: 300817
Lagerstatus: 50-99 st. på lager 1249kr

--------------------------------------------------------------------------

Intel Pentium 4 540J 3.2GHz Socket LGA775, 1MB, BOXED m/fläkt
Varunummer: 305243
Lagerstatus: 100+ st. på lager 2050kr

Crucial DDR2 PC3200 512MB CL3 REG/ECC Registered, ECC/REG,1.8V,64Meg x 72, 240
Varunummer: 300179
Lagerstatus: Efterbeställes (Antagen leveranstid till oss: 5 dagar) 1029krst = 2058kr

Western Digital Raptor 74GB SATA 8MB 10000RPM
Varunummer: 122429
Lagerstatus: 100+ st. på lager 1650kr

Gainward GeForce 6600GT 256MB GDDR3 AGP8X, "Ultra/1980" Tv-out,DVI, Retail
Varunummer: 307193
Lagerstatus: 100+ st. på lager 2149kr

Creative SB Audigy 2 ZS med Hitman Contracts + Thief 3
Varunummer: 303883
Lagerstatus: 50-99 st. på lager 850kr

totalpris: 10006kr

då fattas lådan och dvdenhet...men speldator som fan blev det :tummenupp

Inte for att vara den som gnaller, men ar inte grafikkortet lite klent samt att det ar mer framtidsakert att kopa ett pci express. [om man vill uppgradera]

Easy_Mike skrev:
jag är en intelnörd..har haft amd innan dock..
gillar intel mer...svalare,lägre decibel,stabilare...

men,intel är även dyrare.amd64 har jag dock inte testat.
Va? Nää.

Min Intel 3.8 är stekhet och låter som ett jetplan, en AMD med motsvarande prestanda ligger bra mycket lägre i temp, säkert 15-20 grader lägre.
Ska man spela så är ju AMD strået vassare, dessutom billigare.
Ska man tro Toms Hardware Guide som just nu kör stresstest på Intel och AMD så är intel allt annat än stabil. Minst 4 omstarter medans AMD ligger på 0.
Nu har dom väl iofs bytt ut vartenda del i Inteldatorn så nu verkar den vara stabilare. Skaffar man en Intel med HT så är man iofs kung på multitasking och videoencodning :)

Empa skrev:
Inte for att vara den som gnaller, men ar inte grafikkortet lite klent samt att det ar mer framtidsakert att kopa ett pci express. [om man vill uppgradera]

visst är grafiken lite klen,budgeten håller tillbaka allting.
men ett kort för dryga 2200kr lär ju inte vara kasst,utan hålla ett år iallafall.

men visst,man kan ju dra in på eccminnena och då köra enkelminne istället för dual och då få billigare moderkort,och varför ha en 3,2ghz cpu..
hur man än vrider och vänder så kommer det alltid finnas tanken,varför inte så,det är ju mycket bättre.

men om jag använder en thunderbird 1000mhz fast har ett grafikkort för 6000spänn....blir den grym då? :va
hm..jaja

eus skrev:
Va? Nää.

Min Intel 3.8 är stekhet och låter som ett jetplan, en AMD med motsvarande prestanda ligger bra mycket lägre i temp, säkert 15-20 grader lägre.
Ska man spela så är ju AMD strået vassare, dessutom billigare.
Ska man tro Toms Hardware Guide som just nu kör stresstest på Intel och AMD så är intel allt annat än stabil. Minst 4 omstarter medans AMD ligger på 0.
Nu har dom väl iofs bytt ut vartenda del i Inteldatorn så nu verkar den vara stabilare. Skaffar man en Intel med HT så är man iofs kung på multitasking och videoencodning :)

vi kommer alltid stå i 2 grupper.
vi som blivit rövknullade av en amd och dom som kommer bli :D

mitt förslag är just bara ett förslag,ca 2 år sen jag hade min sista amd och den var fan inte stabil iallafall.

priserna på en likvärdig amd64 ligger runt samma pengar,så igentligen är det bara märket som skiljer isof.om du nu har rätt.

Easy_Mike skrev:
vi kommer alltid stå i 2 grupper.
vi som blivit rövknullade av en amd och dom som kommer bli :D

mitt förslag är just bara ett förslag,ca 2 år sen jag hade min sista amd och den var fan inte stabil iallafall.

priserna på en likvärdig amd64 ligger runt samma pengar,så igentligen är det bara märket som skiljer isof.om du nu har rätt.

Här är en intressant tråd till alla er "intel-diggare" Själv kommer jag aldrig mer köpa en intel om dom inte blir billigare OCH bättre än amd.

http://www.tomshardware.com/stresstest/index.html

Last edited:
Jag skulle byta ut minnena mot märkesminnen typ Samsung. Brukar kosta en eller ett par hundringar mer men kan bespara dig mycket felsökning (been there, done that, won't do it again...) :-)

Tycker att du ska köpa AMD64 men ett 6800GT kort + ett moderkort med SLI så om du behöver mera kraft så är det bara köpa ett nytt gf-kort.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8