Är det ens möjligt?

Det är ingen pistol, det är en revolver, en Smith & Wesson Model 500 i kaliber .50, säkerligen tillräckligt kraftfull för att fälla ett vildsvin även om det är jävligt konstigt att jaga med revolver (tycker jag).

Är inte en revolver en pistol???:va

Jag är långt ifrån en vapenexpert så du får gärna upplysa isf:)

"If this is true, then my hat is off to the boy because he has bigger potatoes than i do"

Det sista ska jag börja använda som uttryck!

Nja en pistol har väl magasin (I kolven) medan en revolver laddas manuellt i sin 6-skjutargrej. Tror jag...

I Sverige skiljer vi på pistol och revolver ungefär enligt förklaringen ovan. I England o Amerikat är pistol ett samlingsnamn för enhandsvapen, därav förvirringen.

Jakt med revolver är mig veterligen tillåten i Amerika, och en .50 fixar nog svinet med ett skott om skytten kan hålla i. Cal .50 och 11-åring dock känns en smula osannolikt, det är groteskt stora revolvrar. Iofs var grabben rätt stor men min gissning är att det var pappan som sköt...

/Geek

http://www.smith-wesson.com/webapp/...selected=tech&isFirearm=Y&parent_category_rn=

2966065 Nja en pistol har väl magasin (I kolven) medan en revolver laddas manuellt i sin 6-skjutargrej. Tror jag...
Korrekt.
Revolver(av ordet Revolve=Snurra/spinna/svänga Revolvingdoor m.m.) Har sina skott i en trumma. Men pistol är som sagt ett samlingsnamn som funkar det med.
Sjuka jänkare iallafall som ska leka dirty Harry och jaga med pistol.....

okej grabben har kraftig benstomme:rolleyes: men klarar han av att hantera en .50 kalibers revolver?? avlossat ungefär 16skott också, känns som att han borde ha ganska kraftig värk i kroppen efter det?

jag har aldrig skjutit med den storleken men har testat en .357 magnum vid 15 års ålder och jag klarade inte av särskilt många skott... fick inte testa .44 för rycktet gick att en tidigare hade brutit handleden efter ett skott...:confused:

jaja...ett stort svin var det iaf!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...