Är det bra när däcket ser ut såhär?

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
Ser inte helt lyckat ut eller? Får väl beställa nytt imorgon. Vågar jag köra på det tills det nya anländer?

Bifogat

• däck.jpg
    däck.jpg
    61.1 KB · Visningar: 486
Depåbitchen skrev:
2312639 På kurviga vägar: Ja
På motorvägen rakt fram: Kanske ingen bra idé.
:tungan

Man kan välja antingen kurviga eller raka vägar till jobbet, och eftersom jag alltid är försenad på morgonen blir det oftast de raka vägarna dit och de kurviga hem. Fär väl starta tidigare imorgon så jag kan ta roliga vägen då! :)

Jag hade inte kört en meter med det däcket!
När man har kommit ner till väven så är det tunnare än tunnt, skulle tippa på mindre än en mm. Räcker säkert med en liten vass sten så är det poff och adjö.

Tranicos skrev:
2312631 Ser inte helt lyckat ut eller? Får väl beställa nytt imorgon. Vågar jag köra på det tills det nya anländer?

Kör inte med eländet. Du riskerar din egen säkerhet. Men det ser ju nytt ut på sidorna.. Har ni inga kurvor där du bor???

Tranicos skrev:
2312631 Ser inte helt lyckat ut eller? Får väl beställa nytt imorgon. Vågar jag köra på det tills det nya anländer?

hehe sådär såg mitt ut förra veckan, tog en sista tur till schenker o hämtade mitt nyanlända däck med ett mantra mumlandes innanför hjälmen....

men det gick bra, dock inget jag gärna gör om,
o inget jag rekommenderar att åka runt på egentligen.

:)

print_screen skrev:
2312738 Kör inte med eländet. Du riskerar din egen säkerhet. Men det ser ju nytt ut på sidorna.. Har ni inga kurvor där du bor???

Pendlar till jobbet på mestadels raka vägar! :(

Får köra lugnt till jobbet imorgon (3 mil) och plocka bort hjulet då. Hoppas det håller... :gnissla

edit: Ska ju lätt burna tills det smäller imorgon! :banana

Last edited:
rBy skrev:
2312750 TÖNT :tungan :hihi :7peta vågar inte börna? :tungan
Ni får helt enkel lägga ner i kurvorna för att få jämnare slitage, eller ge fan i bakhjulsåkandet :3freak

Men jag har skvätt grus 1ggn räknas det ? :hihi

Tranicos skrev:

Kan säga att folk fått punka med mer gummi än vad du har där.
Ett byte ligger nog rätt till i tiden.

Släng på ett Pilot Power 2CT när du ändå är i farten, har precis bytt & mitt förra höll hela 740 mil! :)

För en viss annan lokal R1-åkare höll samma typ av däck på samma typ av hoj bara 350 mil, men det är en annan historia! :)

Det är väll bara att köra det, man kan väll tänka på att hålla igen lite

Har samma hoj som du och mitt førra bakdack såg precis ut som ditt, men nu ligger jag i hårdtraning for at lara mig at slita lite på sidorna med he he....

Edit: och nu ser det battre ut......

Tranicos skrev:
2312678 Man kan välja antingen kurviga eller raka vägar till jobbet, och eftersom jag alltid är försenad på morgonen blir det oftast de raka vägarna dit och de kurviga hem. Fär väl starta tidigare imorgon så jag kan ta roliga vägen då! :)

Gå upp en halvtimme tidigare o kör de kurviga vägarna sådär blir det av för mycket upprättsittande :D :D

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph