Är det alltid så här i filmer?

Too fast too furious, dragracing, båda bilarna växlar minst 18 gånger på 402m.

Dessutom finns det alltid pulver kvar i slutet att gasa om den andre som om han drog åt handbromsen, men bara när det är tre meter kvar till mål. :huvet

Det skumma med att dom växlar upp, den får MER acceleration när dom har växlat upp! :rolleyes:

:tuttar Önsketänkande! :tuttar

Det är så här för att wanted är en jävla serietidningsfilm som är gjord för att vara otroligt överdriven. Det kändes inte mer overkligt att de kan skjuta runt hörn till exempel?

Vad som däremot är irriterande som sagt är ju filmer som fast and the furious när de ligger och pressar och så helt plötsligt är det någon av dom som trampar gasen i botten och accar ifrån som om dom inte höll gasen i botten redan.

Det värsta tycker jag ändå är att samtliga skurkar i alla filmer nånsin har gått samma kurs på "blinde-Bertils prickskytteskola" som jag bara antar är en kvällskurs under vinterhalvåret, i en släckt lada. :machinegu

Det värsta tycker jag ändå är att samtliga skurkar i alla filmer nånsin har gått samma kurs på "blinde-Bertils prickskytteskola" som jag bara antar är en kvällskurs under vinterhalvåret, i en släckt lada. :machinegu

Nåja, eldstriderna brukar kunna bli långa, så hjältarna är inte alltid så träffsäkra heller.

Då är det nästan värre att alla crashade bilar exploderar tre-fyra gånger, helst redan i luften om dom kör utför ett stup...

Fastnade framför Torque när den gick på TV nån natt i somras. :näsblod :huvet

Jag blev mest impad när de fäktades med framhjulen och när Y2K hojen körde i typ mach 1. :yoparty :D :rolleyes:
Eller när dom racear på en grusväg med 2 busor, när dom börjar närma sig 400km/h och målet har dom ca 15 meter på sig att bromsa.. :7peta

Kanske var bikerboyes föresten. Båda är lika jävla dåliga.

För övrigt så är nog Supercross den mest seriösa och realisktiska MC film(hollywood) som finns.

Förutom på 125:or, då finns det obegränsat antal. Titta på lastbil-MC-jakten i början på T2.....

Räkna hur många gånger han växlar...

[YOUTUBE-ID]kcFKItTtIxM[/YOUTUBE-ID]

Faan vad gött att nån tar upp det där, jag har stört mig på det sen 1992!
dessutom är cykeln en honda xr80 med på lagt tvåtuckts ljud

Men h-d ultra classic i police utförande är en ultimat hoj att forcera trapphus med, DET har jag inga invändningar mot:arsele

Förutom på 125:or, då finns det obegränsat antal. Titta på lastbil-MC-jakten i början på T2.....

Räkna hur många gånger han växlar...

Mäh. Han kanske växlar ner igen då han inte är i bild.

Det som jag däremot stör mej på i filmer är omöjliga tekniska nördsaker. Tex i senaste Die Hard knapprar dom till en Nokia Communicator så att den funkar som satellit telefon :mad:

Mäh. Han kanske växlar ner igen då han inte är i bild.

Det som jag däremot stör mej på i filmer är omöjliga tekniska nördsaker. Tex i senaste Die Hard knapprar dom till en Nokia Communicator så att den funkar som satellit telefon :mad:

Men bytte han inte till ett äldre nät som inte användes?

Det är bara film :såjaponken

Nej, det är blodigt allvar!! :mad: :mad:

:rolleyes:

En annan grej som jag skrattat och stört mig på när det gäller filmer är hur det i Staw Wars finns hur avancerad teknologi som helst, rymdskepp som kan köras från planet till planet på kortare tid än det tar för X2000 att ta sig från Jönköping till Stockholm (vilket inte är en bedrift i sig visserligen...)

Men... när det krigas så är det långsamma jävla laser"skott" som gäller som kan pareras med en "pinne" (okej, ljussvärd)... Varför i helvete kan inte någon bara plocka fram en hederlig gammal 5.56mm kula eller 7.62mm.
Skulle vilja se en Jedi försöka parera en kula som kommer mot honom i ca 950 meter per sekund...

En annan grej som jag skrattat och stört mig på när det gäller filmer är hur det i Staw Wars finns hur avancerad teknologi som helst, rymdskepp som kan köras från planet till planet på kortare tid än det tar för X2000 att ta sig från Jönköping till Stockholm (vilket inte är en bedrift i sig visserligen...)

Men... när det krigas så är det långsamma jävla laser"skott" som gäller som kan pareras med en "pinne" (okej, ljussvärd)... Varför i helvete kan inte någon bara plocka fram en hederlig gammal 5.56mm kula eller 7.62mm.
Skulle vilja se en Jedi försöka parera en kula som kommer mot honom i ca 950 meter per sekund...

Just use the Force...:tummenupp

Coolt att lastbilen i T2 exploderar... trots att det är diesel i tanken... Kanske en bensin-truck??:va

I Doomsday kör den där tjejen nån form av superbil, men blir ändå uppjagad av postapokalyps-punkarnas rostiga epa-traktorer.

Det är väl en Maserati hon kör?

Och ja, det är rätt komiskt, men inte helt oväntat i en film. Hade busarna haft sparkcyklar hade de fortfarande rullat lika snabbt som hon gjorde.

Bentley Continental GT :mattias
(jag har dock inte hunnit se filmen själv än)

Kan säkert stämma! Det är ju en engelsk film. :) Bentley är väl engelskt medan Maserati väl är italienskt? Den såg i alla fall ut att vara väldigt lik en Maserati.

Kan inte så mycket om bilar. Vet i alla fall att min bil är en Audi. Tror jag. :gnissla Fyra hjul har den i alla fall. :tummenupp

ja va fan, bara lite överkurs för min del att jag råkade veta det, du har helt rätt tänk, är det mer än två hjul så är det inte värt att informera sig om det :)

Nåja, eldstriderna brukar kunna bli långa, så hjältarna är inte alltid så träffsäkra heller.

Då är det nästan värre att alla crashade bilar exploderar tre-fyra gånger, helst redan i luften om dom kör utför ett stup...

Say that one more time, to his face plz!:
equilibrium_2.jpg

Men i just det här fallet så blev det ju en jekla bra rulle kanske just pga det faktum att han siktar som 8 Lucky Luke´s.. :yoparty

Tycker även annars att hjältarna träffar bra mkt bättre än skurkarna men det kanske har att göra med att vi kollar på olika typer av filmer? :rodnar

Att bilar sprängs när de är luftburna säger ju sig själv.. Bilar är till för att stå på marken! :tungan

Annat skönt är hur ett vält bord kan ge fullgott skydd mot kulor eller ett tjog tuffingar som står i ring runt karatemästaren och snällt inväntar sin tur.

Ang T2 så har jag alltid undrat varför Arne inte bara plockar upp den djupfrysta T1000 o häver i honom i smältkaret. Näe istället tar han o skjuter sönder honom till mindre och snabbare uppvärmbara bitar som de sedan får ett jävla trubbel med. :3freak

Men bytte han inte till ett äldre nät som inte användes?

Nej, det är blodigt allvar!! :mad: :mad:

:rolleyes:

Njaaeeh .... iden var ju att mobilnätet stängts av ... skitsamma han kan ju ända inte fa igang ett gammalt nät fran mobilen. Men hela filmen var full av liknande grejor.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT