Är dessa hörlurar något att ha??

Ok, nu har jag provlyssnat Sennheiser RS 120 och tyckte att de lät väldigt bra (i mina öron iaf). Så jag har nu beställt ett par RS 140.

Jag har full förståelse för att signalöverföringen blir lidande, men det är väldigt viktigt med just trådlösheten för min del. Samtidigt har jag nog inte utrustningen för att dessa lurar ska vara flaskhalsen. (Trampar vidare på en gammal god STR-DB930).

juha01 skrev:
Snackar man generell hifi så ska man lägga mest stålar på: (fallande ordning) högtalarna, förstärkaren, cd-spelaren, och sist kablarna.

Borde ju vara samma sak med lurar, men det är väl klart att det inte ska vara så enkelt..

Jag brukar byta plats på signalkällan och förstärkaren, man hör ju helt klart större skillnad mellan en sämre och bättre cd-spelare än en sämre och bättre förstärkare... Kanske bara är jag iofs... :)
Annars är jag på din sida, bort med allt som är sladdlöst och ej kopparbaserat... :D

OnT så tycker jag Sennheiser har de bästa lurarna i princip i alla klasser, deras snäckor (MX-serien) har jag kört med ett bra tag ända tills jag testade PMX-60, brutalt bra lur för vardagsbruk till MP3-spelaren, smidiga och kalasljud, det var då jag övergav snäckor för all form av vardagsbruk utom hojåka... :)
Använder ALDRIG lurar hemma, där regerar stereon och tycker mycket bättre om det ljudet även på låga volymer, inga lurar kan slå det.
Ja, sen är man både ljud- och prylbög så all form av psykisk förbättring av ljudkvaliteten är välkommen... :D

imaster skrev:
Jag brukar byta plats på signalkällan och förstärkaren, man hör ju helt klart större skillnad mellan en sämre och bättre cd-spelare än en sämre och bättre förstärkare... Kanske bara är jag iofs... :)
Jag tycker förstärkare brukar vara viktigast i vanlig hifi. :va

honkiie skrev:
Jag tycker förstärkare brukar vara viktigast i vanlig hifi. :va

Det handlar om att matcha hop prylarna med varandra.

Man lär knappast få något superduperljud ur ett par B&W 802:or om du kopplar dem med en dubbelkassettspelare köpt på OBS för 12 år sedan...

Med rätt matchad kringutrustning däremot, ojojoj! :banana

Biturbo skrev:
Alltså.. Om det är ljudet som är det viktigaste köper man inga sladdlösa lurar. punKt!

Och i mitt fall var ett av kraven just att det ska vara "trådlöst", så jag försökte hitta så bra trådlösa som möjligt i den prisklassen. Hoppas jag gjort det nu då... :gnissla

imaster skrev:
Annars är jag på din sida, bort med allt som är sladdlöst och ej kopparbaserat... :D

Tänkte mest på att det är bättre att ha tillräckligt med kräm i stärkaren, för fattas det så låter det skit i vilket fall! :tummenupp

juha01 skrev:
Tänkte mest på att det är bättre att ha tillräckligt med kräm i stärkaren, för fattas det så låter det skit i vilket fall! :tummenupp

Sant, sant. Men det får man ju se till att ha... ;)
Skämt å sido. Jag tänkte mig in i ljudkvalitetens värd, där effekten är försumbar (förutsatt att den är tillräcklig :) ), jag föredrar faktiskt för-slutstegs-combo framför integrerade stärkare, just på grund av att jag aldrig hört nån större skillnad på slutsteg (Billiga skitbilsteg från MDS räknas inte :hihi), i alla fall inte i min prisklass och uppåt. Däremot försteget kan man höra en del skillnad på med samma slutsteg.

imaster skrev:
Sant, sant. Men det får man ju se till att ha... ;)
Skämt å sido. Jag tänkte mig in i ljudkvalitetens värd, där effekten är försumbar (förutsatt att den är tillräcklig :) ), jag föredrar faktiskt för-slutstegs-combo framför integrerade stärkare, just på grund av att jag aldrig hört nån större skillnad på slutsteg (Billiga skitbilsteg från MDS räknas inte :hihi), i alla fall inte i min prisklass och uppåt. Däremot försteget kan man höra en del skillnad på med samma slutsteg.

Jag har bara ägt integrerade varienter och inte haft möjlighet att prova med exakt samma kringutrustning. Hade en NAD förr, men den fick ge vika för en Yamaha DSP A-2 eftersom hemmabiosuget blev för stort... Vilken som låter bäst vet jag inte. Yamman har enormt med effekt jämfört med naden, men dom låter nog bara annorlunda. Vilken som är bäst vet jag inte!

Rotels kombinationer med separat för och effektdel är annars väldigt populära.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg