Är dessa hörlurar något att ha??

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Har varit på jakt efter ett par trådlösa lurar ett bra tag nu, men har inte hittat några seriösa tester/omdömen någonstans. Så jag är helt förlorad i djungeln.

Kraven är inte många, men de:
* Får inte kosta mer än 2-3 tusen
* Ska låta bra!! (Är ingen audiofil direkt men inte tondöv heller..)
* Ska vara laddningsbara

Har hittat dessa Sennheiser RS 140

Finns det någon här som är tillräckligt kunnig för att ge ett omdöme om dem eller komma med andra tips och förslag?

JoUh skrev:
Har varit på jakt efter ett par trådlösa lurar ett bra tag nu, men har inte hittat några seriösa tester/omdömen någonstans. Så jag är helt förlorad i djungeln.

Kraven är inte många, men de:
* Får inte kosta mer än 2-3 tusen
* Ska låta bra!! (Är ingen audiofil direkt men inte tondöv heller..)
* Ska vara laddningsbara

Har hittat dessa Sennheiser RS 140

Finns det någon här som är tillräckligt kunnig för att ge ett omdöme om dem eller komma med andra tips och förslag?

Sennheisters grejer är riktigt bra! Jag har två par.. Anledningen till det är att jag har deras små reslurar med noicecontroll också... Bra men dyra lurar!

Har du stålarna så tjöööp!

Biturbo skrev:
Anledningen till det är att jag har deras små reslurar med noicecontroll också... Bra men dyra lurar!

Jag har boselurarna med noice canceling funktionen. Helt otroligt vad de tar bort oväsen från rummet. Guld värda när man flyger! :tummenupp

Angående frågan; sannheiser har bra prylar. För kvalitetens skull köper du inte grisen i säcken där. Dock kan det vara kul att gå till en HiFi-butik och prova lite olika lurar. Lyssna på skilldnader som du inte visste att du kunde höra. En shysst lur är definitivt det billigaste sättet att få bra ljud! :)

wow, vicket sammantreffande! Jag skal också kjöpa nya hörlurar, men inte så dyra, också skall dom vara "portable". Har också tittat på sennheiser, är dom här bra?
Sennheiser PX200

Har inga erfarenheter av dessa hörlurar som har varit uppe. Dock har jag haft mer än ett par Sennheiser, och dessa lurar har kostat en hel del, men blir lika nöjd varje gång jag provar ett par nya. :tummenupp

Jag har ett par Sennheiser HD-25 som jag använde förr som dj. Jevlar vad bra dom är! Men det är ju sladd på dom då.

Har gjort lite mer research, tror det blir Sennheiser HD 212Pro eller HD 200 Master, vad tycker ni?

Lutar mot HD200 Master, den är 64ohm mens HD212Pro har 32ohm, hva betyder det?

Last edited:
Tack för alla svar!

Har nu testat en kompis' lurar. Ett par Philips SBCHC8540, som jag tyckte lät värdelöst och basfattigt.

Såg idag även AKG Hearo 777 Quadra till ett bra pris, men modellen verkar ha ett par år på nacken (testade i Hemmabio 2002) och drifttiden ska tydligen bara vara 3,5 tim/laddning (jämfört med drygt 20 tim med Sennheiser-lurarnas).

Det jag undrar är om det finns en "lägg till ett par hundra och få ett par mycket bättre-modell"??

"Audiofil" och "trådlösa lurar" i samma mening.. Njae.

Tror inte på det sladdlösa vad det gäller signalöverföring. Lika lite som jag tror på fiberoptiska sladdar till hifi lyssning.

Lånar tråden lite! Jag har tänkt köpa lurar och hörlursförstärkare, tänkte lägga ner 4-5kkr på det. Hur ska ration hörlurar/förstärkare vara i pris? Är inte det minsta haj på sånt här. Vore kul om någon kunde posta nån länk så kan jag surfa runt och kolla in lite olika märken och grejer. :tummenupp

juha01 skrev:
"Audiofil" och "trådlösa lurar" i samma mening.. Njae.

Tror inte på det sladdlösa vad det gäller signalöverföring. Lika lite som jag tror på fiberoptiska sladdar till hifi lyssning.

Håller med dig. Bara fler saker i vägen. Omvandlare och annat junk är av ondo.

honkiie skrev:
Lånar tråden lite! Jag har tänkt köpa lurar och hörlursförstärkare, tänkte lägga ner 4-5kkr på det. Hur ska ration hörlurar/förstärkare vara i pris? Är inte det minsta haj på sånt här. Vore kul om någon kunde posta nån länk så kan jag surfa runt och kolla in lite olika märken och grejer. :tummenupp

Snackar man generell hifi så ska man lägga mest stålar på: (fallande ordning) högtalarna, förstärkaren, cd-spelaren, och sist kablarna.

Borde ju vara samma sak med lurar, men det är väl klart att det inte ska vara så enkelt..

McB skrev:
Håller med dig. Bara fler saker i vägen. Omvandlare och annat junk är av ondo.

Dessutom så har jag ännsålänge inte funnit några trådlösa hörlurar med acceptabel ljudkvalite om man vräker på en del volym troligtvis beroende på att man måste bära omkring på förstärkaren.

Hörlurar för finlystning har sladd vill du absolut ha trådlöst när du tex städar kan du lika gärna köpa något divmärke för femhundringen.

Avanti skrev:
Har gjort lite mer research, tror det blir Sennheiser HD 212Pro eller HD 200 Master, vad tycker ni?

Lutar mot HD200 Master, den är 64ohm mens HD212Pro har 32ohm, hva betyder det?

HD212Pro är mer tungdriven för förstärkaren p g a lägre motstånd.

I=U/R eller strömmen = spänningen/motståndet. Ju mer ström förstärkaren måste ge desto jobbigare.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg