Är de små riktigt dumma i huvet?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Nein
Straffpoker spelade man ju också. Tror inte man spelade nån hand ens, utan delade bara ut korten. Strafftypen var kopplad till färg, och straffets styrka till valören. Dvs en tvåa var bara lätt lätt, medan äss var att ta i för kung och fosterland.

Ruter var att man tog kortpacken och drog längs insidan av underarmen på personen som lagt ut kortet.

Spader innebar att offret fick lägga handen med handflatan nedåt på bordet, varpå straffaren slog till på den med knuten näve.

Klöver tror jag var att man fick lägga handen likadant som på spader. Därefter tog straffaren och drog med sina knogar över baksidan på handen?

Hjärter minns jag inte vad straffet var, får återkomma...

En härlig tid, onekligen.
 

Berra1

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2010
Ort
uppsala
Hoj
triumph street triple -10
ifall man gnugga tills det blödde är man homofob då? :D

jag lyckades med det!:rolleyes: och jag har homofobi! :rodnar men..... men det måste ju betyda att det är dom vuxnas fel för sjutton!!:jisses hade dom bara stoppat mig hade jag varit mycket mer öppensinnad och förstående. :(
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Straffpoker spelade man ju också. Tror inte man spelade nån hand ens, utan delade bara ut korten. Strafftypen var kopplad till färg, och straffets styrka till valören. Dvs en tvåa var bara lätt lätt, medan äss var att ta i för kung och fosterland.

Ruter var att man tog kortpacken och drog längs insidan av underarmen på personen som lagt ut kortet.

Spader innebar att offret fick lägga handen med handflatan nedåt på bordet, varpå straffaren slog till på den med knuten näve.

Klöver tror jag var att man fick lägga handen likadant som på spader. Därefter tog straffaren och drog med sina knogar över baksidan på handen?

Hjärter minns jag inte vad straffet var, får återkomma...

En härlig tid, onekligen.

Vi hade lite olika regler.

Man körde först valfri pokersort. Den med sämst kort fick bli straffad. Leken blandades och han fick välja vilket kort, sedan började man straffa. Ju högre värde på kortet desto hårdare straff. 2a lägst (mest smekning) och ess hårdast (blåmärken). Dock, om någon gjorde så att den som blev straffad började blöda fick denne ta HELA leken själv.
Om man som straffad började gråta eller skrek fick man också ta hela leken. Handen skulle ligga stilla med handflatan nedåt.
Ruter var nypas, hjärter klösas, spader slå, klöver att dra med knogarna över den andres knogar.
Självfallet var det helt okej att låta bli att spela, men var man med så skulle man vara med hela vägen.

Lärarna var inte helt förtjusta i det, och såg de oss fick vi kvarsittning.

jag lyckades med det!:rolleyes: och jag har homofobi! :rodnar men..... men det måste ju betyda att det är dom vuxnas fel för sjutton!!:jisses hade dom bara stoppat mig hade jag varit mycket mer öppensinnad och förstående. :(

Haha, tveksamt.
Själv tycker jag att de vuxna ska ge fan i att lägga sig i om det inte går överstyr. Det är bättre att dumheterna sker under vuxnas översikt där det kan avbrytas om det går för långt(och bara då) än att man håller där det inte finns liknande skyddsnät...
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
MMA Viking eller nåd

Två personer slår varandra hårdare och hårdare tills den ena ger upp och ber om nåd.


Bigbrother Böghögen

Om en kille ramlar eller blir fälld slänger sig andra personer på honom och skriker "böghög".


En såpa för 2 år sedan Slavleken

En person utses till kung över de andra som blir slavar som får i uppdrag att göra tjänster åt kungen. Om de inte lyder blir de slagna eller utstötta.


Wrestling Olli

Alla slår mot en vägg. Den som missar blir slagen av alla samtidigt i 15 sekunder.


Uppdrag granskning Gnugga näsan

Initiativtagaren gnuggar näsan med båda händerna. Tittar någon på honom har den som tog initiativet rätt att slå tittaren tills denne nuddat väggen.


Fråga Olle Min kuk

Personen frågar en kompis "Känner du honom?". Säger kompisen då "Vem?" blir svaret "Min kuk" och så får initiativtagaren slå.


Fear Factory Reaction

Den som rycker till av ett låtsasutfall mot ansiktet är lovligt byte för riktiga slag.
 

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Lödde
Hoj
ARRITTOR
"Kronan"... oohh the memories :D (tittar på mina knogar o kommer ihåg) :näsblod

Så länge ingen blir mobbad/ trakasserad för där är gränsen passerad för längesen, men annars tycker jag att man kan komma på själv om det gör ont o man inte vill va med
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Jag vet att du är ironisk. Men det stämmer.

Allt blir ganska enkelt om man ser saker för vad det är, och slutar fjompa sig.

Du har en poäng men förenklar väldigt mycket. Jag tycker inte det du skriver är applicerbart överallt, men för många individer, absolut.

Sedan är jag visserligen ingen expert i ämnet ;)
 

Smagatusk

Guest
Straffpoker spelade man ju också. Tror inte man spelade nån hand ens, utan delade bara ut korten. Strafftypen var kopplad till färg, och straffets styrka till valören. Dvs en tvåa var bara lätt lätt, medan äss var att ta i för kung och fosterland.

Ruter var att man tog kortpacken och drog längs insidan av underarmen på personen som lagt ut kortet.

Spader innebar att offret fick lägga handen med handflatan nedåt på bordet, varpå straffaren slog till på den med knuten näve.

Klöver tror jag var att man fick lägga handen likadant som på spader. Därefter tog straffaren och drog med sina knogar över baksidan på handen?

Hjärter minns jag inte vad straffet var, får återkomma...

En härlig tid, onekligen.

Vi spelade detta för runt 20 år sedan... Så här i efterhand tycker jag det var smart av mig att spela det med dem klenaste i klassen. :D

Jag hade förvisso förträngt detta, men tack för nostalgitrippen.
 

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Man kan kolla på vilket djur på tv som helst hur deras barn leker, brottas, småbitts mm. Finns alltid en voiceover som beskriver hur ungarna genom lek tränar och stärker sig inför vuxen ålder.
Människan har gjort det genom all tider också. Inget fel i det.

Numera är det klassat som livsfarliga dödslekar.

barn behöver lära sig hur man handskas med "eleka personer" i omgivningen. I låg ålder restas barn. I vuxen ålder lurar eleka personer av en allt man äger och har. Då är det bra att man lärt sig handskas med folk redan när man är liten.

Tyvärr kallas allt för mobbing nu mera. Så barnen lär sig inte handskas med situationer när dom är i underläge. Många lär sig heller inte att vara rättvisa när dom förstår att dom har har en överlägesposition heller.

Min åsikt är att om ett barn mobbas. Så är det barnets föräldrars fel. Som inte låtit barnet utvecklas till en person som är stark mentalt, verbalt och fysiskt för att agera i en värd där inte alla är helylle och bjuder på mjukglass. Samma sak gäller dom barn som mobbar. Deras föräldrar har gjort samma fel.

Ingen av barnen har gjort fel av egen vilja. Dom agerar bara efter dom förutsättningar deras föräldrar och omgivning ha gett dom.

Mina 5 cent.

Haha nu har tomten tänkt till, du har gedigen psykologiutbildning från något statusuniversitet, eller?
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Haha nu har tomten tänkt till, du har gedigen psykologiutbildning från något statusuniversitet, eller?

Psykologer med gedigen universitetsutbildning är dom som kallar allt för mobbing. Skolutbildning överlag ger jag inte många poäng för. Tar man två personer lika gamla på arbetsmarknaden, där den ena lärt sig via att arbete och erfarenhet i 4år, och den andra via skola i 4 år. Så är fan skolutbildade långt efter och helt värdelös.

Min utbildning kommer av att själv ha varit barn och minns mycket väl hur det var. Något som även många andra verkar minns väl om man läser tråden och alla "livsfarliga blodiga mobbinglekar som alla kan räkna upp. Som inte alls var så farliga på den tiden. men som nu betraktas som vansinniga och ger stora rubriker i dagspressen.

Dessutom har jag varit hockeytränare till knattar i massor med år, och lärt mig mycket om hur barn agerar med och mot varandra.
Och slutligen använder jag sunt förnuft. Något som verkar vara mer och mer sällsynt nu för tiden.

Sen är man ju lite tomte också så klart :tomten
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Jag är mest förfärad över hur väl gemene man minns sin skolgång, själv känns det lika avlägset i minnet som en total blecka.

Men jag är övertygad om att vi var helylles och reko, även i moderna ordalag:buabo
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
standardlekar för oss från South Side

Kom på en kräftskiva med PMC så ska ni få se på böghög......:tummenupp
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Jag var på en skola och jobbade, då ett gäng ungdomar i närheten roade sig med att strypa varandra tills dom svimmade... Först satt dom på huk och andades kraftigt för att sedan ställa sig upp hastigt och polarna stryper personen mot väggen... :huvet
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Böghögen är ju värst för den som är NÄST underst. Snacka om att ligga obekvämt. Lärde man sig ju blixtsnabbt. Hellre underst isf...
 

miniräknare

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2008
Ort
under tak
Hoj
Suzuki gsxr 750/Suzuki Rmz 250/Husaberg 501
det gjorde vi å men vi tryckte på bröstet hårt inte stryp tag.:rolleyes:


Jag var på en skola och jobbade, då ett gäng ungdomar i närheten roade sig med att strypa varandra tills dom svimmade... Först satt dom på huk och andades kraftigt för att sedan ställa sig upp hastigt och polarna stryper personen mot väggen... :huvet
 

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Frösunda
Hoj
ZX10R -09
Du har som sagt en del poänger, men jag tycker du borde tänka efter innan du förkastar år av forskning och studier som skräp jämfört med dina empiriska studier som hockeytränare.

Du menar alltså att jag ska tro mera på det skit som skrivs i aftonhoran. Där någon uppmärksamhetssökande mediakåt jornalist skriver en artikel för att sälja lösnummer. Där dom garanterat felciterat psykologer, om dom överhuvudtaget pratat med någon.
Än att lita på mina egna erfarenheter?

Du måste ha riktigt dåligt självförtroende som förlitar dig på andra i stället för vad du själv upplever.

Sen är jag lite nyfiken på vad det är för psykologer du hänvisar till som hävdar motsatsen till det jag skriver.

Jag kan påvisa en psykolog som hävdar samma sak som jag skriver. Nämnligen David Eberhard. Författaren till boken "trygghetsnarkomanernas samhälle" som påvisar svenska folkets försvagning och förlamning inför plötsliga olyckor och faror. Just för att vi lever i ett samhälle där alla ska skyddas 24/7 och ingen behöver ställas inför jobbiga situationer och att alla hinder skall undanröjas.
Ett samhälle där vi nu knappt får leka lekar eller utöva sport om det kan leda till att någon kan visa sig vara sämre och svagare. För tänk som fel det vore om inte alla vore lika.

Sen är det ju så, att för varje forskare som säger en sak, så finns det en annan som säger tvärt emot. Så jag fortsätter nog på att lita på mig själv och sunt förnuft.

Jag var på en skola och jobbade, då ett gäng ungdomar i närheten roade sig med att strypa varandra tills dom svimmade... Först satt dom på huk och andades kraftigt för att sedan ställa sig upp hastigt och polarna stryper personen mot väggen... :huvet

Gjorde vi med när vi var små.
Helt ofarligt och vi lärde oss mycket om hur kroppen fungerar mm.
Inom MMA så är det mera regel än undantag att en eller flera blev strypta till svimning på en träning.

Numera klassas det säkert som helt livsfarligt att göra så som barn.
Och man blir säkert åtalad för dropförsök om man skulle göra så.
 
Last edited:

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Du menar alltså att jag ska tro mera på det skit som skrivs i aftonhoran. Där någon uppmärksamhetssökande mediakåt jornalist skriver en artikel för att sälja lösnummer. Där dom garanterat felciterat psykologer, om dom överhuvudtaget pratat med någon.
Än att lita på mina egna erfarenheter?

Du måste ha riktigt dåligt självförtroende som förlitar dig på andra i stället för vad du själv upplever.

Sen är jag lite nyfiken på vad det är för psykologer du hänvisar till som hävdar motsatsen till det jag skriver.

Jag vet inte vad du får allt ifrån. Jag har aldrig skrivit något om aftonhoran eller att psykologer hävdar motsatsen till vad du skriver. Känns lite lönlöst att argumentera med dig då du inte läser vad jag skriver och istället hittar på hatämnen som du projicerar på mig, som inte alls stämmer överens med vad jag tycker.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top