Är begagnatmarknaden helt död eller?

MangeH

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Feb 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 turbo -01, Suzuki Hayabusa -99.
Detta är ingen säljesannons, men jag bara undrar om det är fler som försökt att sälja utan resultat? Jag har försökt ett bra tag nu men det är dött! 1500 kr för en 10 hk MM102W som gått en timme är väl inte överpris? Jag tror att denna lilla fluga har dött ut...

Surt som fan.
Har själv en annons ute, där ja har nämnt att byte är av intrese, får massa konstiga förslag på allt annat än de ja vill byta till!

hopplöst

alla har svårt o sälja pga finanskris,, hade bara folk vågat handla ändå, så hade allt löst sej , jag har dragit mitt strå till stacken o köpt ny hoj + bil, gör alla det så blir det nog lättare å sälja, o sveriges ekononomi blir bättre

Googlar man på modellen så hittar man ju bland annat din tråd där du berättar hur billigt du fått den, så lägre än så bör du väl kunna släppa den utan att känna att du gjort en dålig affär?

Om du nu vill bli av med den relativt fort vill säga.

Sitter och letar efter en R1/R6:a, har suttit och följt priserna ett bra tag nu och jag måste säga att det är fan inte konstigt att folk inte blir av med sina hojjar.
Överpriserna för R1/R6:a är ett faktum. Man kan undra om vissa är frånvarande, har sett många polkarettor som har gått ca 4-5000 mil och dom vill ha 45 000 för dom.

Som sagt, vill folk ha ut överpriser för sina hojjar så blir det svårt att bli av med dom. Jag köper en R1/R6:a när priset är rätt.

En annons med överpris, visst mycket lull lull.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=35552

In and out.

Last edited:
Plötsligt händer det

Inte helt dött riktigt..
Lite blocket (Privata annonser/alla typer av MC inkl. ATV) statistik för hela Sverige om någon är intresserade:

Idag mellan 05.00 till 20.00 har ca 112 annonser försvunnit. (Det betyder oftast sålt och det gäller inga annoner som automagiskt försvunnit efter 2 månader eller annonser som uppdaterats.)

Igår mellan 05.00 till 23.00 har ca 208 annonser försvunnit.

Mellan ca 2009-08-20 till idag har ca 9082+ annonser försvunnit.

Jag surfar mycket på blocket... :tummenupp

Jag sålde min 530 i natt till en kille som åkte från östra Finland. :)

samma här. kollar annonser dagligen och överpris allan på det mesta. mycket röda pillar och "prutat och klart" kommentarer.. nu börjar det bli kallt, iskallt..!
men vill man inte få sålt så vill man inte..:tummenupp

Sitter och letar efter en R1/R6:a, har suttit och följt priserna ett bra tag nu och jag måste säga att det är fan inte konstigt att folk inte blir av med sina hojjar.
Överpriserna för R1/R6:a är ett faktum. Man kan undra om vissa är frånvarande, har sett många polkarettor som har gått ca 4-5000 mil och dom vill ha 45 000 för dom.

Som sagt, vill folk ha ut överpriser för sina hojjar så blir det svårt att bli av med dom. Jag köper en R1/R6:a när priset är rätt.

In and out.

vem säljer mig en rs250 utan motor, och en rd350 motor.
rgv kan funka också.

Håller med de flesta i denna tråden, folk tror att deras gamla hojar är guld värda och är man inte beredd att släppa en krona trots att det är både finanskris och att vintern närmar sig med stormsteg så kan man helt enkelt inte vara så angelägen att sälja, men men jag väntar in rätt cykel för jag vet att den kommer förr el senare, o man kan sälja precis allt för rätt pengar.

Försökte sälja min 625a i 2 månader fick typ 3 mail, inget mer...

OT
ja köper minimoton för 500:-...

Last edited:

In and out.
Överpris eller inte,den där hojen e grymt välskött,classes hojar e alltid i tipptopp

Sålde nyligen min gamla honda till en bekant och jag fick vad jag anser en 22 år gammal långmilad honda är värd, snabbt och enkelt.
Jag lade mig i en prisklass där man såg att likadana cyklar snabbt fick nya ägare.
Ser samtidigt någon jöns som begär mer än 2,5ggr (!) så mycket för en likadan cykel, han har redan sänkt priset en tusing men vad hjälper det ?

In and out.
4-5000 mil är inget farligt för en R1-R6 tror jag. Jag hade varit mer intresserad av servicar, bytta delar, kvitton etc.

jag har själv köpt både ny bil o två nya hojjar detta året, bilen låg jävligt rätt i pris nu.
sen har jag försökt sälja en z750 -09 ett tag låg jag lägst på blocket med mest utrustning, men det va bara tråkiga byten i mailen.
nu står den istället gömd i garage under sjynke o anons borttagen, kanske bllir bättre till våren ?????

Det är helt enkelt svåra tider för många nu, o vi som har pengar vill såklart inte betala onödigt mkt nu när det finns folk som kanske behöver pengar :D

Det är ju samlarvärde på polkarettorna. Leta efter en blå eller nåt så blir det billigare...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman