Är AmPro nåt att ha?

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Svedol har AmPro-verktyg. Hur är de i kvaliteten jämfört med typ Kamasa och Bahco och sån bra skit?

AmPro är enligt mig riktiga skitverktyg. Rackel, tjocka hylsor, dålig hållbarhet, usla tänger. Skulle nog köpa Biltema istället, även om de inte heller är speciellt bra...

vad jag vet så är ampro kanongrejer,precis lika bra som kamasa och bacho.

Nä, det var väl att ta i... Ampro är inte ens i närheten. I stor utsträckning får man vad man betalar för. Viss reservation för Biltemas 10-årsgrejer som har visat sig överraskande bra.

Nä, det var väl att ta i... Ampro är inte ens i närheten. I stor utsträckning får man vad man betalar för. Viss reservation för Biltemas 10-årsgrejer som har visat sig överraskande bra.

jag vet det var där för jag tog bort inlägget:glömdet
har bara hört lite att många ska vara rätt nöjda med dom,men jag är inget proffs när det gäller verktyg över lag.
jag har ett kamasa som jag är förbannat nöjd med.
bacho har för jävla bra rörtänger.
knipex har jävligt bra tänger enligt elektriker.
ampro ?
biltema?

Jag andvänder Ampros verktyg dagligen på jobbet (Bilmekaniker).
Jag är mycket nöjd med dom. Jag har bara lyckats förstöra något enstaka verktyg och då har jag fått nytt på garanti. Det är helt onödigt att betala det dubbla bara för att det ska stå Kamasa eller Bacho på dom, särskilt som man är hobbymeckare.
Sen är det klart att olika märken har lite olika utformning på verktygen och kan då vara bättre/sämre i vissa situationer.

ampro tycker jag har bra grejor. dom jämför sig med kamaza och gedore enligt mig iallfall. snap-on är enligt mig skit.

Jag andvänder Ampros verktyg dagligen på jobbet (Bilmekaniker).
Jag är mycket nöjd med dom. Jag har bara lyckats förstöra något enstaka verktyg och då har jag fått nytt på garanti. Det är helt onödigt att betala det dubbla bara för att det ska stå Kamasa eller Bacho på dom, särskilt som man är hobbymeckare.
Sen är det klart att olika märken har lite olika utformning på verktygen och kan då vara bättre/sämre i vissa situationer.
Va d för skit du e tvungen å mecka med,stackare:krama jag använder mactools grejer(bilplåtis)d e verktyg d:yoparty

Självklart använder jag inte enbart Ampro. Har även andra märken, men jag kan inte påstå att andra större märken typ Mactools Kamasa eller Bacho är bättre kvalitetsmässigt. Jag har tex ett 3/8" spärrhandtag från Mactools som jag har lyckats dra sönder 3-4 gånger, lyckligtvis finns det repsatser till dom.

Ampro är skit, speciellt tänger och sånt som kräver lite finmekanik men duger åt amatörer.

Kamasa och Bacho är tveklöst jävligt bra grejor, har själv kamasas största mekanikersats och är hur nöjd som helst.
I mitt tycke så duger Ampro också, har några av deras fasta nycklar och ett spärrskaft.
Biltemas verktyg de med 10års garanti är nästintill lika bra som kamasa och bacho, lite klumpiga men helt ok.
Har även provat att skruva med Facom verktyg och de är de bästa jag har hållit i. Dock sjukt dyra.

vad tror ni om luna:s prylar?

Exvis denna?

Bifogat

• 144610102C.jpg
    144610102C.jpg
    23.8 KB · Visningar: 10,789
Har ett 3/8 spärrskaft från AmPro som ligger och skräpar. Kastar det inte för att jag är smålänning. (Det kan ju gå att använda till hammare?). Jag vet inte om det finns olika prisklasser inom det märket, eller om jag har en "billighets- variant". Hur som helst så är jag missnöjd med att det är fär få "tänder", alltså för stora steg på det handtaget. Tungt är det också.
Jag blir mycket gladare av att använda de verktyg frånTeng Tools som jag har och min momentnyckel från Gedore.
-Har du pengar, köp Facom!

Ampro fasta nycklar, lednycklar, hylsor och även ringspärrnycklar tycker jag håller bra kvalitet och smidighet. Har inte testat deras spärrskaft eller tänger.
Ampro bromsnippelnycklar tycker jag är onödigt feta runt ringen, men å andra sidan finns där ju oftast plats också.

Det är väl som med alla verktygstillverkare av hygglig klass, -man måste sålla ut godbitarna.
Kan som kuriosa också nämna att de enda hylsor, lednycklar och spärrskaft som har spruckit, gått av eller falierat på annat sätt i mitt garage har det stått Kamasa på.
Kan ju också nämna att dem inte använts mer än övriga verktyg.
Nog babbel, Ampro är bra men man kanske skall akta sig för tänger och spärrskaft??????

Vi sålde ampro på mitt förra jobb, jag tyckte de var bra grejjer, köpte med mig några spärrskaft hem och anvädner dem ännu, riktigt bra.
Mina kamaza spärrskaft har jag haft sönder, öven en del hylsor, tycker inte kamaza är skit men jag tyckert heller itne de är så fruktansvärt bra som så många andra verkar tycka.
Tycker ampro håller samma standard som kamaza på de grejjer jag har iaf.
Bacho är ju alltid bäst, men alltid sjukt överpris också.

*/ ?>
Back