Är alla oseriösa?

  • Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Nu har jag lagt ut min hoj på blocket, första dagen, efter några timmar bara skrev cirka 3 st till emailen. Alla innehöll frågan hur snabb är den, har du några fler bilder.

Är dessa seriösa eller ska man bara skita i att svara? Jobbigt att svara, har runt 10 st som har skickat... och den har varit ute två dagar. Två st har ringt.

Men som sagt, ska man skita i att svara på sådana emajlisar eller är de seriösa? Har de pengar?

Jag tror iallafall att seriösa hade kanske skickat ett mail och sedan ringt... inte skicka typ 3-4 st med reply och allt.
 
H4 skrev:
Nu har jag lagt ut min hoj på blocket, första dagen, efter några timmar bara skrev cirka 3 st till emailen. Alla innehöll frågan hur snabb är den, har du några fler bilder.

Är dessa seriösa eller ska man bara skita i att svara? Jobbigt att svara, har runt 10 st som har skickat... och den har varit ute två dagar. Två st har ringt.

Men som sagt, ska man skita i att svara på sådana emajlisar eller är de seriösa? Har de pengar?

Jag tror iallafall att seriösa hade kanske skickat ett mail och sedan ringt... inte skicka typ 3-4 st med reply och allt.
skriv att den gör 300kmh o fråga om dom ska ha den:
 
Ravetrancer skrev:
skriv att den gör 300kmh o fråga om dom ska ha den:

Svarade 380 till en... få se vad han svarar. Det blev störande till slut, så jag flippade ut totalt :mad: :kocko
 
Och uuilar fett, spöar alla R1'or och gåstrajder kör en sån i 4'an.
 
H4 skrev:
Svarade 380 till en... få se vad han svarar. Det blev störande till slut, så jag flippade ut totalt :mad: :kocko
Flummiga köpare med mkt cash är de bästa du kan få på kroken. Svara seriöst på allt så gör du dig själv en tjänst!
 
majtii skrev:
Och uuilar fett, spöar alla R1'or och gåstrajder kör en sån i 4'an.

Hahah, och den gasreser med 7:ans växel, det kan inte gåstrajder göra med sin turbobusa :yoparty
 
Det är köparens marknad. Avtala tid som vanligt för den som verkar intresserad på riktigt, det är inte mkt annat att göra. Sen är det ju bara att låta turen går över till nästa person om denne inte kommer upp med ett godtagbart bud. Samma regler som alltid gällt... skillnaden är bara att tillgången på sporthojar idag är stor i förhållande till efterfrågan vilket gör att det blir en mer utdragen och kostsam process för säljaren.
 
mb skrev:
Det är köparens marknad. Avtala tid som vanligt för den som verkar intresserad på riktigt, det är inte mkt annat att göra. Sen är det ju bara att låta turen går över till nästa person om denne inte kommer upp med ett godtagbart bud. Samma regler som alltid gällt... skillnaden är bara att tillgången på sporthojar idag är stor i förhållande till efterfrågan vilket gör att det blir en mer utdragen och kostsam process för säljaren.

Men är det normalt att cirka 6 st skriver till dig och en ringer på endast några timmar. Jag tror inte att det är normalt.
 
H4 skrev:
Nu har jag lagt ut min hoj på blocket, första dagen, efter några timmar bara skrev cirka 3 st till emailen. Alla innehöll frågan hur snabb är den, har du några fler bilder.

Är dessa seriösa eller ska man bara skita i att svara? Jobbigt att svara, har runt 10 st som har skickat... och den har varit ute två dagar. Två st har ringt.

Men som sagt, ska man skita i att svara på sådana emajlisar eller är de seriösa? Har de pengar?

Jag tror iallafall att seriösa hade kanske skickat ett mail och sedan ringt... inte skicka typ 3-4 st med reply och allt.

En seriös köpare vet vad det är för cykel han eller hon tittar efter och behöver knappast fråga efter "hur snabb den är".
Fler bilder? Det är väl om hojen har någon repa eller nåt som spekulanten vill se så han kan avgöra om det är värt att komma och titta.
Kontrollera köpkraften hos köparen beror väl på lite grann var han kommer ifrån. Är han från Mälardalen bör du låta han skriva på ett kontrakt där hans personuppgifter och bostadsadress osv framgår samt att han utan dröjsmål
betalar uppkomna skador på cykeln samt åt tredje person vid ev olycka vid provkörning. Där skall också framgå hur länge provkörningen förväntas ta och att du betraktar det som stöld om tiden överskrids varefter polisanmälan sker.
Lämpligen kan du ta en depositionsavgift under provkörningen som köparen sedan får tillbaka om köpet inte fullföljs.
Den bör motsvara självrisken på vagnskadeförsäkringen om du har någon, annars väljer du en godtycklig summa.
På det här sättet sållar du bort de flesta mailpolare och du slipper förmodligen få hojen stulen.
Lycka till. :) :tummenupp
 
säkert 16åriga moppofucks som letar o sen när de hittat öppnar pappa plånboken! så ta vara på alla :hihi
 
Ska du sälja miton?? Du har väl inte ens körkort ännu??
 
Vad är så jobbigt med mailsvar? Bara knåpa ihop ett standardsvar och sen klippa och klista en gång om dan till samtliga som svarat. Värre med velputtar på telefon.
 
H4 skrev:
Men är det normalt att cirka 6 st skriver till dig och en ringer på endast några timmar. Jag tror inte att det är normalt.

Tror inte det är onormalt att svara på annons på mail.
Jag personligen föredrar att svara på annonser via mail. Får jag ett vettigt svar ringer jag upp om det verkar intressant.

Jag har även gjort upp affärer på enbart mail, eller sms för den delen, och det har inte varit några problem.
Sen att jag i princip lider av någon sorts telefonfobi hjälper ju inte saken :)
Jag blir lätt stressad när jag talar i telefon och det har hänt att jag lämnat lite för bra priser på saker och ting. Efter avslutat samtal så har jag bara stått och sagt till mig själv: Va faaan gick du med på det där för?? Dumskalle! :huvet

Det är ju iofs bra för dig som köpare, om du ska göra affärer med mig. Men jag föredrar som sagt mail. :)

Sen självklart är kanske inte mail där det enbart frågas om hur snabb den är och sånt säkert seriösa, men det är ju inte heller automatiskt så att det är oseriöst.
Så mitt tips är: skicka ett sakligt svar på de mail du får, och se om du får några vettiga svar.

Mvh Frazze
 
Sålänge som du har en annons ute om försäljning så får du räkna med både skumma mail ,sms,och en del telefonsamtal..
Så är det bara..

Med lite tur får du den såld snabbt..
 
kaZmur skrev:
Ska du sälja miton?? Du har väl inte ens körkort ännu??

Säljer den om jag får 25000, tjänar en hel del pengar isåfall och jag har inget körkort ännu.

Tänkt köpa en annan hoj i Tyskland för pengarna... En mito igen men i bättre skick.
 
H4 skrev:
Säljer den om jag får 25000, tjänar en hel del pengar isåfall och jag har inget körkort ännu.

Tänkt köpa en annan hoj i Tyskland för pengarna... En mito igen men i bättre skick.

Låter vettigt. Jag är själv lite avskräckt för att sälja privat. Byter nästan hellre in min när tiden är inne mot en bil direkt och slipper de värsta spekulanterna.
 
Jag har haft annons ute på högklackade skor. Av 100 mejl, var två från tjejer!!!
Samtliga telefonsamtal var från killar.

En kille undrade via SMS, om hans tjej skulle kunna köra bil i mina sandaletter med 10cm klack. :va
- Vet ej svarade jag.
Om jag kommer ner, kan du provköra min bil då? frågade han. :kocko :huvet
Ska jag provköra, krocka och sen säga : Nej, sorry, det gick inte... :D

Sen ska vi inte snacka om alla som vill "boka" skorna. Sen hör de inte av sig. :4skrika Nä, pengarna på kontot, innan jag tror på att varan e såld...
 
H4 skrev:
......... har du några fler bilder?

Den frågan brukar jag också få. Så jag knäpper och mailar, knäpper fler och mailar osv.... :mad: Ibland undrar jag om det är nån som samlar på bilder?

Nästa gång skickar jag nog 40 bilder direkt och hoppas att dom har 56Kb modem :D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top