Är alla här på sporthoj märkes trogna?

Vilket märke kör du?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Mina landsvägshojar har varit yamaha och nu suzuki.. o crossarna honda och yamaha.. så märkestrogen e ja nog inte!

Kör Yamaha r6a idag.. vet att yamaha har fina motorer och har hunnit avverka 2st hittils (dock snöskotrar av samma märke)

Va fan är de igen här som har en Mv Agusta 0 0% ?? Är inte de lite klent? Kanske skulle ändra min order....

Har kört följande..

Suzuki x 2
BMW x 1
Ducati x 1
KTM x 1
Kawasaki x 1
Honda x 1
Husqvarna x 1

Märkestrogen my arse. :crash

Herman skrev:
Eftersom de brukar bli en massa tjafs när man vi har råd om att köpa hoj, märke, etc... Så frågan lyder vilket märke kör du??

Jag tycker det är intressantare att fråga varför folk åker vad de nu åker. För att det är en skön känsla i just den hojen? För att det är "rätt" märke? Etc etc.

Personligen är jag inte särskilt märkestrogen (har alltid gillat Honda tidigare men det blev en Yamaha istället men jag sneglade hårt på en SV650 precis innan). Jag är snarare märkespromiskuös :hihi

Föregående:
Jag har kört KTM med crossar
Yamaha och Suzuki på moppar
Cagiva på lansvägshoj ( 125a )

Nuvarande:
Blade 929a och en fullsmetad R1a

Hmmm ja hade ju tänkt köra Honda fortsättningsvis med ( 954a lr 1000rr )eftersom ja e grymt nöjd! Men nu när försäkringspremien är djungelns lag och den bestämmer hojvalet så blev det Yamaha..

Kollar man på tidigare tvåhjulingar jag haft så är jag ju inte märkestrogen alls :rolleyes: Jag röstade Honda eftersom det är det som står i garaget än så länge :)

Nej jag är inte märkesfixerad, kör GSXR1100 på gata, GSXR1000 samt Kawa ZXR750R på bana, det har väl mest blivit GSX med åren men jag provar gärna andra märken.

Har kört kawasaki, yamaha, suzuki och sen en sukka igen. skulle jag byta så skulle det helst bli en Sukka 750 K6 (skrev så bara för att jag är trött på att "k5" är synonymt med GSX-R1000 -05) eller en Kawasaki ZX636 -05 och framåt.

Kör Yamaha nu, har bara kört Yamaha.
Men jag kan tänka mig de flesta japse-hojarna, kawa, honda, suzuki, och förstås yamaha.

Är fruktansvärt icke märkestrogen och har genom mitt idoga tävlande i princip alla motorcykelgrenar i kombination med fader som har garaget fyllt testat de flesta märken och jag har nått till en del slutsatser.

1.Jag kör frivilligt inte honda, visst de fungerar oftast men är det motorcykelmärke som har enskilt flest dumma konstruktioner när man skall mecka, det är jätteroligt att plocka av bakramen och tändsystemet för att byta bestyckning :mad:

2. Då är europeiska motorcyklar betydligt bättre när det gäller smarta lösningar som gör meckandet snabbare och lättare. Visst de kräver ofta mer underhåll men jag justerhar hellre ventilerna på en timme 2ggr per säsong än tvingas montera ur motorn ur ramen när det är dags för ventiljustering.

3. Japanerna borde lägga lite mer energi när de monterar ihop sina cyklar, jag vill inte lägga 100000 på en cykel och sen behöva demontera halva för att tillse att allt är korrekt monterat, justerat och insmort.

Hämtade ut en helt ny yamaha och efter 1mil insåg jag att något var fel med väghållningen, då skilde oljenivån i gaffelbenen 55mm mellan benen och stötdämparens justerskruvar var inställda på max returdämpning och minimal kompressionsdämpning. Dessutom var svinglänkaget inte insmort vid montage och ett hjulager var felmonterat............ :4skrika

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti