Äpplet och Lyon !!!

Det innebär att Äpplet och Lyon måste anpassa vad de säger till medelsvensson så att de också kan hänga med. QUOTE]

I ärlighetens namn så är det väl inte medelsvensson som sitter och tittar på Motogp ... eller ??

Så jag köper inte ditt resonemang, utan tycker att dom gör ett riktigt dåligt jobb, jag har hellre 2 engelsmän som får ett tråkigt race att bli ett bra än 2 svenska som svamlar bort ett bra race ...

I ärlighetens namn så är det väl inte medelsvensson som sitter och tittar på Motogp ... eller ??

Så jag köper inte ditt resonemang, utan tycker att dom gör ett riktigt dåligt jobb, jag har hellre 2 engelsmän som får ett tråkigt race att bli ett bra än 2 svenska som svamlar bort ett bra race ...
Jag har för mig att Äpplet nämnde en siffra på ca 60.000 tittare för ett MotoGP-race på Eurosport och av dem är nog 59.000 betydligt mindre insatta i ämnet än vad "vi" är som hänger här och diskuterar RR.

Du har självklart rätt till din åsikt om att de suger men jag håller inte alls med :)

Jag har för mig att Äpplet nämnde en siffra på ca 60.000 tittare för ett MotoGP-race på Eurosport och av dem är nog 59.000 betydligt mindre insatta i ämnet än vad "vi" är som hänger här och diskuterar RR.

Du har självklart rätt till din åsikt om att de suger men jag håller inte alls med :)

Så du tycker att det är helt ok att sitta och svamla om helt andra saker när det händer nåt av intresse under racet ... och det händer hela tiden inte bara ibland ...

Och jag har inte sagt att dom inte är insatta i ämnet racing, kan förmodlingen mycket mer än vad en annan hobby åkare kan.

Kan vi inte enas om att det är bättre än tidigare i med att dom var på plats, visa egna inslag osv? Jag tyckte iaf dom var OK, men såklart bättre kan dom alltid bli.
Jag tänkte kritisera de nuvarande också, sen såg jag Swedies inlägg... Tänkte tillbaka... och tycker nog ändå att de nuvarande är lysande! I relation då.

Så du tycker att det är helt ok att sitta och svamla om helt andra saker när det händer nåt av intresse under racet ... och det händer hela tiden inte bara ibland ...
Nej, det är inte okej men det tycker jag händer de flesta kommentatorerna. De engelska (Toby och Julian) missar också saker men kanske inte lika ofta som våra svenska.

Vi får föra en logg nästa race och se vad de missar (för vi ser ju allt) :D

haha borde söka jobb som kommentator, har fått berömm när man gick i skolan osv på svensklektioner att man är grym på o snacka haha :yoparty

Innan du söker jobbet kan du få prya hos mej och Skalman på en SM-tävling. Om du visste hur många som blir helstumma när dom får en mikrofon under snoken.....

Att kommentera är inte så enkelt som vissa tror. Man ska inte bara kunna snacka, man ska ha något att snacka om också. Jag säger inte att det äpplet och Tobias gör är bra, men det är ingen katastrof heller. Jag föredrar de engelska killarna, helt enkelt för att dom är strået vassare. Kunniga, entusiastiska och snabba i truten. Där har man ingredienserna som gör en bra speaker.

Jag tänkte kritisera de nuvarande också, sen såg jag Swedies inlägg... Tänkte tillbaka... och tycker nog ändå att de nuvarande är lysande! I relation då.

Finns väl inget som inte kan bli bättre ...

Nej, det är inte okej men det tycker jag händer de flesta kommentatorerna. De engelska (Toby och Julian) missar också saker men kanske inte lika ofta som våra svenska.

Vi får föra en logg nästa race och se vad de missar (för vi ser ju allt) :D

Japp en logg får det bli, sen mejlar man den till viasat.

Det som våra svenska gör eller inte gör, är att vara lite engagerad i sitt kommenterande.
Faan det kan ju vara tyst hur länge som helst ibland, fast det händer en massa ute på banan.

Innan du söker jobbet kan du få prya hos mej och Skalman på en SM-tävling. Om du visste hur många som blir helstumma när dom får en mikrofon under snoken.....

Att kommentera är inte så enkelt som vissa tror. Man ska inte bara kunna snacka, man ska ha något att snacka om också. Jag säger inte att det äpplet och Tobias gör är bra, men det är ingen katastrof heller. Jag föredrar de engelska killarna, helt enkelt för att dom är strået vassare. Kunniga, entusiastiska och snabba i truten. Där har man ingredienserna som gör en bra speaker.

Dom har tagit på sej jobbet och får säkert betalt för det då får man anstränga sej lite ...

Last edited:
Jag har nog ändrat uppfattning om äpplet och lyon... Även om de är lika karismatiska och roliga att lyssna på som Carl Bildt så är de iaf insatta och man får lite intressant information.

Kollade precis på superstock 600 och 1000 på motors tv...

"OOOOOHHHH! vilken omkörning av öh, öh, öh, nummer 23..."

Ja jag tycker dom var helt acceptabla. Dessutom var Viasats täckning av MotoGP strålande.

Mitt tips skulle dock vara att maila ansvariga för det hela och påtala det i en trevlig ton.
Det har jag gjort ett par gånger och det är som att hälla vatten på en gås. Jag slutade titta på livesändningarna med de svenska kommentatorer för två år sedan och väljer nu att titta en dag efter när jag kan ladda ner racet med Toby Moody och Julian Ryder från racing-underground.

De svenska kommentatorerna är såååååå dåliga. Pungt.

:fakta

Jag tror du blandar ihop dem med Humlan och Skalman, kalingar är deras speciallitet :D

apapap...jag lysnar hellre på dom framför datorn än på dom svenska (äpplet o lyon) på tv...

dock var lyon bra när han bi satt humlan:D :D :D

Jag tycker de är helt okej. Tobias kommentar förra året "hoppas det där är hans mamma" näe de filmade inne i en 125a box , slog alla rekord!
Men visst, Äpplet kan ju sväva iväg lite väl mycket..

/JPS

njae 2 vrålskrikande engelsmän eller ett race där man får stå ut med några missar av mer lugna kommentatorer, jag tillhör nog dom som gärna slipper gapet ÄVEN om jag håller med att Äpplet o Lyon har en del att lära ännu.

När hände denna stora händelse? Jag måste varit bra full, för jag kommer inte ihåg det öht:va

och där sjönk mitt förtronde för mig själv....:huvet

vilka har du haft som bisitare som du varit "stolt" / glad att få dit???

Linden har du då haft lr minns jag fel där åxå:D

och där sjönk mitt förtronde för mig själv....:huvet

vilka har du haft som bisitare som du varit "stolt" / glad att få dit???

Linden har du då haft lr minns jag fel där åxå:D

De som varit bisittare är i normalfallet Skalman, men jag har även haft Peter Lindén, Don Q, GSXR1100R, Pjoscar och Vingelmar Tjockagård. Stolt har jag varit för allihop, ingen har direkt haft tunghäfta:D

Tycker ändå grabbarna gör ett hyggligt jobb och är rätt underhållande ungefär som Göran Zachridsson!

Tycker det är fel att jämföra med engelska kommentatorer! Dom har till att börja med antagligen mkt större budget plus att england är en nation med stort mc intresse och därför prioriteras dessa sändningar! Bortsett från detta så snackar vi även om BBC som nog är världens bästa tv-producenter!

Tycker det är lite lika tidigare diskusioner om allsvenska fotbollsdomare som inte höll tillräckligt hög klass och jämfördes med t.ex engelska! Dock så togs det inte upp att en domare i england jobbade heltid som just domare men i Sverige hade ett jobb bredvid!

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025