Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
420 skrev:Börja röja direkt istället.
Inkörning = INGEN tomgångskörning, inte varva ur motorn, låta motorn jobba hela tiden både vid gaspåslag och gasavslag, växla mkt.
Byt oljan efter 2-3 timmar och sedan vid 15 timmar och sedan vid 30 timmar.
Klart. Nu kan du köra skiten ur den![]()
Marals76 skrev:Är en KTM vi talar om in inte husa...
d1ce skrev:På 30 timmar hinner jag byta olja inkl. filter 6gånger på husan!
//@
Marals76 skrev:Är en KTM vi talar om in inte husa. Själv bytte jag efter 50 mil inkl filtren.
Inte mycket spån som hade lossnat (trodde det skulle varit mycket mer) trots att motorn går väldigt trögt i början.
Marals76 skrev:Är en KTM vi talar om in inte husa. Själv bytte jag efter 50 mil inkl filtren.
Inte mycket spån som hade lossnat (trodde det skulle varit mycket mer) trots att motorn går väldigt trögt i början.
420 skrev:Mm så gjorde jag oxo innan jag visste bättre.
No'rise skrev:Jag har en KTM 525'a och den ska man göra första olje/filter byte efter 45 min, nästa efter 5 timmar och sedan var 14'e timme......
Och var 14 timme ska ventilspelet checkas också!
Bra skit om man håller dom med god service!
//Norris
Återförsäljare och sånna som mekar med cyklarna kan bara läsa papper och skruva. Tillåme de på fabrikerna har dålig koll ibland. Varför ska rossi hålla på å ställa in hojjarna åt dom annars för?Marals76 skrev:Konstigt att folk på sporthoj har bättre kunskaper än de som mekar med cyklar hela dagarna samt återförsäljarna.![]()
OlleR skrev:Återförsäljare och sånna som mekar med cyklarna kan bara läsa papper och skruva. Tillåme de på fabrikerna har dålig koll ibland. Varför ska rossi hålla på å ställa in hojjarna åt dom annars för?![]()
420 skrev:Javisst räcker det med var 100:e mil sen efter inkörningen.
Och ja, det är klart det finns folk som vet bättre än mekare o försäljare.
Tror du även att det är bättre att fis-köra än att låta motorn jobba dom första milen?
kiko skrev:Låter söligt, för mig tar det inte mer än 15 min å byta olja å filter en gång ... så det borde inte ta mer än 1½ timme å byta 6 ggr![]()
Marals76 skrev:Varför skulle jag anse att det är bättre att köra toklungt i början???
En liten parallell då bara...Marals76 skrev:Konstigt att folk på sporthoj har bättre kunskaper än de som mekar med cyklar hela dagarna samt återförsäljarna.![]()
Supermoto skrev:En liten parallell då bara...
Har du ärligt varit inne på t.ex Elgiganten och träffat en säljare som faktiskt kunnat svara på vettiga frågor? NÄE, just det!
Varför skulle det automatiskt innebära att bara för att man säljer en pryl vet man vad man talar om. Jag vet att jämförelsen inte funkar till 100% (jag hoppas/tror MC-ÅF är lite vettigare än ElG) men nog KAN det vara så?
Tyckte bara du var lite hetsig mot 420 som jag tyckte hade rätt i det han sa.Marals76 skrev:Åhhhhh vad fan ska man skriva för att folk ska sluta tjöta![]()
På en KTM 660 behövs det inte bytas olja mer än vart 100:e mil vid landskörning. Sedan finns det självklart undantag osv osv....
Sedan är det ju klart att det finns privatpersoner som är duktiga tekniker![]()
420 skrev:Börja röja direkt istället.
Inkörning = INGEN tomgångskörning, inte varva ur motorn, låta motorn jobba hela tiden både vid gaspåslag och gasavslag, växla mkt.
Byt oljan efter 2-3 timmar och sedan vid 15 timmar och sedan vid 30 timmar.
Klart. Nu kan du köra skiten ur den![]()
Spider skrev:Och Marals76 m.fl., dessa täta oljebyten har inte nåt att göra med hur man byter oljan senare, d.v.s. efter 100-mila. Detta är alltså enbart under inkörningen. Så mycket skit som kom ur min motor vid varje byte trodde jag det inte var möjligt att få in. Hur KTM kan rekommendera att man kör till 100 mil med en flång ny hoj innan man byter olja fattar jag inte.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |