Äntligen!

• Thread starter Thread starter EBS
  • Start date Start date

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Klockan var 13:36. Återigen står jag och hoppar i Tullinge. Det är uppkörningsdags igen. På plats finns även Watson, BikerBitch och jP.
En lättnadens suck går igenom mig när jag ser att inte får samma gubbe som förra veckan. Denna gång är det Hans Wibäck som ska leda det hela.

Det hela börjar med en säkerhetskontroll, jag ska kontrollera bromsarna. Går runt och kollar på bromsarna, känner på bromshandtaget. Går igenom alla slangar och allting, när Hans plötsligen säger
- Hittar du nått allvarligt fel eller?
Jag: - Nej, inte direkt
Hans: -Bra då är vi klara ;)
Sen får jag värma upp lite innan det börjar på allvar. Hela manöverdelen går hur fint som helst och vi ger oss ut i trafiken.

Här började jag bli riktigt nervös. Kurvteknik och säkerhetstänkande var det enda som cirkulerade i mitt huvud. Vi ger oss ut på vägen från Tullinge till Tungelsta för att sedan svänga av mot Lida. Här började saker gå riktigt åt helvete. Jag tänkte på tok förmycket på säkerheten och höll 10 - 15 under skyltad hastighet (mycket kurvig väg med många skymda kurvor). Hans stannar mig och säger:
- Det är väl inte EU-moped du kör heller. Är det 70 så kör i 70. Se så, nu vänder vi och så kör du enligt skyltarna.
Ligger på lite mer nu och håller runt 70 hela vägen. Vi börjar röra oss tillbaka mot Tullinge nu och jag tror att nu ska vi köra lite bostadsområden m.m. Men icke, han säger att jag ska svänga in till där vi kom ifrån direkt. Tankarna går i mitt huvud, "Nu är det kört, jag har gjort bort mig totalt". Hans ber mig parkera hojen och komma över till honom. Då säger han
- "Ja, jag kan väl inte annat än godkänna dig efter det här" , med ett leedne på läpparna.

Så nu sitter man här med en lapp som säger att jag får köra hojar med 25kw's effekt. :D :D :D

Måste bara tacka lite folk som verkligen hjälpt mig med kortet.
BikerBitch, för utlånande av hoj och moraliskt stöd idag.
Watson, för skjuts och moraliskt stöd.
Oljedryp, för transporter m.m.
Tom, för transporter m.m.
jP, för moraliskt stöd.
Sen även alla ni andra vänner där ute som hjälpt mig. :) Tack! :)

/En glad EBS!

Grattis!

Ta och kör ordentligt med gammelmonstret nu. Det förtjänar den. Jag var lite mesig de sista 300 milen.

Bikerbitch skrev:
Phett Grattis! Gamla bettan går som en klocka va :)

Japps. :) Tror det är styrlagren som gör att den beter sig lite underligt i mellan 60 och 110. Det är bara att byta i vinter. Går hur fint som helst att köra med tills dess. :)

Nu är FZan strypt och 10 mil är avverkade. :) Helvete va mycket roligare den är än trött 125orna. :D:D:D

EBS skrev:
Nu är FZan strypt och 10 mil är avverkade. :) Helvete va mycket roligare den är än trött 125orna. :D:D:D

Hehe, tufft! När slutar den ge mer effekt? 5000 rpm? :D

...hur går det med stötdämparen då?

tks skrev:
Hehe, tufft! När slutar den ge mer effekt? 5000 rpm? :D

...hur går det med stötdämparen då?

3 - 4000 nånstans.. där bara dör den.. för att aldrig vakna till liv igen.. :p

stötdämperiet går det som det går med... blir renovering av den i vinter... ska försöka justera in den så bra som möjligt nu för den går att köra med, bara lite speciellt när man ligger i 140 i en kurva och hela hojen gungar.. :eek: ;)

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back