Äntligen!!!

Den e snygg och har grym attityd.... låter asballt

..men.......

Går som en kasse nötter (testade en i sommras...)

Men om man inte är van vid en hoj som går bättre som jag var när jag provkörde den så skulle jag med överväga den... var riktigt nära att beställa en faktiskt...

BridgeMill skrev:
Jag undrade bara varför man måste ha en hoj med 150 160 hk. Man får ju bara köra i 110 ändå :angel

Ahhh var det det som du menade, fattade det som att du ville ha en bulle för att få mer uppmärksamhet.

"Ställ en vanlig japs (R1 K5 zx10R) och XB12R brevid varandra och se vilken som får mest uppmärksamhet. Jag tror jag vet svaret...."

Faktiskt, du verkar vara den typiska buells-ägaren, köp en!

freddexwing skrev:
Ahhh var det det som du menade, fattade det som att du ville ha en bulle för att få mer uppmärksamhet.

"Ställ en vanlig japs (R1 K5 zx10R) och XB12R brevid varandra och se vilken som får mest uppmärksamhet. Jag tror jag vet svaret...."

Faktiskt, du verkar vara den typiska buells-ägaren, köp en!
Haha, ska vi se hur lång tid det tar innan han förstår? :)

Tror i och för sig inte den hojen ska ha så mycket mer pulver med det korta chassiet.

Jag tycker Buell gör ganska fräsiga hojar. Motorkaraktären passar dock inte ihop med min körstil.
Körskolan som jag tog kort hos för x antal år sen hade Lightning XB9S som övningshojar och de funkade fint. Enda problemet var att de närmast hoppade fram vid krypkörning inne i stan, mycket kopplingsslir blev det.

PiEn skrev:
Den är jätte söt :)
Det där är allt och såga en killes drömhoj vid knäna :lol

dom vibrerar av bara fan är nog inte så sköna att åka långt på. killen jag övningskörde med körde en sån den var ganska trött aven i jämförelse med min daytona. när han stod stilla på tomgång fladdrade blinkersarna så man trodde de skulle gå av. man måste också ha ett speciellt batteri vanliga batterier vibrerar sönder.

Övningskörde och körde upp med en xb9s.
Och den är ju slöare än en xb12:a .
Nu var man ju sjävklart grön på hojar då, och är inte ngn expert på ngt sätt nu heller, men;
Måste påstå att den var jäkligt trevlig att tuffa runt på, och det fanns inte några som helst problem att ta konbanan med den. Grymt lättdoserade bromsar. Blev tom stoppie på "älgbromsningen".. ngt som jag nog inte fått med annan hoj så lätt och kontrollerat.
Den ser mkt bra ut (visserligen gillar jag den "kåplösare" s:en mera med den nättare cutsen) och har en häftig ångbåtstuff på tomgång. Hela hojen rister...
Men allt detta är ju egenskaper som, givetvis, inte alla vill ha eller håller med om.
hmmm.. Får en känsla av att de som tycker att de går som skit, troligen blivit beroende av symaskinsljud för att uppfatta acceleration :(
och vid tokfortåka stannar även deras uppfattning om vad man ska ha en hoj till.

kram :hej

Jag håller på dig - våga vara "annorlunda".
Men jag kan likaså hålla med vissa övriga att det finns en del tveksamheter. Vibrationer t ex. Såg nån av Buellmodellerna på en avrostning och föraren höll på att ramla av hojen när den gick på tomgång.
Själv har jag lite svårt att tycka det verkar vara bra att få Parkinssons i förtid.
Ljud och prestanda går nog inte av för hackor. Däremot var väl 900 kubikaren klen.

äh

BridgeMill skrev:
Äntligen har jag hittat hojen jag vill ha!!! :banana

Det kommer att bli en Buell XB12R -04 svart med racekit :yoparty
Absolut världens snyggaste, fräckaste, coolaste, vackraste båge!!!! Alla kategorier...

Jag menar lyssna bara på den http://www.harley-davidson-site.de/media/xb12r/buellxb12r.wmv

Helt underbart :Bugar

själv gillar jag designen på den ,
tycker att du ska gå efter vad ditt hjärta säger ,.
många sa till mig att jag skulle köpa 1000 rr istället när jag köpte min 929 men jag fall för den jag har idag och har inte ändrat mig en sekund fast den andra modelen hade mer hästar i sig :3freak

Teo skrev:
Jag har kört den och i jämnförelse med min dåvarande Retta (01) så var den rutten på alla pungter. Dessutom ser sving,fälgar och ram ut att komma ifrån BR-leksaker. Ställer man den brevid t.ex en R1-04 så får den knappast mer uppmärksmhet om det nu är det du är ute efter... :3freak

Men visst, Jag har hört det där förut "Jag vill inte ha en BMW, det är en dussinbil, Jag tar hellre en Trabant..."

Nä, skämtåsido. gillar du hojen är det bara att köpa, men den är ganska oförsvarbar när det finns andra hojar med ljudet du letar efter som dessutom går att åka på.

duckar...

en sak är säker, du får ingen annan hoj med det ljudet, det är nämligen patent på det :)

Jag fick möjligheten att prova en Buell en gång..
Blev grymt förvånad av hur slö den var :S , nu testade jag iofs. bara den i 1an, 2an på ett litet område men fasen, rs 125an jag hade innan var det mer drag i :s ..
Är det äns möjligt att det kan vara mer drag i en 125a? Eller hade han någon extrem strypning på den Buellen jag testade? :tungan

BridgeMill skrev:
Bryr mig inte om den en trött HD, varför skulle jag det???? Varför skall jag va som alla andra? Måste man åka riskokare????

Jag vill ha en för den e helt sjukt snygg!!!!

Ställ en vanlig japs (R1 K5 zx10R) och XB12R brevid varandra och se vilken som får mest uppmärksamhet. Jag tror jag vet svaret....

Fy för dussinhojar :mad:

Jag menar... kolla bara....
:yoparty u go de e en grymt rolig o udda hoj GRATTS :fyllisar

mojjsan skrev:
en sak är säker, du får ingen annan hoj med det ljudet, det är nämligen patent på det :)

Dom försökte ta patent, som tur var är inte patentverken lika :tomten som HD:s ledning. Kan inte ta patent på ett ljud......som att patentera en synvilla.

Ang. Buellen, snygg?.....nja, inte i mina ögon men å andra sidan tycker många Ducce SS är ful som stryk, tur att smaken är som baken.

BridgeMill skrev:
Jag undrade bara varför man måste ha en hoj med 150 160 hk. Man får ju bara köra i 110 ändå :angel
Man får visst köra fortare än 110 , där en sporthoj andvänds bäst :)

Dvs på bana.
Köp det du tycker passar dig bäst och bry dig inte så mkt om vad jag eller någon annan tycker :)

Maax skrev:
Dom försökte ta patent, som tur var är inte patentverken lika :tomten som HD:s ledning. Kan inte ta patent på ett ljud......som att patentera en synvilla.

dom tog patent på graderna inte ljudet så är det..

mojjsan skrev:
Maax skrev:

dom tog patent på graderna inte ljudet så är det..

Skulle bli högst förvånad om det gäller utanför US........om det gör det så tar jag tillbaka det jag sa innan, patentverken är tydligen :tomten dom med. :tungan

P.S. Tror ni patentet för förbränningsmotorn gått ut än....har första tjing i så fall :D

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda