Äntligen så låter det som en riktig motard!

Rasorblade skrev:
2065134 MEGASTOR skillnad på ljudet!!! Bara gasade i förrådet har inte kört den ännu och ja den skall bestyckas om.....antingen 170, 172 munstycke

En dum fråga kanske... men du glömde väl inte att ta väck DB-Killern som sitter i från början?

Rasorblade skrev:
2066235 Närå!! Jag provade med i och utan!!!
Tyckte det brötade ganska bra med oxå!!

Passar det rakt av så inget behövs moddas?
Samma till ktm 625 antar ja?

//Freddan

Har bestämt mig nu att det blir ett X-Racing slipon till 660n!

men som vanligt så kan jag inte bestämma mig om jag ska välja det runda eller ovala titan sliponet... :huvet (båda finns på bild i denna tråd)

det snyggaste tycker jag skulle vara ett ovalt med liknande kona som utblåset på det runda, men det finns ju inte :gnissla

vad tycker ni, runda eller ovala?

och sen till nästa bekymmer, bestyckningen...

verkar som att 170 main jet blir bra, men hur ska man göra med nålen och lågfartsmunstycket?
lämna orört till å börja med eller?

Hojen är en avstrypt 660-04, resten orört förutom något av titan sliponen...

Ha de / Matte

Sådär, nu har jag monterat mina X-Racingdämpare också, samt bestyckat om förgasaren med ett huvudmunstycke på 170. Skruvade självklart ur decibeldödarna också :yoparty.

EPSN0024.JPG

EPSN0025.JPG

EPSN0026.JPG

Update!!

Var precis ute och åkte en 4-5 mil, kunde inte hålla mig. Skitigt utav helvete och kallt, men fy satan va rock and roll säger jag :yoparty. Den låter ju grisigt mycket nu, och pillar man för mycket på gasen var man på slangen direkt :D

MjO skrev:
2069684 Sådär, nu har jag monterat mina X-Racingdämpare också, samt bestyckat om förgasaren med ett huvudmunstycke på 170. Skruvade självklart ur decibeldödarna också :yoparty.

Update!!

Var precis ute och åkte en 4-5 mil, kunde inte hålla mig. Skitigt utav helvete och kallt, men fy satan va rock and roll säger jag :yoparty. Den låter ju grisigt mycket nu, och pillar man för mycket på gasen var man på slangen direkt :D

Jäkligt snyggt! :tummenupp

Då får också lägga upp en ljudfil... så man vet vad man ska köpa sedan :P

Du har gjort mycket med den nu, ser riktigt riktigt bra ut :)

Hehe, jag har nya däck på posten :yoparty, Metzeler SPORTEC M-1, som kommer åka på i början av nästa vecka :D :D

Ska fixa en ljudfil jag med, när jag lånat hem en videokamera :)

MjO skrev:
2069784 Hehe, jag har nya däck på posten :yoparty, Metzeler SPORTEC M-1, som kommer åka på i början av nästa vecka :D :D

Gött!!! Din hoj får mig att ändra mina tankar om 525'an....

Ja det får du gärna göra.. jag har bara hört 660-05 med akra... men jag tyckte dom lät lite mesigt! :va ska bli kul att se hur dessa låter!

Men du är nöjd med dom eller? :)

Hehehe, ja man fick verkligen ögonen på sig ute på stan, samt att hela mitt villaområde tittade snett på mig när jag gasade. De vill väl få mig att flytta nu :tuttar

MjO skrev:
2069784 Hehe, jag har nya däck på posten :yoparty, Metzeler SPORTEC M-1, som kommer åka på i början av nästa vecka :D :D

Ser bra ut!! :yoparty

Så upp med ljudfil nurå!!! :D

Hahaha, kallt i garaget och lite för mycket pillande på förgasaren. Orkade inte starta skiten ikväll, den var grinig :D men filen kommer!

Whooooooah!!!!
Skickade på mitt Acrapovic idag!!! Nu snackar vi äkta ljud. Såå skönt att se pensionärerna hålla för öronen när man kör genom stan :D

Bifogat

• liten strlk.jpg
    liten strlk.jpg
    138.8 KB · Visningar: 86
MaTtE_Å skrev:
2069520 Har bestämt mig nu att det blir ett X-Racing slipon till 660n!

vad tycker ni, runda eller ovala?
och sen till nästa bekymmer, bestyckningen...

verkar som att 170 main jet blir bra, men hur ska man göra med nålen och lågfartsmunstycket?
lämna orört till å börja med eller?
Ha de / Matte

Helt klart det runda...avslutet på det ovala är inget snyggt...
Berträffande munstycke så kollade jag med Superbike och de tyckte jag skulle börja med ett 168 munstycke.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph