Äntligen så låter det som en riktig motard!

isse skrev:
2090804 Låter bra! :tummenupp Men din skylt lär inte bli kvar länge :hihi

/N

Haha, okejdå, jag erkänner att jag är stånka-noob ... skylten höll sig kvar i 8 kilometer bara :D :D :D :D

Tur att jag handlade två extraskyltar innan jag började åka, så nu sitter en fräsh skylt där, med lite bättre skruvar och låsmuttrar. :yoparty

Marron skrev:
2092023 Är det ett problem att skylten ramlar av även med orginalutrustningen?

Nope, det skulle jag inte tro, bara jag som använder två små nitar för att fästa skylten mot min hemmabyggda hållare. Nu sitter det två stora M6 där med låsmuttrar.

På min Duke så var det en plasthållare som man "trädde in" skylten i. Den var fäst på ett metallstag.

Plasthållaren skakade sönder så den fick man ta bort och sätta skylten direkt på metallstaget.

Ingen som har problem med att skyltbelysningens glödlampa vibrerar sönder HELA tiden? Jag flyttade in skylten i hjulhuset, och den sitter som den ska, inga problem alls men glödlampan till belysningen går paj stup i kvarten... :mad:

Kimmen.

Mr_M5 skrev:
2092134 Ingen som har problem med att skyltbelysningens glödlampa vibrerar sönder HELA tiden? Jag flyttade in skylten i hjulhuset, och den sitter som den ska, inga problem alls men glödlampan till belysningen går paj stup i kvarten... :mad:

Kimmen.

Har oxå min i hjulhuset, men har inte det problemet... :va

Marron skrev:
2092023 Är det ett problem att skylten ramlar av även med orginalutrustningen?
På 05´or, JA. Sempers ramla av efter några mil och min var på gång också. Den sitter i en liten platshållare som sitter med två skruvar...antingen vibrerar den ur hållaren eller så ger skruvarna upp. Jag fimpade hållaren och skurvade skylten med 4 skruvar stjärtfenan. Ska se om det går att städa upp lite, men orkar inte ha i hjulhuset då snuten är grinig.

/N

Mr_M5 skrev:
2092134 Ingen som har problem med att skyltbelysningens glödlampa vibrerar sönder HELA tiden? Jag flyttade in skylten i hjulhuset, och den sitter som den ska, inga problem alls men glödlampan till belysningen går paj stup i kvarten... :mad:

Kimmen.

Vet inte om det går, men på min enduro så har jag bytt baklampan mot rn diodlampa. Bara för att den inte ska skaka sönder hela tiden. Eventuellt så kanske du får byta hållare.

Mvh Ola

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...