Äntligen ny hoj!

Zayn skrev:
Huh? Han jag köpte min av sa att dom hade bänkat den till ca 28 hästar.

Och nu säger jag till dej att min är bänkad till 100hk.

28hk stämmer nog inte om det inte är i motorn. Folk snackar så mycket.

cRoC skrev:
Njae drygt 20 verkar rimligare på bakhjulet i orginalutförande
Hmm, jaja jag får väl tro er :rolleyes:
Får väl vänta på att Fyxim kommer hit o läser, han brukar ha koll på det mesta när det gäller CRM. :)

26,6 hästar har motorn ostrypt, men sen så tappar man ca. 15% av effekten till bakhjulet så runt 22 hk ska man ha om allt funkar som det ska :)

om jag klarar uppkörningen ska jag åka och bänka skiten om någon vecka... någon som hänger på?

Zayn skrev:
Hmm, jaja jag får väl tro er :rolleyes:
Får väl vänta på att Fyxim kommer hit o läser, han brukar ha koll på det mesta när det gäller CRM. :)

Din får vara bra trimmad om den ska ha 28 hkr på bakhjulet. Gasgas är den värsta 125:an och den har 30 hkr på bakhjulet. Så det han sa stämmer inte.

vad är det som vägvärket går efter då? det står att "effekten är sänkt genom begrensning i insug och avgasrör. ursprunglig effekt: 20kw"

Poffer skrev:
Din får vara bra trimmad om den ska ha 28 hkr på bakhjulet. Gasgas är den värsta 125:an och den har 30 hkr på bakhjulet. Så det han sa stämmer inte.

Är inte ktm´n värre?
Tänkte köpa en sån och dom söm jobbade i den affären sa att det var närmare 40 hästar i den, Fast den kanske va på veven? :confused:

lindberg skrev:
Är inte ktm´n värre?
Tänkte köpa en sån och dom söm jobbade i den affären sa att det var närmare 40 hästar i den, Fast den kanske va på veven? :confused:

GasGasen har mest effekt på bakhjulet enligt testet i bike för några nummer sedan. Ktm har närmare 40 hkr. på VEVEN ja. Har för mig att Ktm har strax under 30 hkr. på bakhjulet.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti