=Drex=
Ny medlem
Igår klockan 19.40, efter att ha tvingats vänta i 2 otroligt långa dar, anlände jag och min sambo äntligen till stället där jag skulle hämta DEN. DEN är mitt nya åk, som jag längtat efter i 20 år, en Suzuki GSX-R 1100 1991
Möter säljaren, går igenom all dokumentation, signar papprena, han rullar ut den ur garaget..det enda jag kan tänka på e hur satans fin den är. 3130 mil på 13 år..inte mycket. Fick mig en genomgång av den research säljaren gjort innan dom köpte den, känndes fint, verkar som om de 7 ägarna innan mig vårdat den lika ömt som jag tänker göra.
Äntligen, alla papper klara, cyckeln står utanför garaget. Går sakta fram till den och vrider på tändningen, klara lampor allt ser bra ut. Ger lite choke och trycker andningsfullt in starten..vicket ljud (4 to 1 Yosh)..totalt underbart!!!
Efter uppvärmnung i 5 minuter kör min sambo för ( i bil) och jag lägger in 1:an, ger gas, släpper kopplingen och rullar i väg i sakta mak..det är ju lite vått, den e kall så jag vill inte stressa den. Kört en hel del sporthojjar men detta e ju lixom DEN sporthojen..fyrkanting, smal..+130hp..helt enkelt man vet att den är hård mot dom svaga
Tillslut kommer vi ut på motorvägen, på väg till det varmgarage där den ska övervintra och pysslas om, och jag får äntligen chansen att känna lite på den, jesus!! vilket vriiiiid..märks att det är över 1 liter man har mellan benen
i crika 140 petar jag ner den 2 pinnar och ger tutten..hinner knappt blinka å svälja snusen (som vid detta laget åkt upp i näsan) innan mätaren passerar 200kmh strecket..släpper av ganska omgående..det räcker så..vet att det finns mer men vill inte stressa djuret..eller tänja min oerfarenhet mer än så (min sambo blev jättenöjd med att jag blåste henne i 180..blir soffan i helgen)
Så, efter 30 minuter på denna underbara cyckel, har jag nu packat in den och nästa gång jag får se den blir på söndag då jag byter olja och filter..och ärligt talat, jag åker nog dit ikväll och säger gonatt till den..kollar så att den har det bra med dom andra MC-kompisarna i garaget (ZX9R, X11, SV1000, Kawa Z1000)..
Kan bara säga..
=Drex=

Möter säljaren, går igenom all dokumentation, signar papprena, han rullar ut den ur garaget..det enda jag kan tänka på e hur satans fin den är. 3130 mil på 13 år..inte mycket. Fick mig en genomgång av den research säljaren gjort innan dom köpte den, känndes fint, verkar som om de 7 ägarna innan mig vårdat den lika ömt som jag tänker göra.
Äntligen, alla papper klara, cyckeln står utanför garaget. Går sakta fram till den och vrider på tändningen, klara lampor allt ser bra ut. Ger lite choke och trycker andningsfullt in starten..vicket ljud (4 to 1 Yosh)..totalt underbart!!!

Efter uppvärmnung i 5 minuter kör min sambo för ( i bil) och jag lägger in 1:an, ger gas, släpper kopplingen och rullar i väg i sakta mak..det är ju lite vått, den e kall så jag vill inte stressa den. Kört en hel del sporthojjar men detta e ju lixom DEN sporthojen..fyrkanting, smal..+130hp..helt enkelt man vet att den är hård mot dom svaga

Tillslut kommer vi ut på motorvägen, på väg till det varmgarage där den ska övervintra och pysslas om, och jag får äntligen chansen att känna lite på den, jesus!! vilket vriiiiid..märks att det är över 1 liter man har mellan benen

Så, efter 30 minuter på denna underbara cyckel, har jag nu packat in den och nästa gång jag får se den blir på söndag då jag byter olja och filter..och ärligt talat, jag åker nog dit ikväll och säger gonatt till den..kollar så att den har det bra med dom andra MC-kompisarna i garaget (ZX9R, X11, SV1000, Kawa Z1000)..
Kan bara säga..

=Drex=