Äntligen min!!

=Drex=

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2004
Hoj
ingen
Igår klockan 19.40, efter att ha tvingats vänta i 2 otroligt långa dar, anlände jag och min sambo äntligen till stället där jag skulle hämta DEN. DEN är mitt nya åk, som jag längtat efter i 20 år, en Suzuki GSX-R 1100 1991 :yoparty

Möter säljaren, går igenom all dokumentation, signar papprena, han rullar ut den ur garaget..det enda jag kan tänka på e hur satans fin den är. 3130 mil på 13 år..inte mycket. Fick mig en genomgång av den research säljaren gjort innan dom köpte den, känndes fint, verkar som om de 7 ägarna innan mig vårdat den lika ömt som jag tänker göra.

Äntligen, alla papper klara, cyckeln står utanför garaget. Går sakta fram till den och vrider på tändningen, klara lampor allt ser bra ut. Ger lite choke och trycker andningsfullt in starten..vicket ljud (4 to 1 Yosh)..totalt underbart!!! :banana

Efter uppvärmnung i 5 minuter kör min sambo för ( i bil) och jag lägger in 1:an, ger gas, släpper kopplingen och rullar i väg i sakta mak..det är ju lite vått, den e kall så jag vill inte stressa den. Kört en hel del sporthojjar men detta e ju lixom DEN sporthojen..fyrkanting, smal..+130hp..helt enkelt man vet att den är hård mot dom svaga :Bugar

Tillslut kommer vi ut på motorvägen, på väg till det varmgarage där den ska övervintra och pysslas om, och jag får äntligen chansen att känna lite på den, jesus!! vilket vriiiiid..märks att det är över 1 liter man har mellan benen :D i crika 140 petar jag ner den 2 pinnar och ger tutten..hinner knappt blinka å svälja snusen (som vid detta laget åkt upp i näsan) innan mätaren passerar 200kmh strecket..släpper av ganska omgående..det räcker så..vet att det finns mer men vill inte stressa djuret..eller tänja min oerfarenhet mer än så (min sambo blev jättenöjd med att jag blåste henne i 180..blir soffan i helgen)

Så, efter 30 minuter på denna underbara cyckel, har jag nu packat in den och nästa gång jag får se den blir på söndag då jag byter olja och filter..och ärligt talat, jag åker nog dit ikväll och säger gonatt till den..kollar så att den har det bra med dom andra MC-kompisarna i garaget (ZX9R, X11, SV1000, Kawa Z1000)..

Kan bara säga.. :Bugar

=Drex=

Grattis. Härlig känsla va ;)

Upp med stor fin bild på den oxå då. Din lilla avatar är för kass för skönheten

/oXydex

grattis till den nya hojen..
hade exakt samma känsla när millen kom hem på lastbilen och rullades av flaket:) grym känsla när man äntligen får något man längtat efter i över 4år. :banana

:tummenupp

Grattis! Det är alltid en speciell känsla när man hämtar sin nya hoj. :tomten

Här e pärlan :-) (tror bilden varit ute här på annons, ska ta lite bättre ikväll tänkte jag med mera ljus)

Bifogat

• gsxr1100.jpg
    gsxr1100.jpg
    58.8 KB · Visningar: 213
Najs! Det där Yoshit brukar låta som fan..... Men akta så att inte din hoj käkar upp de andra fjollmopparna i garaget :brynad

"Najs! Det där Yoshit brukar låta som fan..... Men akta så att inte din hoj käkar upp de andra fjollmopparna i garaget "

hehe skrev precis ett SMS till zx9r ägaren med det budskapet :D

Yoshit verkar suga luft vid skarvningen och tidiagre ägaren sa att om han hade fortsatt äga cyckeln så hade han packat om den vilket låter som en god ide men, går den igenom en besiktning med det systemet på
eller måste orginalsystemet på igen :brinnerup

Snart dax dra från arbeit så snart får man se skönheten igen :Bugar

=Drex= skrev:
"Najs! Det där Yoshit brukar låta som fan..... Men akta så att inte din hoj käkar upp de andra fjollmopparna i garaget "

hehe skrev precis ett SMS till zx9r ägaren med det budskapet :D

Yoshit verkar suga luft vid skarvningen och tidiagre ägaren sa att om han hade fortsatt äga cyckeln så hade han packat om den vilket låter som en god ide men, går den igenom en besiktning med det systemet på
eller måste orginalsystemet på igen :brinnerup

Snart dax dra från arbeit så snart får man se skönheten igen :Bugar

Grattis till en grymt snygg hoj, och den går med 99.9% säkerhet INTE igenom med Yoshisystemet :D

tjabba!
Kolla om det står nåt på slutburken, vid utblåset. brukar stå "Not for road use"
Annars lycklades jag besikta min YZF750 med helsystem från....hmm...micron tror jag att det var. Det var iofs 5år sen eller nåt....
Så kan du alltid mäta ljudnivån! om du har tillgång till apparat.

Ananrs på med originalet...eller strypa den du har på med hjälp av...typ en ölburk eller nåt.

lycka till! O grym hoj förresten! har alltid viljat ha en sån! provköra? :D

/Bivvmaster.

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna