Äntligen lite rättvisa

fart freak

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
VTR Firestorm
Natten till lördag försökte några tjuvar sno min hoj (som står parkerad på gatan), vilket jag upptäckte på lördag eftermiddag. De hade misslyckads med ta hojen, men kommit en bra bit på vägen (bankat bort skivbromslåset och börjat attackera tändningslåset). Eftersom jag har 6000 spänn i självrisk och att ersätta skadorna skulle ligga på ca. 2-3000 gjorde jag ingen anmälan, det var bara att bita i det sura äpplet bestämde jag mig för.

Igår lyssnade jag av telefonsvararen och en polis hade lämnat ett medelanade och bad mig kontakta honom, skumt tyckte jag eftersom jag verken anmälde det till polis eller försäkringbolaget.

Imorse fick jag tag i honom. Han hade bra nyheter: En 80 årig granne i huset brevid hade upptäckt kl.05:00 på lördag morgon stöldförsöket (när dem bankade bort skivbromslåset) och ringt larmcentralen (polisen). Lyckligtvis pga att det var lugnt hos dem och de skickade iväg en bil som lyckades ta tjuvarna på bar gärning! Brevis hojen hade dem parkerat en VW buss med ett stort antal verktyg, hjälmar och annat (hasch). Tjuvarna sitter nu i häktet och åtalas nu på fredag. Fan va' gött det känns!

Nu vet jag inte hur stor den här ligan är, men tydligen pågår husransakan och annat - så jag hoppas verkligen att polisen hittar mer stöldgods.
Jag kommer ju inte få tillbaks mina utgifter (nytt skivbromslås och bromsskiva), men det känns ändå helt rätt.
Bra jobbat polisen! och gissa om inte jag ska handla en blomma till den 80-åriga gamla tant som bor granne - som tack för att hon ringde polisen.
:tummenupp

Last edited:
En solskenshistoria trots de skadade grejorna på hojen! tummenupp för polisen och en blomma till grannen låter helt rätt.

/Felix

fart freak skrev:
Jag kommer ju inte få tillbaks mina utgifter (nytt skivbromslås och bromsskiva), men det känns ändå helt rätt.
:tummenupp

varför anmälde du inte? gör det, chansen finns väl att snubben som gjorde det får betala låset eller? kanske tar tid men vad har du o förlora?

Bjud över tanten på lite mys! Skämt åsido, så är det surt som f-n med de trasig prylarna, men det känns skönt att veta att de skyldiga svettas lite just nu iaf. :tummenupp

Gör en polisanmälan och kräv pengarna från gärningsmannen, det borde väl han få stå för?

Massa tack till grannen som hjälpte till och ringde polisen. Var glad att du har såna grannar, min kärring till granne hade antagligen sått och asgarvat om hon hade sett att nån försökte sno min hoj.

Anmäl!

Det är väl bara att polisanmäla. Gärningsmännen är gripna och tilldöms därmed skadestånd. Skit skall skit ha!

Grymt skönt att höra. Om bussen var vit och personen i fråga var av arisk variant så har de nog lyckats ta en välkänd person inom tjuvkretsen!

Ge tanten en riktig omgång, ja med blommor alltså. Det är hon verkligen värd.

Sen är det bra att anmäla allt fuffens som förekommer, det hjälper ju oss andra då polisen får lite mer att gå på. Och du måste väl inte ta ut på försäkringen :va

Såna grannar vill jag också ha, fan vad gott att polisen orkade komma också.
Men tjuvarna får väl en spa-resa som straff som vanligt.

Gött de är o höra sånna här grejor...mina grannar låtsades som att de inte såg när de snodde min hoj, kan ju säga att de var på en onsdag kl halv 5 mitt i ett bostadområde...åhh vad jag älskar växjö...NOT

Ja,nu ska jag dra ner stämningen lite. Vad händer med tjuvarna? ...lite Ajabaja och eventuellt en stunds semester på en öppen anstalt. Grabbarna får gå runt och valla lite kossor och spela lite biljard på fritiden. De får bättre käk än våra gamlingar och värnpliktiga. Dessutom har dom lärt sig knacka skivbromslås effektivare av de "äldre och klokare" i buren när de kommer ut igen. Vad händer när de kommer ut och inte får jobb för de har några månader i finkan på CV:et...?

SLUTA DALTA MED KRIMINELLA!! skicka dom till en öde ö och gör dokusåpa av det hela...

non-stop skrev:
SLUTA DALTA MED KRIMINELLA!! skicka dom till en öde ö och gör dokusåpa av det hela...

Ingen dum idé alls! Eftersom majoriteten är män så kvittar det ju med naken hud, så jag föreslår nån karg holme utanför Island eller så, där får dom varsin revolver, lite skott och sen tutar man i varje person att nån av dom andra har en nyckel till en hemlig båt därifrån, då kan det nog bli lite action! :kulspruta och :machinegu kanske även nån som :pangihuve
Tycker lite synd om filmteamet bara... :)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park