Jas-95
Grön??
fart freak skrev:Natten till lördag försökte några tjuvar sno min hoj (som står parkerad på gatan), vilket jag upptäckte på lördag eftermiddag. De hade misslyckads med ta hojen, men kommit en bra bit på vägen (bankat bort skivbromslåset och börjat attackera tändningslåset). Eftersom jag har 6000 spänn i självrisk och att ersätta skadorna skulle ligga på ca. 2-3000 gjorde jag ingen anmälan, det var bara att bita i det sura äpplet bestämde jag mig för.
Igår lyssnade jag av telefonsvararen och en polis hade lämnat ett medelanade och bad mig kontakta honom, skumt tyckte jag eftersom jag verken anmälde det till polis eller försäkringbolaget.
Imorse fick jag tag i honom. Han hade bra nyheter: En 80 årig granne i huset brevid hade upptäckt kl.05:00 på lördag morgon stöldförsöket (när dem bankade bort skivbromslåset) och ringt larmcentralen (polisen). Lyckligtvis pga att det var lugnt hos dem och de skickade iväg en bil som lyckades ta tjuvarna på bar gärning! Brevis hojen hade dem parkerat en VW buss med ett stort antal verktyg, hjälmar och annat (hasch). Tjuvarna sitter nu i häktet och åtalas nu på fredag. Fan va' gött det känns!
Nu vet jag inte hur stor den här ligan är, men tydligen pågår husransakan och annat - så jag hoppas verkligen att polisen hittar mer stöldgods.
Jag kommer ju inte få tillbaks mina utgifter (nytt skivbromslås och bromsskiva), men det känns ändå helt rätt.
Bra jobbat polisen! och gissa om inte jag ska handla en blomma till den 80-åriga gamla tant som bor granne - som tack för att hon ringde polisen.
![]()
Asså jag är nyfiken på hur dom lyckades banka bort skivbromslåset?? Hur fasiken såg skivan ut efter det??
JB