Äntligen.. idag hämtade vi Fyrhjulingen!

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date

Dominator-Rocks

Guest
Hoorray hooray :yoparty Idag hämtade vi grabbens leksak..

Pics......

Last edited:
Tror där sitter en E22 topp på den motorn (den mest förekommande) , min fiddy Orion 21:a med liknande motor har gått minst 550 timmar nu utan några problem.

Tänk på en sak 4-hjulingen jag köpte till mitt barn gick lika fort framåt som bakåt :confused: vilket innebar att den när dom gasade bakåt & svängde rulladedom men som tur klarade hon sig oskadd.........

Oobps :mattias

Måste bara höja ett varningens :ajjabajja !

Det tog 3 skruvtimmar att få den egentligen färdigmonterade atvn körduglig!

Så om ni köper liknande fordon, se till att ge den 3-4 garage timmar innan ni rockar loss!

I princip varenda jävla bult/mutter är "odragen"

Fram med ett gäng ring/lednycklar och en hylsnyckelsats och dra åt Allt!

Tänk på en sak 4-hjulingen jag köpte till mitt barn gick lika fort framåt som bakåt :confused: vilket innebar att den när dom gasade bakåt & svängde rulladedom men som tur klarade hon sig oskadd.........

:va Är du full? FÖrklara! VAd var det för atv?

När dom gasade bakåt & svängde :va :confused:

Last edited:
Full vet jag inte om jag var/ÄR Den ja köpte har variomatic så då går dom lite fort framåt som bakåt tyvärr..som ja säger bakåt samtidigt som hon vrider på styret vilket till min stora förskräckelse välte hon :huvet

Last edited:

Så om ni köper liknande fordon, se till att ge den 3-4 garage timmar innan ni rockar loss!

På grabbens var det samma fast precis tvärtom, alla bussningar/leder i fram och bakfjädring var så stumdraget att inget rörde sig även om jag hoppade på den.

Men efter leveransmecket har den fungerat klanderfritt mekaniskt.
De flesta elanslutningar har jag fått göra om dock, samt att plasten är som glas.
Bitarna bara yr om /när han kraschar in i något.:va

Världens gladaste...

Första åkturen idag, till en början tog han det lungt.

Första repan 5min välldigt försiktig och går av med gråten i halsen, 10min vilopaus och sen en vända på 20min mycket roligare denna gång.:tummenupp

Jag frågar om han skall åka nått mer han säger nej. jag baxar in den i garaget.

Vi fikar lite och börjar packa för hemfärd då blir han skit:mad: och vill åka igen! Men vi måste åka..

Åker hem (2mil) fixar lite saker... 1tim senare är vi där igen på grabbens begäran nu har han åkt nonstop i 3 timmar... kör som en jäddra biltjyv:D

Jäckligt gött Å ha den där "remotedödaren" och den verkar funka på bra långt avstånd me´:tummenupp

Världens gladaste...

Första åkturen idag, till en början tog han det lungt.

Första repan 5min välldigt försiktig och går av med gråten i halsen, 10min vilopaus och sen en vända på 20min mycket roligare denna gång.:tummenupp

Jag frågar om han skall åka nått mer han säger nej. jag baxar in den i garaget.

Vi fikar lite och börjar packa för hemfärd då blir han skit:mad: och vill åka igen! Men vi måste åka..

Åker hem (2mil) fixar lite saker... 1tim senare är vi där igen på grabbens begäran nu har han åkt nonstop i 3 timmar... kör som en jäddra biltjyv:D

Jäckligt gött Å ha den där "remotedödaren" och den verkar funka på bra långt avstånd me´:tummenupp

Last edited:
Några fler pics från söndagens åktur..

Han börjar få kläm på det här nu, snart blir det åka av :yoparty

Måste erkänna att man blir lite smårädd ibland :gnissla :näsblod
men ensålänge så är den mycket nedstrypt.

Last edited:
Några fler pics från söndagens åktur..

Han börjar få kläm på det här nu, snart blir det åka av :yoparty

Måste erkänna att man blir lite smårädd ibland :gnissla :näsblod
men ensålänge så är den mycket nedstrypt.

Ser ju skitkul ut! Vad är det för ATV? Och var köpte du den? Och gärna pris med? *s* Själv köpte jag en billig skitsak på Jula för att grabben skulle få testa på men den är ju så slö så man får puta honom i uppförsbackar!

Ser ju skitkul ut! Vad är det för ATV? Och var köpte du den? Och gärna pris med? *s* Själv köpte jag en billig skitsak på Jula för att grabben skulle få testa på men den är ju så slö så man får puta honom i uppförsbackar!

Ingen risk att du behöver putta denna, jag provkörde den ostrypt och det var ett ruskigt drag 90cc :yoparty

Den finns på lite olika ställen blandannat här i stan (Motala) där kostar den 8900:- :mad:

Sen har du en firma i Norrköping Salles import http://www.salles.se/ dom tar 5500:-

Sen har du firman där jag köpte grabbens! (Motorhandel i helsingborg) Bäst pris men OBS du köper den i en låda som ingen i sverige har öppnat alltså direkt från Kina ingen ankomstkontroll funktionstestning eller whatsoever.... :mad: dom har iaf ett jävligt schyst pris 4000 sek sen att jag fick åka 80mil för att hämta den .....:tungan http://www.motorhandel.se/

Klart grabben skall ha en Loncin :tummenupp

Vi har bara kört 2 rundor med den, men so far so good :tummenupp

Edit: Upprepar det jag skrev tidigare i denna tråd

Last edited:

Börja bygga kapital, snart är det dags för quadracing och då kommer det kosta ;) Du har satt dig i skiten kompis!

-@

Ingen risk att du behöver putta denna, jag provkörde den ostrypt och det var ett ruskigt drag 90cc :yoparty

Den finns på lite olika ställen blandannat här i stan (Motala) där kostar den 8900:- :mad:

Sen har du en firma i Norrköping Salles import http://www.salles.se/ dom tar 5500:-

Sen har du firman där jag köpte grabbens! (Motorhandel i helsingborg) Bäst pris men OBS du köper den i en låda som ingen i sverige har öppnat alltså direkt från Kina ingen ankomstkontroll funktionstestning eller whatsoever.... :mad: dom har iaf ett jävligt schyst pris 4000 sek sen att jag fick åka 80mil för att hämta den .....:tungan http://www.motorhandel.se/

Klart grabben skall ha en Loncin :tummenupp

Vi har bara kört 2 rundor med den, men so far so good :tummenupp

Edit: Upprepar det jag skrev tidigare i denna tråd

Hej igen,

Hur har den fungerat? Jag tänkte beställa en men ville kolla så allt verkar okay! Dem verkar nämligen inte lämna någon garanti enligt deras hemsida!

Mvh Niklas

Hej igen,

Hur har den fungerat? Jag tänkte beställa en men ville kolla så allt verkar okay! Dem verkar nämligen inte lämna någon garanti enligt deras hemsida!

Mvh Niklas

:rolleyes: Våga Å beställa utan garanti !!! :ajjabajja

Tänk om :brinnerup :död :gråta :4skrika

Niklas För det priset får du bara gilla läget!

Men våran 4hjuling har funkat perfekt! :tummenupp KÖP!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra