Äntligen...ett eget HUS

fireblade

Mitt tjänstefordon är större än ditt...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR954RR -02, Qingqi 125cc scooter -06
Japp... så har då en mångårig dröm slagit in. Jag och frugan har köpt HUS :banana
inte så jättestort, men garaget är i källaren och där får både bil och 2 motorcyklar plats SAMTIDIGT :hihi

Var bara tvungen att berätta det :tungan

I början på juli går flyttlasset.

Grattis! :D

Jag vill också ha ett hus...*grävamedfotenochblängaunderluggsmiley* Jag börjar bli gammal nog nu... :hihi

Fyf****n va härligt med eget hus!!!
Har oxå den drömmen... har varit på banken och pratat en hel del med de ang lån och sånt, och nu är det snart dags och hitta nåt som passar :banana

Och så garaget... mmm.. där ska min älsklig få sova och tillbringa sina lugna stunder tills den vaknar ur sin sköna och stillsamma dröm och än en gång få chansen att regera på vägar och gator där livet flashar förbi i omänskliga och ibland vansinniga farter.. där få vill vara och ännu färre har varit... :yoparty

Grattis!!! klok beslut att skaffa hus :tummenupp

Jag gjorde tvärtom o sålde huset för att
kunna köra mera hoj!

Så fort det blev vackert väder skulle gräsmattan
klippas eller nåt jävla fönster målas eller rensas
ogräs.

SoX skrev:
kunna köra mera hoj!

ogräs.
Prioriteringar mannen...prioriteringar :hihi

fireblade skrev:
Japp... så har då en mångårig dröm slagit in. Jag och frugan har köpt HUS :banana
inte så jättestort, men garaget är i källaren och där får både bil och 2 motorcyklar plats SAMTIDIGT :hihi
Var bara tvungen att berätta det :tungan
I början på juli går flyttlasset.
Man ber att få gratulera - visst är det kul att ha ett antal kvm HELT för eget bruk?? :banana
Även jag får snart ett antal egna kvm - igen. (Förlorade förra huset vid skilsmässan) Stort garage och många härliga helrenoverade kvm.
Det blir nog ändå ett extra garage.. Ekonomin är god trots GP:s och Nuders försök att demolera den.. (Där kom politikdelen..)

Grattis! Du ser fram emot gräsklippande, ogräsrensande, snöskottande, ommålningar, etc förstår jag? :tomten

Är inte så stor tomt (ca 900 m2) och rabatterna lär minskas ner till hanterbar storlek :)
Dessutom är det svalare om nätterna så man får väl passa på att klippa gräset då hehehe...

SoX skrev:
kunna köra mera hoj!

ogräs.
Samma här, hus med garage är bra, bo i hus själv går oxo bra, men att dela hus med :tuttar innebär ofta att man tillbringar mer tid med huset än med hojen.

fireblade skrev:
Grattis! Vi slog också till på ett hus nyligen. Det bästa av allt är varmgaraget på 55 kvm :yoparty

SoX skrev:
kunna köra mera hoj!

ogräs.

Har du ingen fru? :D

Anton_Ljunghusen skrev:
Har du ingen fru? :D

Det är om man har fru som allt måste göras :7peta
om man är unkis kan man rulla sånt framför sig.

Grattis till huset förresten,
jag flyttade in i mitt andra hus sent förra sommaren.
Kallgarage visserligen men vi norrlänningar är lite hårdare :arsele

Jag å tjejen är på jakt efter hus nu.

Ser iofs inte problemen med gräsklippning osv, när det dyker upp så e det bara att locka med henne på en hojtur :D

Tur att det är gratis att köpa hus i Sthlm :näsblod

Såå Grattis

fireblade skrev:
Är inte så stor tomt (ca 900 m2) och rabatterna lär minskas ner till hanterbar storlek :)
Dessutom är det svalare om nätterna så man får väl passa på att klippa gräset då hehehe...
Du tänker förbättra förhållandet till grannarna märker jag??
Klippa gräset på nätterna.. :kulspruta
Vi tittade på ett hus med vedeldning - tills vi upptäckte att det fanns en (blivande) granne som jagade vedeldare och ville ha området förbjudet för vedeldning..
Grannar... :arsele

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...