Äntligen en redig minister

HanneZ skrev:
2535601
Det här är verkligen nån man relatera till! Borelius 4 president :yoparty

Måste säga att jag är impad av murvlarna som hunnit skrapa fram allt till ytan.

Det är nog dags för damen att lämna skutan innan den sjunker pågrund av henne. Särskillt som man hört Fredrik F stå en sissådär en miljon gånger och mässat om att "ta ansvar" och "ta konsekvenserna av eget handlande" när han var i oppposition och sossarna misskött sig.

Jag gav alliansen min röst men Borelius är jag gärna utan...

* Svartjobbare trots miljoner i årsinkomst
* Oegentligheter vid aktieaffärer
* skatteflykt på miljonvillan...

......Hon har bräckt Monas toblerone med hästlängder så hon bör följa Sahlins exempel och avgå.. Sen kan hon ju göra en Mona och komma igen om ett par mandatperioder.

HanneZ skrev:
2535601 http://aftonbladet.se/vss/ekonomi/story/0,2789,907075,00.html

Jävvlar asså, jag har aldrig startat en tråd o länkat till aftonbladet men idag kände jag att det är dags!

Vilken minister :kär
Det här är verkligen nån man relatera till! Borelius 4 president :yoparty

Varför har du inte startat en sådan tråd tidigare? Hade du haft andra preferenser så hade du valt svd-länken istället. :blah

Men det är kul att se, att vi äntligen får ministrar som lever som de lär, jag kan ärligt talat inte förstå upprördheten.

Markus skrev:
2535639
Men det är kul att se, att vi äntligen får ministrar som lever som de lär, jag kan ärligt talat inte förstå upprördheten.
De nya moderaterna med Reinfeldt i ledningen förstod att slaget om Sverige handlar om medelklassen och lämnade den gamla unkna gammel-moderatinriktningen och lade om den politiska kursen och vann därigenom medelklassens gillande och därmed makten i Sverige, trots det så är en av de första jävla insatserna att tillsätta dessa jävla Djursholms-baronessor med Jersey-bolag och svartbetalda fillipinska städerskor som stadsråd - helt i strid med den nya inriktningen. Därav folkets (medelklassens) upprördhet.

sgtpepper skrev:
2535659 De nya moderaterna med Reinfeldt i ledningen förstod att slaget om Sverige handlar om medelklassen och lämnade den gamla unkna gammel-moderatinriktningen och lade om den politiska kursen och vann därigenom medelklassens gillande och därmed makten i Sverige, trots det så är en av de första jävla insatserna att tillsätta dessa jävla Djursholms-baronessor med Jersey-bolag och svartbetalda fillipinska städerskor som stadsråd - helt i strid med den nya inriktningen. Därav folkets (medelklassens) upprördhet.

Alla vet att moderater både historiskt och i nutid ogillar fastighetsskatt, public service och de höga arbetsgivaravgifterna (i synnerhet på fönsterputsare m.fl.), att då förundras över att samma personer inte gärna betalar fullt ut inom just dessa områden är i sig förvånande.

Och varför Alliansen vann valet är inte så solklart som du skriver, men det är den beskrivningen som Fredde gillar bäst själv - och övriga moderater, titta på resultatet för Riksdagsvalet:

2006 Borgerliga: 48,24%
2006 Patrask: 46,08%
2006 Övriga: 5,67%

2002 Borgerliga: 43,99%
2002 Patrask: 52,89%
2002 Övriga: 3,12%

Man kan likväl tolka resultatet som att hade inte Skånska LO-väljare gått till småpartier (SD 2,93%) så hade inte Fredde fått chansen att tillsätta sina Djursholms-baronessor.

Ett annat sätt att se saken är att titta på hur stockholmarna avgjorde valet:

2006 Borgerliga Riksdagsvalet Stockholm: 55,81%
2006 Patrask Riksdagsvalet Stockholm: 39,88%
2006 Övriga Riksdagsvalet Stockholm: 4,31%

2002 Borgerliga Riksdagsvalet Stockholm: 48,92%
2002 Patrask Riksdagsvalet Stockholm: 49%
2002 Övriga Riksdagsvalet Stockholm: 2,07%

Att Stockholmarna, som är smartare än rikssnittet, skulle gått på - eller brytt sig om - det där tjafset om Nya Moderaterna, blommiga skjortor, arbetarparti mm finner jag osannolikt.

Så, jag citerar en cool film avslutningsvis:
There's a flipside to that coin ;)

Hon kommer väl göra nån snygg intervju där hon står och stammar inte har den blekaste vad hon ska säga. Sånt är snyggt.

:tummenupp

Markus skrev:
2535732 Alla vet att moderater både historiskt och i nutid ogillar fastighetsskatt, public service och de höga arbetsgivaravgifterna (i synnerhet på fönsterputsare m.fl.), att då förundras över att samma personer inte gärna betalar fullt ut inom just dessa områden är i sig förvånande.---edit---
Så, jag citerar en cool film avslutningsvis:
There's a flipside to that coin ;)
Oavsett hur smarta delar av landets befolkning är och hur de har röstat så skjuter ju regeringen sig själva i foten om de tror att sådana här saker är en bra start för att vinna valet igen 2010.

Strongliquid skrev:
2536457 Hon kommer väl göra nån snygg intervju där hon står och stammar inte har den blekaste vad hon ska säga. Sånt är snyggt.

:tummenupp
:va
Saknas det nåt ord i meningen?

Edit: Ja det gjorde det, nu såg jag vad det skulle stå.

Gustav O skrev:
2536477 Oavsett hur smarta delar av landets befolkning är och hur de har röstat så skjuter ju regeringen sig själva i foten om de tror att sådana här saker är en bra start för att vinna valet igen 2010.

Naturligtvis är det så. Jag tror dock det är bättre att det kommer nu än i augusti 2010.

bra av journalisterna att dom gräver upp skiten till ytan. helt sjukt att det är våra politiker som faktiskt kör landet i botten, försöker fuska så långt det går. finns det en tusing att fiffla undan då tar dom chansen diReCk likt ett stim pirayor. undra varför alla hatar politiker :va dom vill ju bara vårt bästa...

Markus skrev:
2536530 Naturligtvis är det så. Jag tror dock det är bättre att det kommer nu än i augusti 2010.
Det är sant.
Tycker Reinfeldt ska sparka ut bägge två nu så de får skiten överstökad.

Gustav O skrev:
2536680 Det är sant.
Tycker Reinfeldt ska sparka ut bägge två nu så de får skiten överstökad.

Tror nog det är exakt vad som kommer ske också, kanske inte för att han vill utanför som Ulvskog uttrycker det:

Tycker du att kulturminister Cecilia Stegö Chilò ska avgå?
- För oss socialdemokrater är hon en tillgång.

Men, vad döljer sig mer sen då? Han Forsell hade ju heller inte betalat, och centertönten har fubbat till sig 130 lappar. Det finns ju ingen ände på hur kriminella de etablerade partierna är nu för tiden. :hihi

Markus skrev:
2537169 och centertönten har fubbat till sig 130 lappar. Det finns ju ingen ände på hur kriminella de etablerade partierna är nu för tiden. :hihi

vem är centertönten? måste missat det

[- sNaIjK -] skrev:
2536631 Hon är snyggare än Mona Sahlin i.a.f :D

Dom ser nog lika illa ut båda två.
borelius160.jpg

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...