Äntligen! Det bästa Black Sabbath återförenas

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En gammal en
Black Sabbath med sättningen Dio, Iommi, Butler och Ward som spelade in ultraklassikern Heaven and Hell återförenas. Eftersom äckelhäxan Sharon Osbourne har snyltat till sig bandnamnet Black Sabbath så kommer de förmodligen att kalla sig Heaven and Hell istället för Black Sabbath. Förhoppningsvis kan det nu bli en ny platta också...

Källa: www.iommi.com

TurboJugend skrev:
2569427 Det är inte Black Sabbath utan Ozzy. Bra att dom kör med ett annat namn.
Äh vadå, Sabbath med Dio vid spetsen är en klassisk tappning.

TurboJugend skrev:
2569965 Om det är ny sångare och helt annan musik så tycker jag man ska byta namn.

Helt annan musik? Eller hur? Låtar som Wishing Well, Children of the Sea och Die Young innehåller så många Sabbath-trademarks från Ozzy-tiden att det nästan är löjligt. Även om det hade varit så håller jag inte med, ett band ska inte vara samma sak som ett varumärke, även om Sharon Osbourne och Gene Simmons inte håller med mig.

Lyssna på Technical Ecstasy och Never Say Die igen så hör du att Heaven and Hell är en ganska naturlig utveckling från dessa två trevande experiment, även om man givetvis kan ta det ett steg längre med en sångare som är såpass mycket bättre rent tekniskt.

TurboJugend skrev:
2569965 Om det är ny sångare och helt annan musik så tycker jag man ska byta namn.
Bandet som vi pratar om har iofs en lång tradition av förnyelse. Alla bandlemmar i Sabbath har bytts ut, en eller flera gånger, förutom Iommi. Dio är dock ingen nyhet, utan ett gammalt beprövat kort.

mb skrev:
2570157 Bandet som vi pratar om har iofs en lång tradition av förnyelse. Alla bandlemmar i Sabbath har bytts ut, en eller flera gånger, förutom Iommi. Dio är dock ingen nyhet, utan ett gammalt beprövat kort.
Precis som Vikingarna och Sven Ingvars.

Chris Ash skrev:
2570156 Lyssna på Technical Ecstasy och Never Say Die igen så hör du att Heaven and Hell är en ganska naturlig utveckling från dessa två trevande experiment, även om man givetvis kan ta det ett steg längre med en sångare som är såpass mycket bättre rent tekniskt.

Ja, då kanske det är så. Har inte lyssnat så mycket på dom skivorna, eftersom jag inte gillar dom. Fast jag tycker fortfarande det känns fel utan Ozzy.

mb skrev:
2570157 Bandet som vi pratar om har iofs en lång tradition av förnyelse. Alla bandlemmar i Sabbath har bytts ut, en eller flera gånger, förutom Iommi. Dio är dock ingen nyhet, utan ett gammalt beprövat kort.

Ja, men när medlemmar börjar försvinna hit och dit så tycker jag det blir fel. Om Iommi vill köra sin egen grej och byta medlemmar hela tiden så kunde han väl ha gjort som Danzig och gå under sitt eget namn. Black Sabbath är ju ändå en grupp och inte en soloakt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg