Äntligen! Det bästa Black Sabbath återförenas

De bästa black sabbath gjort var under tiden med DIO tycker jag.
Givetvis har såpa stjärnan ozzy gjort mycke bra men en återförening med honom är detsamma som att Sharon vill ha mer pengar.
Vilket tyvär enligt mig har gett ozzy ett dåligt rykte,för hollywood och pengar
ska inte styra musik som plast häxan Sharon tycker

TurboJugend skrev:
2569427 Det är inte Black Sabbath utan Ozzy. Bra att dom kör med ett annat namn.

Helt rätt. Black Sabbath är skivorna fram till Never Say Die. Resten får vara hur bra som helst ...men det är inte riktiga Black Sabbath (ialla fall inte för mig). Dio är en mycket kompetent sångare. Själv föll jag mer för plattan Holy Diver. Heaven and Hell var mer en besvikelse pga att den jämnfördes mot tidigare BS skivor.

TurboJugend skrev:

NIB :yoparty

Tillhör skaran som tycker att de första sex är bäst och i en klass för sig. De sista två är inte lika bra och det är skoj och lite märkligt att de lyckades såpass bra med Ronnie. Tech och NSD låter lite trevande kanske är det en utvecklingsfas, men jag tror mer att det handlar om att de var vilse i ett träsk av dåliga droger och medlemsbyten.
Dock välkomnar jag detta för att även det var en bra sättning och de sista återföreningarna med ozzy har ju inte direkt varit magiska.
Riktigt roligt skulle vara om de körde en repa med Gillan också, och samtidigt producerade om den fantastiska Born Again.

Satan så kul å höra ! That made my day ! :yoparty Heaven and hell e en klassiker av rang å ja hoppas samarbetet ännu en gång gör sig bra. Dock kan ja förstå folk som håller Sabbath me Ozzy högre då d känns som originalet ändå på nåt sätt. Men hallå.......Ronnie James Dio ! Hårdrocksvärldens genom tiderna bäste vokalist !!!! (Ok, Gillan e väl ende som platsar i samma liga)
Han e grymm !!! Dessutom anser ja Ozzy vara rätt rökt nuför tiden. Mannen e bara en sorglig travesti på va han en gång var....money talks, I guess...

D här ser man fram emot !! :yoparty :yoparty :yoparty

wolfman skrev:
2572222Ronnie James Dio ! Hårdrocksvärldens genom tiderna bäste vokalist !!!! (Ok, Gillan e väl ende som platsar i samma liga)
Gillan har varit en grym sångare en gång i tiden, men lyssnar på sentida Purple-album så är det lite si och så. Dio håller fortfarande trots åldern :tummenupp

mb skrev:
2572229 Gillan har varit en grym sångare en gång i tiden, men lyssnar på sentida Purple-album så är det lite si och så. Dio håller fortfarande trots åldern :tummenupp
Ahh....ok. :) Har inte lyssnat på deras nyare alster måste ja erkänna. Men som sagt, Ronnie håller än. Såg en livespelning som var inspelad för inte så länge sen me Dio.....Shit. Exakt lika klockren röst som på skiva....Å gubben har väl passerat 65. :tummenupp

wolfman skrev:
2572245 Ahh....ok. :) Har inte lyssnat på deras nyare alster måste ja erkänna.

Gör det, de är rätt bra än, fast senaste givet "Rapture of the Deep" var ganska torftigt. Dock har mb rätt, Ian Gillan låter allt från hygglig till riktigt usel numera. Det är alltså inte fråga om några Child in Time-prestationer längre.

Dio har verkligen hållt länge men tyvärr börjar även hans röst ta slut live, "Holy Diver Live" var ingen rolig historia. Bästa gammelgubben sångmässigt är Glenn Hughes som på något sätt lyckas låta bättre ju äldre han blir.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg