Alltså, jag vet att jag är tjatig men jag vet också att det finns en del kloka tankar om sådant här och en del mindre kloka men att majoriteten av tankarna är fullständigt efterblivna jävla velourtankar så jag känner mig ändå nödgad:
Kan någon, igen, försöka förklara hur fan det är möjligt att:
Jag har fan rätt att veta.
Och, jag slänger in en poll så vi kan reda ut det här.
Efter flera händelser som av både personal och elever uppfattades som hotfulla ställdes undervisningen på Vallhamraskolan i Partille utanför Göteborg in på fredagen.
Alla eleverna i årskurs 6-9 fick gå hem från skolan enligt Partille kommun.
Situationen på skolan har under en tid varit orolig med bråk och hot mot lärare och elever. På torsdagen blev det värre när ytterligare en lärare hotades och elever kom från en annan skola för att göra upp, skriver GT.
Områdeschefen Mikael Göransson, som fattade beslutet att stänga skolan, säger till tidningen att det i grunden handlar om problem med två pojkar som inte lyssnar på lärarna och som drar med sig fler elever.
Stängningen på fredagen gjordes för att ge en tydlig markering och för att personalen ska kunna samlas och diskutera sig fram till vilka åtgärder som ska vidtas. Under de närmaste veckorna ska skolan ha en extra studiedag för arbeta vidare med att lösa problemen.
På måndag ska undervisningen vara igång som vanligt.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_808131.svd
Kan någon, igen, försöka förklara hur fan det är möjligt att:
- Förort efter förort faller offer för osnutna jävla skitungar som till och med ett gäng spensliga 20-åriga Securitasnötter kune spöa skiten ur
- Ledningen för denna skola nu, i julas var det SL's ledning, anser sig agera kraftfullt när de ger vika
Jag har fan rätt att veta.

Och, jag slänger in en poll så vi kan reda ut det här.
Efter flera händelser som av både personal och elever uppfattades som hotfulla ställdes undervisningen på Vallhamraskolan i Partille utanför Göteborg in på fredagen.
Alla eleverna i årskurs 6-9 fick gå hem från skolan enligt Partille kommun.
Situationen på skolan har under en tid varit orolig med bråk och hot mot lärare och elever. På torsdagen blev det värre när ytterligare en lärare hotades och elever kom från en annan skola för att göra upp, skriver GT.
Områdeschefen Mikael Göransson, som fattade beslutet att stänga skolan, säger till tidningen att det i grunden handlar om problem med två pojkar som inte lyssnar på lärarna och som drar med sig fler elever.
Stängningen på fredagen gjordes för att ge en tydlig markering och för att personalen ska kunna samlas och diskutera sig fram till vilka åtgärder som ska vidtas. Under de närmaste veckorna ska skolan ha en extra studiedag för arbeta vidare med att lösa problemen.
På måndag ska undervisningen vara igång som vanligt.
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_808131.svd